KONFERENCIJA F8

Facebook predstavio 'platformu za platforme', evo što to znači za sve nas

  • Autor: J.D.
  • Zadnja izmjena 13.04.2016 13:05
  • Objavljeno 13.04.2016 u 13:05
Mark Zuckerberg, Facebook F8, 2016.

Mark Zuckerberg, Facebook F8, 2016.

Izvor: Reuters / Autor: Stephen Lam

Počela je i Facebookova F8 konferencija za 'developere', a na glavnoj prezentaciji prvog dana Mark Zuckerberg otkrio je desetogodišnji plan kompanije. Lako je pomisliti da je Facebook 'oglašivačka' kompanija, no riječ je o nečem mnogo složenijem i agilnijem. Radi se o platformi za platforme, koja je svoje pipke pustila u gotovo svaki zamisliv IT segment

Velik dio govora na pozornici odvijao se na sličan način kao i na nedavno održanoj Microsoftovoj konferenciji Build. Baš poput Microsofta, i u Facebooku vjeruju da pametni algoritmi, koji čine jezgru virtualnih asistenata i tzv. chatbotova, imaju veliku šansu za proboj na tržište. Stoga su ih odlučili integrirati izravno u Messenger.

Facebook je otkrio da će poduzeća za Messenger moći izgraditi automatizirane sustave za korisničku podršku, interaktivna iskustva, narudžbe i slično. CNN će tako moći korisniku poslati dnevni sadržaj za koji je zainteresiran, korisnici Messengera će pak nekome moći naručiti cvijeće tako da tek jednostavno u bot upišu prijateljevo ime i sl.

Kako je i Microsoft naglasio na Buildu, Facebook posebnu pažnju pridaje tome da botovi i asistenti govore i reagiraju na ljudski jezik. Zuckerberg želi da botovi jednog dana komuniciraju s ljudima - poput ljudi. Po svoj prilici, taj dan nije toliko daleko. Botovi već sada mogu slati strukturirane poruke, koje uključuju linkove, slikovni i videosadržaj i dr.

Korisnici će moći pronaći botove pomoću novog segmenta u Messengeru namijenjenog pretraživanju. Ovaj alat za komuniciranje koji koristi oko milijardu ljudi diljem globusa već neko vrijeme evoluira, a dok korisnici (i mediji) tek polako otkrivaju novitete, Facebook izgledno ima plan za mnogo godina unaprijed. Na Messenger će početi stizati i oglasi, no Zuckerberg naglašava da će svi moći blokirati brendove koji ih ne zanimaju.


Što se tiče svijeta hardvera, Facebook je otkrio Surround 360, VR kameru od 30 tisuća dolara uz potpuno otvaranje koda za njeno korištenje i rad. Sustav Surround 360, koji čini 17 kamerica, Facebook neće prodavati izravno, već će pružiti uvid u sve hardverske detalje i dizajn, kao i potrebne dijelove za izradu kamere. Već neko vrijeme u svom feedu korisnici mogu naletjeti na 360 videomaterijal, no Zuckerberg je još mnogo ranije najavio da virtualna stvarnost treba biti sastavni dio mreže jer je posrijedi i budućnost komuniciranja.

Uz kameru stiže poseban softver otvorenog koda, zahvaljujući kojem će se VR sadržaj snimati gotovo instantno, bez potrebe za dodatnom obradom ili spajanjem materijala sa svake kamerice zasebno.

Velik naglasak tijekom prezentacije stavljen je i na videomaterijal koji se uživo prenosi Facebookom. Ostvarena su nova partnerstva i developerima je otvoreno još više mogućnosti za pristup, a Zuckerberg je izjavio kako je riječ o zlatnom dobu za prijenos videomaterijala uživo. Kad je već riječ o videomaterijalu, valja napomenuti da je Facebook postao prilično ozloglašen zbog tzv. freebootinga - krađe videomaterijala s drugih servisa (primarno YouTubea), a obećao je da će se nastaviti boriti (khm) protiv takvih stvari, no čini se da vlasnici sadržaja s YouTubea i dalje moraju aktivno tražiti takvo što za prijavu i uklanjanje.

Pored svega ovoga, Zuckerberg je otkrio kako napreduju Facebookovi servisi. Messenger i WhatsApp su odavno prestigli slanje SMS poruka, jasno je to svakome, no omjer je i dalje nevjerojatan. Dok se preko ova dva komunikacijska servisa dnevno pošalje 60 milijardi poruka, SMS-om se dnevno pošalje 'tek' 20 milijardi poruka. Messenger još nije prešao milijardu korisnika, no opasno je blizu s 900 milijuna. WhatsApp je pak prešao milijardu korisnika još u veljači ove godine.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!