ASTRONOMIJA

Bolje nego ikad: Teleskop James Webb pružio nam je nevjerojatno oštar pogled prema udaljenoj galaksiji

11.11.2022 u 08:27

Najnovija tehnologija dostupna u promatračnici James Webb znanstvenicima je pružila do sad neviđeni uvid u jednom snimljene lokacije. Ovo je jedna od njih

NASA je objavila usporedne slike udaljene galaksije Wolf-Lundmark-Melotte snimljene teleskopima Spitzer i James Webb. Na njima se jasno može vidjeti napredak tehnologije, kao i superiorna rezolucija koju nude noviji mjerni instrumenti.

Wolf-Lundmark-Melotte izolirana je patuljasta galaksija udaljena oko 3 milijuna svjetlosnih godina. Također je, piše Gizmodo, deset puta manja od našeg Mliječnog puta. Njezina galaktička aureola proteže se 8000 svjetlosnih godina te se smatra jednom od starijih. Galaksija je prvi put otkrivena u listopadu 1909., s time da je galaksijom prozvana tek 20 godina kasnije.

Webb pomaže vidjeti patuljastu galaksiju bolje nego ikad do sad. Podsjetimo, promatračnica nove generacije lasnirana je iz Francuske Guiane u prosincu 2021. te je proputovala 1.6 milijuna kilometara kako bi stigla do mjesta s kojeg će promatrati svemir. Precizno lansiranje teleskopa misiju je potencijalno produljilo čak četiri puta, što znači da ćemo teleskop moći nesmetano koristiti sve do 2040. Tim rečeno, teleskop Hubble lansiran 1990. trebao je raditi oko 15 godina, no još ga koristimo i danas.

Webbovo veliko ogledalo i vrhunski instrumenti omogućavaju snimanje slabijeg i udaljenijeg svjetla nego bilo koji teleskop prije njega. Njegove su 'mete' egzoplaneti, objekti unutar našeg sustava i nastarije galaksije u svemiru.

James Webb fotografije Izvor: Profimedia / Autor: Xinhua / Eyevine / Profimedia

Najnovije slike prikazuju bezbrojne izvore svjetla koji dopiru iz malenog komadića patuljaste galaksije. Webbova je sliak snimljena pomoću NIRCama te prikazuje svjetlo iz četiri teleskopova filtra, dok Spitzer koristi samo dva. Sliku snimljenu samo NIRCamom možete vidjeti ovdje.