NE NASJEDAJTE!

Nakon Nine Badrić, Mile Horvat i Zrinke Cvitešić nova žrtva internetske prevare je Mate Rimac: 'Stvarno nemam vremena reagirati na ovakve gluposti'

02.06.2020 u 06:27

Bionic
Reading

Slavni ljudi odavno su na meti internetskih prevara, muljaža i manipulacija te su povremeno prisiljeni oglasiti se kako naivniji obožavatelji ne bi upali u zamku ljudi opasnih i pokvarenih namjera. U posljednje vrijeme 'domaći korisnici' na društvenim mrežama i portalima susreli su se s lažnim oglasima u kojima su poznati Hrvati. Najnovija žrtva prevare je uspješan poduzetnik, inovator i šef Rimac automobila

Genijalac iz zagrebačkog predgrađa o prevari na svoj račun oglasio se prije nekoliko dana na Facebooku. 'Ako netko ne kuži da je ovo prevara i da nemam nikakve veze s tim - nema ni smisla objašnjavati. Hrpa ljudi mi šalje screenshotove ovog smeća. Hvala, ali stvarno nemam vremena reagirati na ovakve gluposti. Neću se boriti protiv toga jer je vrlo očit (loš) scam', poručio je Mate Rimac.

Prije Rimca mnoge su domaće zvijezde bile žrtve toga, poput voditeljice HRT-ova Dnevnika Marte Šimić Mrzlečki, a koja se našla se u središtu skandala nakon što su njoj i glumici Zrinki Cvitešić ukradeni identiteti na internetu. Spominjale su se u kontekstu lake zarade novca ne bi li prevaranti na nečijoj naivnosti napunili džepove. Htjeli su motivirati ljude da pokrenu posao s kriptovalutama, baš kao što prevaranti tvrde da je svojedobno to i Zrinka htjela. Voditeljica Marta Šimić Mrzlečki bila je zgrožena činjenicom da je netko iskoristio njezin identitet te je sve prijavila pravnoj službi HRT-a.

Sportska novinarka i voditeljica Mila Horvat krajem veljače u službenom priopćenju medijima navela je da je bez njezinog znanja i pristanka postala glavni akter kampanje Fito Spray.

'Na navedenoj web stranici bez mog znanja, a osobito bez mog pristanka objavljene su moje fotografije, kao i navodni intervju koji sam dala vezano za korištenje Fito Spraya, sredstva za mršavljenje. Ovim priopćenjem željela bih obavijestiti cjelokupnu hrvatsku javnost da nikada nisam koristila navedeno sredstvo za mršavljenje, niti sam ikada dala intervju vezan za korištenje bilo kakvih sredstva za mršavljenje, a osobito ne Fito Spraya za mršavljenje.

Isto tako, nikada nisam dala dopuštenje nikome da se za potrebe reklamiranja sredstva za mršavljenje Fito Spray ima pravo služiti mojim imenom i likom. Osobito mi je važno da mediji prenesu moju objavu radi utvrđivanja istine jer ne želim da osobe koje imaju problem prekomjerne težine i koje će eventualno koristiti taj proizvod na bilo koji način povezuju moje ime s navedenim preparatom. Slijedom navedenog, a obzirom da je objavom navedenog članka te nezakonitim korištenjem moga imena i lika u marketinške svrhe došlo do kršenja i zlouporabe mojih temeljnih ustavnih prava i to prava na privatnost te privatnog vlasništva, bit ću primorana protiv odgovornih osoba radi zaštite osobnog digniteta te sprečavanja daljnje zlouporabe moga imena i lika pokrenuti odgovarajuće kaznene i građanskopravne postupke', poručila je u službenom priopćenju.

Voditelj s HRT-a Davor Meštrović sredinom ožujka preko svog profila na Facebooku obavijestio je javnost kako je bio žrtva lažne reklamne kampanje lijeka za dijabetes DiaLine, a koji se prodaje preko interneta. Objavio je screenshotove intervjua za koji tvrdi da ga nikada nije dao te da uopće ne boluje od dijabetesa.

'Ova reklama je laž. Nikada nisam bolovao od dijabetesa. Nikad nisam koristio ovaj lijek. Nikada nisam dao ovaj intervju. Ne kupujte sumnjive lijekove preko interneta. Posavjetujte se sa svojim liječnikom. Ova reklama je laž', napisao je tada objavu. Prije toga je preko društvene mreže objavio da je postao žrtva prevare kad mu je umjesto Hilfigerove majice koja je koštala 50 eura stigla imitacija Nikeove majice na kojoj je pisalo 'Rossija' na ćirilici.

Nedugo nakon toga Nina Badrić otkrila je fanovima da nepoznate osobe koriste njezino ime i identitet u marketinške svrhe. Netko je reklamirao tablete za mršavljenje i pritom koristio pjevačicu za promociju. Tako je ispalo kao da je pjevačica koristila tu vrstu tableta, smršavila pomoću njih i da je oduševljena rezultatima.

'Dragi moji, odgovorno tvrdim da nemam nikakve veze s ovim lažnim proizvodom koji danonoćno reklamiraju na svim društvenim mrežama. Nepoznate osobe su ukrale moje ime i identitet i koriste ga u marketinške svrhe. Molim vas da ne kupujete ove navodne tablete za mršavljenje. Ne nasjedajte na ove lažne oglase i ne kupujte ove lažne proizvode koji pojedinci koriste kako bi se obogatili u ovako teškoj situaciji za sve nas. Moji advokati su upoznati s cijelom pričom i već rade svoj posao. P. S. Najbolja dijeta je probušena žlica, provjereno. Hvala i čuvajte se', napisala je tada pjevačica. Za reklamu je saznala u porukama ogorčenih žena koje su nasjele na reklamu, naručile proizvod i onda shvatile da je riječ o prevari.

View this post on Instagram

#budizahvalansvakidan ❤️

A post shared by Nina Badrić (@badrich) on

Žrtva prevare bio je i Luka Nižetić. 36-godišnjeg splitskog pjevača prevaranti su u lažnom intervjuu u studenom 2019. godine transformirali u milijunaša koji je inkasirao milijune u tri, četiri mjeseca. 'Specijalni izvještaj: 'Posljednja investicija Luke Nižetića izazvala je strahopoštovanje kod eksperata i strah kod bankara', tvrdi naslov na lažnom portalu. Isti ima čak i navodne Lukine izjave u kojima objašnjava kako je do velikog bogatstva došao preko softvera za razmjenu bitcoina. Na kraju teksta čak su i navodne izjave korisnika Facebooka, a koji tvrde da su vidjeli Lukinu priču na HRT-u te kako su već zaradili nešto.

Tony Cetinski se pak u studenom iste godine susreo s lažnim profilom koji u njegovo ime skuplja novac za dobrotvornu organizaciju. 'Pojavio se još jedan lažni profil Tony Cetinski koji u moje ime, putem messengera, prikuplja novac za dobrotvornu organizaciju. Moja stranica Tony Cetinski verificirana je od Facebooka i kao takva ima plavu kvačicu, što znači da je službena stranica. Molim vas da ne nasjedate na lažne profile. Prilažem objave s lažnog profila i naslovnicu mog službenog FB-a s plavom kvačicom', napisao je tada Tony.