ZA VITKU LINIJU

Želite smršavjeti, ali ne možete bez slatkog? Evo koliko smijete dnevno pojesti šećera

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 17.01.2019 10:37
  • Objavljeno 17.01.2019 u 10:37
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Bezbroj puta smo čuli kako je šećer glavni krivac za debljanje i da je iznimno štetan za zdravlje

Posljednjih nekoliko godina, upravo je šećer dobio reputaciju iznimno nepoželjne namirnica koja stvara ovisnost te koja može dovesti do srčanih bolesti i dijabetesa.

Ipak ponekad je demonizacija ove namirnice ipak pretjerana no ne može se poreći kako šećer, osobito šećer koji se nalazi u prerađenoj hrani i slatkišima nije dobar za zdravlje.

Naravno, tek su rijetki oni koji mogu u potpunosti izbaciti šećer iz svoje prehrane. Američko udruženja za bolesti srca (AHA) ističe kako se osobama nikako ne preporuča više od šest žličica (25 grama) dodanog šećera dnevno za žene, te 9 žličica (36 grama) za muškarce dnevno.

Dodani šećeri nemaju nikakve nutritivne vrijednosti no sadržavaju puno kalorija koji mogu dovesti do viška kilograma ili čak pretilosti što ugrožava zdravlje srce.

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) preporučuje da samo 10 posto naše prehrane sadržava dodani šećer, a kako bi daljnje smanjenje na manje od pet posto (oko 25 grama - odnosno 6 čajnih žličica) bilo vrlo korisno za zdravlje.

Nutricionisti upozoravaju kako se mora naglasiti kako ne postoji strogo definirana količina šećera uz pomoć koje ćete postići gubitak težine jer mnoge namirnice uključujući ugljikohidrate, mliječne proizvode, napici, voće, pa čak i neke vrste povrća, sadržavaju šećer.

Dakle, ako provodite dijetu od 2.000 kalorija dnevno, to bi da smijete konzumirati oko 50 grama dodanog šećera.

PREPORUKA NUTRICIONISTA

Mučite muku s kilogramima? Ovih deset namirnica pokušajte jesti češće

Pogledaj galeriju
11

Stručnjaci kako je bitan i odabir namirnica pa se prepoporučaju one koje sadržavaju vlakna poput cjelovitih žitarica, voća i povrća, što može pomoći pri mršavljenju jer se nutritijenti sporije asporbiraju u tijelu te smo dulje siti. 

S druge strane rafinirani šećer i slatkiši brzo se probavljaju i uzrokuju nagli porast šećera u krvi, što se može dovesti u vezu s razinom inzulina i izazvati debljanje.

Osobama koje vode računa o tjelesnoj težini preporuča se konzumiranje prerađene hrane sadržava manje od 10 grama šećera, no u svakom slučaju za detaljan program mršavljenja moraju se konzultirati sa svojim liječnikom. 

Općenito, najbolje je držati se pravila da se dnevno konzumira ne više od 25 grama šećera, što nije dobro samo za gubitak težine, nego i za cjelokupno zdravlje. 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!