LIJEKOVI KOJI POMAŽU

Riješite se PMS-a na prirodan način

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 03.02.2011 09:06
  • Objavljeno 03.02.2011 u 09:06
PMS menstrualni grčevi

PMS menstrualni grčevi

Izvor: Corbis / Autor: Estelle Klawitter

Predmenstrualni simptom ili PMS nije stanje, nego skup neugodnih simptoma koje mnoge žene osjećaju tjedan do dva prije mjesečnice. Procjenjuje se da oko 40 posto žena doživljava neki stupanj PMS-a i mnoge s uspjehom ublažavaju simptome s jednim ili više prirodnih pripravaka

Pronađeno je 150 različitih simptoma PMS-a, a najčešći su iscrpljenost, razdražljivost, depresija, glavobolja, nervoza, napetost, promjene raspoloženja, nadutost, proljev, zatvor, čežnje za slatkim, osjetljive i povećane dojke, grčevi maternice, promjene u seksualnoj želji, bol u leđima, akne, naticanje gležnjeva i prstiju…

Simptomi PMS-a često se znaju pogoršavati ako se hranite nezdravo. Stoga, da biste lakše prebrodili te dane u mjesecu, smanjite unos masne i slane hrane, posebno u vrijeme mjesečnice. Izbjegavajte prejedanja, a radije jedite manje obroke više puta na dan. Jedite hranu bogatu vlaknima i kompleksnim ugljikohidratima, kao što su povrće i mahunarke, a izbjegavajte ljutu i kiselu hranu te kofein jer mogu dodatno pogoršati simptome. Da biste uspješno protjerali simptome PMS-a, okrenite se prirodnim lijekovima koje autorica Debora Yost preporučuje u svojoj knjizi 'Vodič kroz prirodne lijekove' u izdanju Mozaik knjige.

Istjerivači PMS-a

Kalcij - Istraživanja pokazuju da suplementi kalcija donose poboljšanje kod raznih simptoma PMS-a. u jednoj studiji 500 žena s PMS-om uzimalo je 1.200 miligrama kalcija u obliku kalcij karbonata kroz tri mjeseca. Prijavile u ublažavanje simptoma promjena raspoloženja, zadržavanja vode, čežnje za hranom i grčeve.
Preporučena doza: Uzimanje 1.500 mg na dan podijeljeno na više doza.

Magnezij -
Ovaj mineral, uključen u regulaciju estrogena, pokazao se korisnim u ublažavanju menstrualnih grčeva.
Preporučena doza: uzimajte 250 mg na dan po potrebi.

PhotoCuisine

PhotoCuisine

Izvor: Corbis / Autor: PhotoCuisine



Saveznik u borbi s PMS-om je i maslačak
Vitamin B6- Piridoksin ublažava depresiju povezanu s PMS-om. Uz to pomaže pri apsorpciji magnezija.
Preporučena doza: uzimajte 50 mg jedanput ili dvaput na dan.

Vitamin E - Ovaj vitamin smanjuje osjetljivost dojki, glavobolju, iscrpljenost i nervozu povezanu s PMS-om. U istraživanju koje obuhvatilo 75 žena koje su dva mjeseca uzimale vitamin E, njih 75 posto prijavilo je ublažavanje simptoma PMS-a.
Preporučena doza: uzimajte 400 I. J. na dan.

Konopljika - Ova biljka od davnina se koristi u liječenju menstrualnih poremećaja zbog svoje mogućnosti uravnoteženja hormona. Žene sklone depresiji ne bi je trebale koristiti.
Preporučena doza: Na dan uzimajte od 180 do 240 mg standardiziranog ekstrakta.

Maslačak -
Ova biljka je blagi diuretik i može pomoći u manjem zadržavanju tekućine povezanom s PMS-om.
Preporučena doza: Uzmite 300 mg tri puta na dan prije mjesečnice.

Ulje noćurka - Listovi i cvijet noćurka sadržavaju vrijedno ulje koje ublažava niz simptoma PMS-a uključujući grčeve, depresiju i osjetljive dojke.
Preporučena doza. Uzimajte 500 mg dva puta na dan.

Kineska anđelika - Poznata i kao ženski ginseng, kineska anđelika ublažava bolne grčeve.
Preporučena doza: Uzimajte od 300 do 500 mg dva puta na dan tijekom tjedna prije mjesečnice.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi