ZAŠTO JU VOLIMO?

Kultna nijansa laka za nokte koja nikad neće izaći iz mode

  • Autor: Iva Butković
  • Zadnja izmjena 26.05.2017 06:36
  • Objavljeno 26.05.2017 u 06:36
Rouge Noir

Rouge Noir

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Chanelovi modeli na reviji 1994. godine nosili su nijansu laka za nokte koja je doslovce smiksana u zadnji tren prije modnog događaja, a iz francuske modne kuće tada nisu ni slutili kakvu će popularnost njihov lak Rouge Noir steći. Osim što originalna nijansa nije izgledala onako kako izgleda danas, nije čak ni nosila današnji naziv. Donosimo vam nekoliko zanimljivosti o planetarno popularnoj nijansi koje zasigurno niste znali

Chanel nijansa Rouge Noir s pravom je postala ikona među nijansama i omiljena boja kojom žene dan danas krase svoje usne i nokte. Debitirajući na Pariškom Fashion Weeku 90-ih kao dio serije proizvoda Le Vernis, ova je nijansa još uvijek jednako popularna kao i prvoga dana te je bez sumnje najcjenjenija i najzamršenija nijansa u povijesti beauty industrije.

No dok je legendarni status Rouge Noira nepopustljiv, podrijetlo crveno-crne boje obavijeno je urbanim mitom. Želite li saznati nešto više o enigmi koja je postala Chanelov zaštitni znak? Evo nekoliko zanimljivosti koje vjerojatno niste znali:

1.  Bila je to omiljena nijansa Coco Chanel

Iako je Le Vernis Rouge Noir debitirao na modnoj reviji za jesen/zimu 1994. godine, povijest ove nijanse seže još dalje u povijest. U članku naslova 'Seeing the Mode in Colour' koji je izašao u američkom Vogueu u svibnju 1926. godine, zabilježeno je kako mademoiselle Chanel preferirala upravo tu nijansu laka za nokte. Članak je boju tada predstavio kao 'crnu i bijelu koje se spajaju s crvenom, granatna nijansa koja podsjeća na srce crne trešnje, a koju Chanel redovito i sama nosi te se često naziva crveno-crnom'.

2. Le Vernis Rouge Noir nije bio planiran

Nijansa je to koja je izazvala na tisuće imitacija, no ova boja laka za nokte rođena je u zadnji tren prije showa. Prije nego što je predstavljena najnovija kolekcija na reviji 1994., vizažistica Heidi Morawetz shvatila je kako nema lak za nokte za modele. U intervjuu je svojevremeno otkrila kako je u tom trenutku odlučila na svom kuhinjskom stolu pomiješati crne i crvene pigmente prije nego što je naručila finalnu verziju nijanse koja je kasnije predstavljena kao Le Vernis Rouge Noir lak za nokte. Novinari su tada uočili upečatljivu novu boju, a od tada za njom vlada prava ludnica.

3. Originalan naziv bio je Vamp

Nakon blistavog uspjeha koji je ova nijansa izazvala na Chanel reviji, nastala je iznenadna i neočekivana potražnja. Laboratoriji u Americi bili su prvi koji su proizvodili visokokvalitetne serije lakova za nokte te su ih po hitnom postupku lansirali pod imenom Vamp, iako je Chanelov tim već odabrao i registrirao  ime Rouge Noir kao svoju novu nijansu laka za nokte.

4. Rouge Noir rasprodao se brže nego bilo koji lak do tada

U Americi je na dan lansiranja Vamp laka za nokte ispred trgovine Barney's čekala kolona ljudi koji su došli po svoj primjerak najpopularnijeg laka za nokte, a o ovome je svjedočio i CNN. U Velikoj Britaniji Vamp se rasprodao istog dana kada je pušten u prodaju, otvorivši liste čekanja od šest do 12 mjeseci. Seriju za serijom, ovaj je lak za nokte još uvijek jedan od Chanelovih najprodavanijih proizvoda svih vremena, ostvarivši modnoj kući zaradu od milijun dolara u prvoj godini proizvodnje.

Uma Thurman u filmu 'Pakleni šund'

Uma Thurman u filmu 'Pakleni šund'

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

5. Film 'Pakleni šund' zaslužan za planetarnu popularnost

Kao da potražnja za Rouge Noirom nije bila dovoljna do tada, Uma Thurman nosila je popularnu nijansu u slavnom filmu Quentina Tarantina 'Pakleni šund'. Slavna glumica je, kako je i primjereno popularnoj ulozi koju je u filmu igrala, nosila popularni ruž koji je od tog trenutka postao još popularniji. Narudžbe Rouge Noira dostigle su enormne razmjere. Predstavnica Chanela Judy Biasalli izjavila je – 'Da sam dobila penny za svaki prodani Vamp lak, bila bih bogata. Doslovno je nestajao iz dućana. U svojih 11 godina suradnje sa Chanelom, nikada nisam vidjela ništa slično.' No planetarnu popularnost ovog proizvoda Chanel može zahvaliti i glazbenoj ikoni Madonni koja je Rouge Noir nosila u glazbenom spotu za pjesmu 'Take a Bow'.

Madonna - Take a Bow

Autor: YouTube

6. No. 18 Rouge Noir vs. No. 18 Vamp

Chanelov je 90-ih izazavao šok kod potrošača kada je naglo prekinuo proizvodnju svog najprodavanijeg proizvoda. Međutim, 2003. godine je ponovno pokrenuo proizvodnju s jednom značajnom razlikom. U Americi je No. 18 Vamp postao pomalo drugačija nijansa u usporedbi s klasičnom No. 18 Rouge Noir nijansom. Obje nijanse nose broj 18, što kod kupaca katkad izaziva zbunjenost. Originalna verzija Vampa bila je tamno crveno-crna nijansa s kremastim završetkom, dok je novi Vamp lak, koji se može pronaći na američkom tržištu, svijetlija nijansa tamnocrvene s odmjerenim srebrnim sjajem.

 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!