KOLIKO SPAVAŠ?

Kofein i tehnologija drže tinejdžere budnima

  • Autor: N. LJ. J
  • Zadnja izmjena 03.06.2009 08:45
  • Objavljeno 03.06.2009 u 07:27
budilica žena spavanje

budilica žena spavanje

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Samo jedan od pet tinejdžera spava preporučenih osam do devet sati dnevno. Ostali velik dio noći provode pišući poruke, bilo SMS-om, bilo na chatu, a budnost povećavaju energetskim pićima

Tinejdžeri trebaju mnogo sna. Čak je jedna trećina izjavila da zaspi barem dva puta u tijeku dana, često i na nastavi. Nekoliko starijih tinejdžera izjavilo je da zaspe i za volanom, dok voze!

Istraživanje je provedeno na Sveučilištu Drexel u Philadelphiji na 100 tinejdžera od 12 do 18 godina starosti. Ondje je zaključeno da je cjelokupna populacija izgubila oko dva sata sna dnevno u posljednja četiri desetljeća, ali su posljedice najvidljivije upravo na tinejdžerima. Pokazalo se da većina spava manje od sedam sati dnevno, dok bi normalno bilo oko devet sati sna.

Dok se smanjuje vrijeme sna, povećava se broj tehnoloških naprava koje tinejdžeri imaju u sobi – televizora, kompjutera, mobitela, glazbenih linija itd. U nižim razredima škole u prosjeku imaju dva uređaja, dok se s godinama povećava i broj naprava u sobi.

'Ove tehnološke naprave aktiviraju mozak. To je kao da ste imali jako stresan razgovor prije nego idete na spavanje. Mnogi podcjenjuju ovaj utjecaj', objašnjava jedan liječnik iz dječje bolnice u Pittsburghu.

Prema istraživanju, tek 20 posto tinejdžera ima osam do devet sati sna dnevno. Čak 62 posto izjasnilo se da spava od šest do sedam sati dnevno, a 15 posto samo tri do pet sati dnevno. Također, većina gleda televiziju, šalje poruke ili su na internetu poslije 21 sat, što se smatra posebno štetno za zdrav san. Da bi mogli ostati budnima, mnogo ih konzumira energetska pića.

Stručnjaci preporučuju izbacivanje određenih naprava iz sobe – primjerice jako je loša navika držati mobitel odmah kraj glave. Također, energetska pića, osim što ometaju normalan san, dugoročno imaju loše posljedice po zdravlje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi