u pričama za bbc

Trump najpopularnija riječ godine među djecom

17.06.2017 u 07:13

Bionic
Reading

Analiza kratkih priča koja su mališani od četiri do 13 prošli tjedan poslali na popularni natječaj BBC Radija 2 (500 Word Award) pokazuju da je dječja riječ godine svakako Trump. Smislili su preko sto inačica prezimena koje izvorno znači, među ostalim, i kartašku igru, a predsjednika je jedan dječak spomenuo i u kontekstu budućeg distopijskog društva u kojem se smije komunicirati samo u 140 znakova i manje.

'Trumpestiltskin' je samo jedna od kovanica ovogodišnjeg natječaja 500 Words na koji je prošlog tjedna pristiglo 131.000 dječjih radova. Roditeljima je natjecanje, u sklopu kojega mališani šalju priče do 500 riječi, svake sezone prilika da dobiju uvid u političke i ostale preokupacije djece. Prošle godine, primjerice, najpopularniji izraz bio je 'izbjeglice', prije toga 'hashtag', a ove godine - bez imalo dvojbi - 'Trump'

Analiza sadržaja priča, koju je odradio Oxford University Press, pokazala je općenito porast popularnosti političkih pojmova među najmlađima ('Brexit', 'lažne vijesti' itd.), a djeca su skovala i brojne nove termine vezane uz prezime aktualnog američkog predsjednika, više od stotinu njih, među ostalim i 'boggle trump'. Trump, inače, znači i kartašku igru, adut, ali i drombulju.

Osim onih vezanih uz američke izbore i politiku, dječje priče za BBC u kojima se spominje Donald Trump, tematski se, kako je dalje pokazala analiza, vrlo često bave izvanzemaljcima i superjunacima. Jedan je dječak osmislio budućnost u kojoj predsjednik svu komunikaciju ograničava na 140 znakova ili manje. U radu 'Priče' mališan tako piše: 'Privatne interakcije sada su zabranjene, kao i novine i knjige. Jedina dopuštena komunikacija je tweetanje alternativnih činjenica.'

Natjecanje 500 words za BBC Radio 2 2011. pokrenuo je voditelj Chris Evans. Pobjednici će se znati ovoga petka, a priče su, prema najnovijoj analizi Oxford University Pressa, otkrile i kako djeca stoje u vezi društvenih mreža. Instagram trenutno vodi u odnosu na Facebook i Snapchat, mada YouTube još uvijek ima primat.