MALA SCENA

'Puž' Maje Hrgović maštovita je i vizualno dojmljiva priča

06.02.2016 u 09:35

Bionic
Reading

Predstava 'Puž' po tekstu Maje Hrgović i u režiji Staše Zurovca, čijom je premijerom u četvrtak navečer zagrebačko kazalište Mala scena počelo premijernu sezonu nove kalendarske godine, maštovita je priča o dječaku kojemu se nije žurilo odrasti, koja vizualno atraktivno i fabularno razigrano isprepliće tradicionalne motive iz dječjih bajki sa suvremenom problematikom

Uoči izvedbe, publiku je pozdravila direktorica i osnivačica Male scene Vitomira Lončar, koja je istaknula kako je riječ o posebnome projektu napravljenome po narudžbi za taj teatar, koji je na produkciji tog prvog dramskog teksta za djecu novinarke i spisateljice Hrgović okupio međunarodni umjetnički tim na čelu s istaknutim plesačem i koreografom Zurovcem.

Okosnica predstave, namijenjene djeci od tri godine starosti naviše, priča je o dječaku Ivanu, maštovitom djetetu koje u svemu što ga okružuje prepoznaje čaroliju života.

Njegova je sestra Nora, pak, fokusirana na ciljeve i njihovo ostvarivanje, pa nema vremena obraćati pozornost na usputne detalje. Ona želi što prije odrasti; za nju, 'djetinjstvo je gnjavaža, a biti mali - blamaža'.

Kada Nora odlučuje pokušati brata pripremiti za sve ono što ga čeka u svijetu odraslih, Ivan joj na to uzvraća očaravajućim pričicama iz njegova djetinjeg svijeta mašte. Jedna od njih je i ona o dobroj vještici koja živi u čarobnoj šumi, a koja Nori može ostvariti želju da postane odrasla, čemu Nora ne može odoljeti, pa pristaje pratiti brata u pustolovini potrage za vještičinom kućicom.

Do nje se dolazi putom kroz mamin ormar - ravno u čarobnu šumu, gdje Ivan susreće bića iz svojih priča, koja po svemu odgovaraju onome što je on mislio da je samo plod njegove mašte. Nora, pak, završi kao osobna asistentica vještici, koja ju zatrpava poslom kako bi joj pokazala da svijet odraslih uopće nije tako dobro mjesto kakvo se njoj možda čini.

Ivana igra mladi glumac Paško Vukasović, čije je uloga trajna poveznica svih događanja u predstavi, dok se Sanja Milardović i Mateja Majerle – a svi su odabrani putem audicije – vješto izmjenjuju u raznim, vrlo živopisnim i dobro odigranim ulogama Nore, majke, vještice, svrake, mede...

Svoj prvi dramski tekst za djecu Hrgović je napisala jezgrovito, dobro strukturirano, bez digresija i suvišnih detalja, izbjegavajući potencijalne zamke zapadanja u dosadu, ponavljanje ili dociranje djeci.

Povremenim okretanjem pjesmi i plesu te poigravanjem riječima i značenjima – 'šaputati' je, na primjer, postalo 'dati šapu tati' – unijela je u tekst dinamiku i živost. Za dinamičnost predstave izrazito je važan i scenski pokret, koji je izvrsno koordiniran i zanimljivo osmišljen.

Kratka predstava, koja traje tek 40-ak minuta, temeljena je ne samo na priči, koja je svojevrsni alegorijski prikaz svijeta odraslih, već i na snažnoj vizualnoj komponenti.

Uz glazbenu kulisu makedonskog skladatelja Marjana Nećaka, na jednostavnoj ali odlično koncipiranoj sceni Žorža Draušnika kojoj dodatnu čaroliju daje rasvjeta oblikovateljice svjetla Željke Fabijanić Šaravanja, glumci se kreću odjeveni u maštovite kostime slovenske kostimografskinje Bjanke Adžić Ursulov.

Za premijeru nove predstave Male scene tražila se u četvrtak karta više, a publika je mlade glumce, autorski tim te autoricu teksta Maju Hrgović ispratila ovacijama i aplauzom.