ZAPADNO PRISTANIŠTE

Priča o burzovnom mešetaru koji je pronevjerio novac karitativnih fondova

14.07.2014 u 12:45

'Zapadno pristanište' Ivice Buljana

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Bionic
Reading

'Zapadno pristanište' je prema mnogim teoretičarima najkompleksniji komad Bernard-Marie Koltèsa koji neponovljivo spaja visoki stil Biblije, Shakespeareovih tragedija, Racinea i Marivauxa sa rock-poezijom, osobito reggeaom i popularnim žanrovima poput hongkonškog akcijskog filma.

Ivica Buljan postavio je dosad Koltèsove drame 'Roberto Zucco', 'Sallinger', 'Povratak u pustinju', 'Borba crnca i pasa', 'Marš', 'Dan umorstava u priči o Hamletu', 'U samoći pamučnih polja', 'Noć tik prije šuma', 'Pijani proces' u Ljubljani, Budimpešti, Splitu, Rijeci, Rennesu, Zagrebu i Velikoj Gorici. 'Zapadno pristanište' premijerno je izvedeno na 31. Međunarodnom kazališnom festivalu Almada koji se održava od 4. do 18. srpnja, a od jeseni je na redovitom programu Gradskog teatra Joaxim Benite u Lisabonu.

'Zapadno pristanište' je priča o burzovnom mešetaru Kochu koji je pronevjerio novac iz karitativnih fondova koje mu je povjerila Crkva. Odlučio je napustiti grad i ubiti se u četvrti koju su vlasti napustile, prekinule dovod vode i struje, da bi je mogle dezinficirati i pretvoriti u unosni teren za investicije. Koch se želi baciti u rijeku. Do luke ga je dovezla odana tajnica Monique u Jaguaru kojim on ne zna upravljati. Iskrcali su se u opasnoj zoni gdje vladaju divlji delinkventi, potomci doseljenika iz Trećeg svijeta. Posvuda siromaštvo, strahote obespravljenih emigranata, bez obrazovanja, posla, budućnosti, osuđenih na šverc i krađe.

Pokušaj Kochovog samoubojstva samo je predtekst za otkrivanje koltesovskih obiteljskih opsesija. U 'Zapadnom pristaništu' susrećemo galeriju likova koji se kao i u 'Robertu Zuccu' provlače kroz cijelu njegovu dramaturgiju. Posesivna ljubav majke za sina, sestre za brata koji je bezočno proda u zamjenu za novac, slabi otac, bivši vojnik koji se ne snalazi u mirnodopskom svijetu, dva prijatelja koje povezuje i razdvaja želja za bijegom u kapitalistički raj kojeg predstavlja bogataš-samoubojica. I na kraju, lik crnog Abada kojemu ne znamo ni porijeklo, ni jezik, a koji će presuditi svima u okrutnom okršaju na kraju drame.