četvrtak 24. veljače

'Kaspar' Petera Handkea premijerno u Teatru &TD u režiji Hrvoja Korbara

04.02.2022 u 14:50

Bionic
Reading

Sve što se veže uz Kaspara Hausera obavijeno je određenom dozom zagonetnosti - rođenje mu je nepoznato, a smrt tajanstvena. Možda je upravo zato inspirirao brojna umjetnička djela, poput Herzogovog filma ili ove Handkeove drame koju postavlja Korbar

Teatar &TD kao svoju sljedeću premijeru najavljuje, u četvrtak 24. veljače, dramu "Kaspar" austrijskog književnika Petera Handkea, koja se u režiji Hrvoja Korbara inspirira dramaturškim silnicama internetskog bespuća.

Sve što se veže uz personu Kaspara Hausera obavijeno je određenom dozom zagonetnosti - rođenje mu je nepoznato, a smrt tajanstvena. Možda je upravo zato inspirirao brojna umjetnička djela, poput Herzogovog filma ili Handkeove drame koja je postala i jednom od kultnih predstava Teatra &TD, u režiji Vladimira Gerića s Ivicom Vidovićem u naslovnoj ulozi iz 1970. godine.

Kaspar koji je znao izgovoriti samo jednu rečenicu podvrgava se procesu socijalizacije kroz koji ulazi u jezik te posljedično i u društvo, no Handke ne portretira njegov dokumentarni put, već ukazuje na manipulativna svojstva jezika kao okoline koja oblikuje individuu na način kako bi ona što više “odgovarala” samom društvu. Kaspar tako postaje model jedne ljudske sudbine koja pokazuje do koje je mjere društvo u stanju modelirati kako bi zadovoljilo vlastite potrebe.

Nova predstava koja nastaje po motivima Handkeove drame "Kaspar" inspirira se dramaturškim silnicama internetskog bespuća, poput ulančavanja novih tabova, neprestanog izmicanja pažnje, kao i sveprisutnog ready-made jezika te ovog Kaspara smješta u samo središte procesa učenja satkanog od jezičnih manipulacija, ispražnjenih fraza i izjednačavanja informativne kvantitete s kvalitetom.

Predstavu izvode Boris Barukčić, Lucija Dujmović, Matea Bilosnić, Andrej Kopčok i Romano Nikolić. Redatelj je Hrvoje Korbar, dramaturgiju potpisuje Nikolina Rafaj, a predstava se igra prema prijevodu Snješke Knežević. Scenski pokret oblikuje Matea Bilosnić, za kostime je zadužena Ana Fucijaš. Scenografiju, projekcije i oblikovanje svjetla radi Ivan Lušičić Liik, a skladatelj je Ivan Josip Skender.