'TERET' OGNJENA GLAVONIĆA

Drama o NATO-ovom bombardiranju Srbije premijerno prikazana u Cannesu

14.05.2018 u 11:03

Na Međunarodnom filmskom festivalu u Cannesu za vikend je premijerno prikazan film 'Teret', nastao kao srpsko-francusko-hrvatsko-iransko-katarska koprodukcija. Projekciji je prisustvovala filmska ekipa na čelu s redateljem i scenaristom Ognjenom Glavonićem, glavnim glumcem Leonom Lučevim i Ivanom Lučevim, koji ima sporednu ulogu te s koproducenticom Ankicom Jurić Tilić

Debitantska drama Ognjena Glavonića 'Teret' govori o Vladi, vozaču kamiona za vrijeme NATO-ova bombardiranja Srbije 1999. Zadatak mu je da od Kosova do Beograda preveze tajanstven teret te putem prolazi kroz nepoznato, ratom uništeno područje. Kada napokon obavi posao, Vlada se treba vratiti kući i suočiti s posljedicama svojih djela.

Film je kao manjinska hrvatska koprodukcija uvršten u paralelnu selekciju filmskog festivala u Cannesu '15 dana autora' (Quinzaine des réalisateurs), čije se jubilarno 50. izdanje održava od 9. do 19. svibnja ove godine. Hrvatski koproducent filma je zagrebačka Kinorama, a na filmu su osim Ankice Jurić Tilić radili i Ira Cecić, Ivana Šimić Sedić te Ivan Petranović.

Glavni glumac Leon Lučev nakon projekcije u Cannesu izjavio je kako mu je 'Teret' najteži rad u njegovom dosadašnjem umjetničkom iskustvu.

Teret Izvor: Promo fotografije / Autor: Stefan Đorđević

'Kada kažem najteži, mislim na količinu odgovornosti i povjerenja koju su taj scenarij i tema nosili u sebi. Također, i odnos s Ognjenom Glavonićem u kojem prepoznajem iznimnog autora i beskompromisnog hrabrog čovjeka, spremnog na sav teret predrasuda, koji će probijanje ustaljenog načina razmišljanja, pozivanje na osobnu odgovornost u okruženju koje spava, nositi sa sobom, kroz taj rad prešao je u prijateljstvo. Ulogu Vlade radio sam s iznimnom vjerom u taj scenarij, u sebe da mogu to iznijeti, i Ognjena da idemo u dobrom smjeru. Radio sam na način da probijam svoje granice u glumi, načinu igre, prisutnosti u svakom kadru. Radili smo preko svih granica iscrpljenosti. Beskompromisno, s vjerom da je ta priča bitna da se odgovorno ispriča do kraja. Odgovornost je tema ovog filma. Svima nam koji smo ga radili', rekao je Lučev.

Teret Izvor: Promo fotografije

Koproducentica Ankica Jurić Tilić slaže se kako se radi o iznimnom ostvarenju.

'Drago mi je da je film 'Teret' našao mjesto u ovom prestižnom programu i da je svjetska premijera baš ovdje u Cannesu. Uzbuđenje je, naravno, veliko i svima nam je drago da je film u koji smo vjerovali bio prepoznat od Quinzainea i da smo dobili priliku da film predstavimo baš ovdje. Ognjen je napravio snažan film koji će, vjerujem, proputovati cijeli svijet, a sigurna sam da će glavni lik kojeg je zaista nadahnuto odigrao Leon Lučev malo koga ostaviti ravnodušnim. Drago mi je da sam bila dijelom ove entuzijastične, uporne i talentirane ekipe i drago mi je da je HAVC prepoznao potencijal ovog projekta i dao mu podršku', rekla je Jurić Tilić.

Kao srpsko-francusko-hrvatsko-iransko-katarska koprodukcija, 'Teret' je sufinanciran sredstvima Nacionalnog centra za kinematografiju i pokretne slike (Le Centre national du cinéma et de l'image animée, Francuska), Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC), Eurimagesa te fondova Visions Sud Est (Švicarska) i Hubert Bals (Nizozemska) kao i Filmskog centra Srbije (Srbija), AP Vojvodine (Srbija) i Doha Film Institutea (Katar).

Pored Leona Lučeva i Ivana Lučeva, u filmu glume Pavle Čemerikić i Tamara Krcunović.