KOLEKTIV OUR

Akcija u čast 60. rođendana Jugoplastike

23.11.2012 u 12:13

Bionic
Reading

Umjetnička skupina Kolektiv OUR u Splitu umjetničkom akcijom obilježava veliki jubilej, 60. rođendan kombinata Jugoplastika. Namjera umjetničke skupine je opet pobuditi sjećanje na taj kolektiv i njegove radnike koji su nekad plavim autobusima Prometa odlazili na posao i s njega se vraćali

Nakon što su prošle godine zanimljivom akcijom vrlo uspješno u Galeriji Galić uMarmontovoj ulici na nekoliko tjedana oživjeli Jugoplastiku, Kolektiv OUR nastavlja oživljavati taj splitski brend.

Uz suradnju tvrtke Promet u njihovim autobusima koji voze na linijama koje prolaze stanicom Brodarica (ispred nekadašnje Jugoplastike) bit će postavljene 'rođendanske čestitke Jugoplastici' u obliku plakata.

Na plakatima, osim istaknutog logotipa tvrtke i prepoznatljive plave boje, verbalnim nizom i simbolima opisan je rast, ekspanzija te propast tvrtke.

Trajanje akcije je 24 sata, odnosno cijeli dan do odlaska autobusa u garaže. Članovi Kolektiva OUR će se kao dio akcije voziti Prometovim gradskim autobusima na linijama kojima su se ne tako davno svakodnevno prevozili tisuće radnica i radnika na posao u tvornički kombinat Jugoplastika i nakon posla natrag kućama. Cilj je Prometove autobuse na jedan dan prometnuti u poligon aktivne rasprave koja uključuje propitivanje pozicije radnika u suvremenome hrvatskom društvu.

Autobusi koji prometuju do nekadašnje lokacije tvornice biti će dekorirani plakatima kojima se obilježava 60 rođendan nekad moćne i velike tvrtke.

Jugoplastika - tvornica konfekcije, galanterije, obuće, tvrde prerade i ambalaže, s radom je započela prije 60 godina 23. studenoga 1952. izdvajanjem iz tvornice plastičnih masa Jugovinil iz Kaštel Sućurca.

Kao samostalna radna jedinica djelatnost je započela s nekoliko stotina radnika da bi se kroz sljedećih tridesetak godina ta brojka popela na više od deset tisuća radnika.

Na svome je početku Jugoplastika bila disperzirana na više gradskih lokacija, ali je krajem 1958., izgradnjom nove tvorničke zgrade na predjelu Brodarica prostorno objedinila različite resore proizvodnje te znatno modernizirala njihove pogone.

Tvrtka se etapno razvijala, mijenjala organizacijsku strukturu, ali i širila tržište svojih proizvoda sve do početka devedesetih godina dvadesetog stoljeća. Tada ranih devedesetih mijenja ime i ulazi u proces preobražaja koji je doveo do njezina uništenja.

To je bio dobro poznati hrvatski model privatizacije koji je tekao uobičajenim slijedom pretvorba, privatizacija, sanacija i na kraju stečaj. Tvorničke zgrade na Brodarici su minirane i srušene u siječnju i veljači 2004. Na toj lokaciji se danas nalaze šoping-centar Joker, Hypo Bank, kockarnica, Splitska banka, hotel Atrium i zgrada stanova POS-a.