NOVO VOZILO DOK-INGA

Vatrogasni tenk na daljinsko upravljanje

Bionic
Reading

'Izvrsna prezentacija, stroj je stvarno dobar', rekao je Sergey Tsarichenko, zamjenik direktora Ruskog znanstvenog i istraživačkog instituta za protupožarnu zaštitu, nakon što je odgledao prezentaciju novog Dok-Ingovog daljinski navođenog stroja za gašenje požara pod nazivom MVF-5, piše Poslovni dnevnik

Tsarichenkov Institut već ima dva Dok-Ingova prototipa sličnih vozila pod nazivom Jelka 4 i Jelka 10. Oba ta vozila sudjelovala su u gašenju velikih požara koji su harali Rusijom ovog ljeta, a Tsarichenko ih uglavnom hvali.

'S njima smo gasili područja oko nuklearnih postrojenja i pokazali su se doista dobrima', kaže Tsarichenko. Ipak, pokazalo se da je Jelka 4 premala, a 'desetka' prevelika, pa smatraju da je MVF 5 optimalan za poslove gašenja požara na nepristupačnim terenima.

'Trenutno pregovaramo s ruskom Vladom i blizu smo zaključenja ugovora o kupnji 14 ovih vozila', rekao je Vjekoslav Majetić, vlasnik i direktor Dok-Inga nakon prezentacije održane na vatrogasnom poligonu u Ivanić Gradu, kojoj su prisustvovali brojni gosti iz vatrogasne zajednice, vojske, ali i iz Rusije, piše Poslovni dnevnik.

Majetić je dodao da ga Rusi pritišću da proizvodnju preseli u tu državu, no kaže da to, barem zasad, neće učiniti. Cijena jednog vozila kretat će se između 500.000 do 700.000 eura, ovisno o razini opreme. U Dok-Ingu ističu da su spremni za serijsku proizvodnju te da bi mogli proizvoditi 30 do 40 vozila godišnje.

U kratkoj demonstraciji MVF-5 se pokazao kao efikasan u gašenju zapaljenog automobila i tanka sa zapaljenom naftom, ali i pri prelasku raznih prepreka. Doduše, na trenutak se učinilo da neće uspjeti prijeći omanji brežuljak, no daljinski upravljano vatrogasno vozilo na gusjenicama ipak je iz trećeg pokušaja i to uspjelo. Hoće li novim vatrogasnim vozilom gasiti i hrvatski vatrogasci nije odgovorio Željko Popović, načelnik Hrvatske vatrogasne zajednice, koji se želi uvjeriti da MVF-5 može sve ono što proizvođač tvrdi.

'Ovo je tek prototip. Namjena mu je prvenstveno u industrijskim postojenjima iako se čini da se može prilagoditi i za gašenje na otvorenom prostoru', rekao nam je Popović, dodajući da cijena ne bi trebala biti prepreka jer i obično navalno vatrogasno vozilo stoji između 200 do 400 tisuća eura, piše Poslovni dnevnik.