U idućim će godinama Borongaj i Dubrava doživjeti snažan rast cijena kvadrata, a prometni projekti poput novih tramvajskih pruga i produžetka Kolakove mogli bi ih pretvoriti u najtraženija gradska žarišta, piše Bauštela.hr
Razvoj prometne infrastrukture bit će ključan za oblikovanje tržišta nekretnina u Zagrebu. Novi tramvajski koridori i mostovi otvaraju prostor za urbanizaciju zapostavljenih dijelova grada, a s njima stiže i rast cijena kvadrata.
Nova pruga na jugu grada
Novi Zagreb uskoro će dobiti tramvajsku prugu na Sarajevskoj cesti, prvu nakon dugog niza godina. Očekuje se da će uz nju vrlo brzo nicati nova stambena naselja, a cijene kvadrata dodatno rasti. To je tek početak niza velikih prometnih investicija koje bi mogle potpuno izmijeniti tržište stanova i kuća u glavnom gradu.
U planu su tri velika projekta: produžetak Kolakove i Branimirove u smjeru istoka, tramvajska pruga do Borongaja i studentskog kampusa preko proširene Vukovarske te izgradnja Jarunskog mosta sa Šarengradskom avenijom, piše Bauštela.hr.
Trešnjevka i dalje najtraženija
Prema riječima Dine Bande iz agencije Maklen nekretnine, Trešnjevka je i dalje najpoželjnija lokacija za kupce.
"U zadnjih par godina, cijene su jako narasle. Kupci iz Dalmacije notorno su voljeli ulagati u Trešnjevku, a sada se i to mijenja. Novogradnja ondje sada je i po 6 ili 6 i pol tisuća eura po kvadratu", pojašnjava Banda.
Rast cijena vidljiv je u cijelom gradu, no Trešnjevka postaje sve manje dostupna prosječnim kupcima.
Borongaj kao nova točka rasta
Borongaj i okolna Peščenica predstavljaju područje s ogromnim potencijalom.
"Uz VMD-ov projekt na raskrižju Vukovarske i Heinzelove te dva Pionirova naselja, tramvajska pruga mogla bi transformirati Borongaj i okolicu", ističe Banda.
Prema njegovim procjenama, cijene nekretnina ondje bi mogle porasti i do 15 do 20 posto. Primjerice, kuća u Borongajskom lugu koja danas vrijedi oko 290 tisuća eura mogla bi doseći i 350 tisuća, dok bi četverosobni stan od 220 tisuća eura mogao skočiti na 260 tisuća.
Andrej Vučković iz agencije Euroville dodaje: "Tramvajski koridori tradicionalno povećavaju pristupačnost i vrijednost nekretnina. Stanovi u tramvajskim zonama uvijek su poželjniji zbog praktičnosti i mobilnosti."
Dubrava i Sesvete čekaju ekspanziju
Još veći rast očekuje se u Dubravi i Sesvetama, gdje se planira produžetak Kolakove u tri faze. Nova prometnica trebala bi povezati istočni dio grada s Branimirovom te značajno rasteretiti postojeće pravce.
"Kad se projekt realizira, mogla bi krenuti masovna gradnja. Vizura tog dijela grada za pet do deset godina mogla bi biti potpuno drugačija", smatra Banda.
Cijene kvadrata u Dubravi danas su oko 3500 eura, dok su prije nekoliko godina iznosile tek 2000 do 2500 eura. Novi prometni pravac ubrzat će urbanizaciju i podići vrijednost zemljišta i stanova.
Zapad ostaje stabilniji
Na zapadu grada, Šarengradska avenija i Jarunski most trebali bi olakšati prometno opterećenje, no njihov utjecaj na cijene nekretnina neće biti velik. Glavni razlog je nedostatak slobodnog prostora za stambenu izgradnju, iako bi projekt mogao potaknuti razvoj poslovnih prostora.
"Očekujemo porast potražnje za stambenim jedinicama u okolnim kvartovima, osobito u blizini tramvajskih linija. Velika ulaganja u gradsku infrastrukturu povlače dodatne pogodnosti za građane", objašnjava Vučković.
Istok Zagreba kao novo žarište
Stručnjaci se slažu da bi najveći skok vrijednosti kvadrata u sljedećih nekoliko godina mogli doživjeti Borongaj i Dubrava. Riječ je o četvrtima s velikim površinama spremnima za gradnju, a prometni projekti daju im snažan razvojni zamah.
Stanovi i kuće ondje mogli bi poskupjeti i za petinu u vrlo kratkom roku, a dosad zapostavljeni istok Zagreba pretvorit će se u novo gradsko žarište interesa za investitore i kupce.