autobusni prijevoznik

Na linije FlixBusa u ljetnoj sezoni vratilo se više od 70 posto putnika iz rekordne 2019.

09.09.2021 u 12:07

Bionic
Reading

FlixBus, vodeći autobusni prijevoznik u međunarodnom prijevozu putnika u Hrvatskoj, zabilježio je u ljetnoj sezoni 2021. snažan rast broja putnika na svim relacijama, vratilo se više od 70 posto putnika iz rekordne 2019. godine

FlixBus je, kako je i najavio prije sezone, povezao sve međunarodne destinacije koje je povezivao i 2019., a u razdoblju od 1. lipnja do 15. kolovoza prevezao je 40 posto više putnika nego u istom razdoblju 2020. godine, priopćili su iz autobusnog prijevoznika.

Najugodnije iznenađenje sezone bili su domaći putnici, koji su putovali unutar Hrvatske u broju gotovo istom kao i 2019. godine. Iz ostalih zemalja, najviše putnika zabilježeno je iz Njemačke, čiji je povratak u skladu s ukupnim brojkama, na razini višoj od 70 posto iz 2019. U top 10 još su redom Austrijanci, Slovenci, Talijani, Mađari, pa zatim putnici iz Srbije, Češke, Bosne i Hercegovine, Slovačke te Švicarske.

Iz Italije, izrazito teško pogođene pandemijom, ove je godine zabilježeno četiri puta više putnika nego 2020. Unatoč strožim epidemiološkim mjerama za ulazak građana zemalja izvan Europske unije, te prekidu u povezivanju s Hrvatskom tijekom 2020., ove su se sezone vratili i svi turisti iz Srbije uz dodatni rast od 8 posto u odnosu na rekordnu 2019., kad je FlixBus prvi put povezao Srbiju i Hrvatsku.

'Rezultati FlixBusa tijekom ovogodišnje ljetne sezone još jednom su potvrdili kako bez kvalitetne prometne povezanosti nema uspješnog turizma. Veliko mi je zadovoljstvo što smo kao kompanija koja okuplja hrvatske prijevoznike velikom broju stranih i domaćih turista omogućili sigurno i udobno putovanje na godišnji odmor, kao i to što smo potvrdili poslovnu opravdanost povezivanja svih ranijih destinacija, pa i onih prema kojima se zbog pandemije tijekom 2020. nije prometovalo', izjavio je Ante Grbeša, direktor FlixBus CEE South regije.

Nažalost, u godini oporavka od značajnog pada prometa u međunarodnom i domaćem prijevozu prošle godine kao posljedice pandemije koronavirusa, pojedini domaći prijevoznici su ove godine nastavili koristiti mogućnost zadržavanja linija na kojima ne prometuju za važenja epidemioloških mjera. To je rezultiralo slabijom povezanošću za putnike, dok istodobno prijevoznici poput FlixBusa i drugih hrvatskih prijevoznika nisu smjeli uvoditi nove linije i nove destinacije unutar Hrvatske za kojima je postojala potražnja. Ta je situacija uzrokovala negativne posljedice po slobodu tržišnog natjecanja, a prije svega na mobilnost hrvatskih građana, ali i njihovih gostiju usred turističke sezone.

Pozitivan trend u prijevozu putnika posljedica je snažnog rasta potražnje, osobito od polovice srpnja. U tom smislu svakako je za pozdraviti odluka MMPI o primjeni Europske Uredbe o unutarnjem prometu. Zahvaljujući njihovim naporima i primjeni zakonskih odredbi EU regulative koja tretira područje putničkog prijevoza unutar EU, omogućena je kupovina karata i prijevoz putnika između hrvatskih gradova na međunarodnim linijama, što je ranije bilo zabranjeno. Takva mogućnost upravo jača povezanost domaćih destinacija, nudi više opcija polazaka putnicima i zasigurno povoljnije cijene, a ima i pozitivan učinak na okoliš zbog veće iskoristivosti autobusa.

Od dolaska na domaće tržište 2016. godine, FlixBus je sa svojih 12 lokalnih partnera, više od 140 autobusa i 700 vozača, povezao više od 250 destinacija diljem Hrvatske i Europe te je omogućio direktna putovanja u 12 država, što je potaknulo veći priljev i mobilnost turista.