BYD Explorer 1

Kinezi svojim brodovima voze aute u EU, Nijemci u panici: To je objava rata!

27.02.2024 u 20:53

Bionic
Reading

Kineski brod imena BYD Explorer 1 završio je svoje prvo putovanje do Europe. Trenutno se iz njega istovaruju tisuće električnih automobila. Prvo je u nizozemskom Vlissingenu isporučio 1500 vozila, a sada u njemačkom Bremerhavenu traje istovar oko 3000 njih. Demonstracija je to moći kompanije BYD, kojom je bacila rukavicu izazova europskim proizvođačima

Njemački mediji pišu da je to 'objava rata' za osvajanje Europe. Bremerhaven, kao jedna od najvećih automobilskih luka na svijetu, postat će važno središte BYD-a na europskom tržištu.

Lani je u Njemačkoj novoregistrirano manje od 4000 električnih automobila BYD-a, što je 'zasad još uvijek podnošljivo', navode Nijemci, ali ističu da su ambicije kineske tvrtke ogromne.

BYD (Build Your Dreams) osnovan je 1995. kao proizvođač baterija, da bi od 2003. krenuo s proizvodnjom automobila. Znanje o baterijama često se navodi kao faktor uspjeha kineske kompanije. BYD opskrbljuje njima mnoge zapadne automobilske tvrtke, uključujući BMW, Mercedes, Audi, Teslu, Toyotu i Ford. Ali još je impresivniji njihov brz uspon poslovanja s automobilima.

Prije dvije godine BYD-ov odjel za automobile rekao je zbogom motorima s unutarnjim izgaranjem i specijalizirao se za električne automobile i plug-in hibride. A u četvrtom kvartalu 2023. dosegao je svjetski vrh s više od 526.000 prodanih vozila.

Već je odavno vidljivo to da Kinezi rade na osvajanju europskog tržišta električnih automobila. Nedavno je samo oko osam posto njih dolazilo iz Kine u Europu. Ali sada ima sve više znakova toga da Kinezi imaju puno veći apetit.

BYD je unajmio najveći izložbeni štand na nedavnom sajmu automobila IAA u Münchenu. 'Nakon samo jedanaest mjeseci zastupljeni smo u 15 europskih zemalja', rekao je Michael Shu, BYD-ov šef za Europu.

Nakon što je Volkswagen lani u Kini izgubio lidersku poziciju od BYD-a, još jedna simbolična promjena ukazuje na to da su zapuhali novi vjetrovi. U Njemačkoj se ove godine održava Europsko nogometno prvenstvo, međutim generalni sponzor nije Volkswagen, već BYD.

BYD Seal Izvor: EPA / Autor: RUNGROJ YONGRIT

Istovremeno, kineska kompanija značajno širi svoju prisutnost u Njemačkoj - već ima trgovine u većini velikih gradova, a cilj im je doći do oko 100 dućana. Plan im je da 90 posto Nijemaca ima trgovinu BYD-a na manje od 30 minuta vožnje.

Deklarirani cilj kineske tvrtke je biti među pet najboljih u Njemačkoj te ostatku Europe, stoga planira otvoriti prvu tvornicu u Mađarskoj. A do 2026. žele prodati 120.000 električnih automobila u Njemačkoj.

Kinezi trenutno nude pet modela u Europi, a još tri trebala bi doći na tržište ove godine. S BYD Sealom, koji u Njemačkoj košta oko 45.000 eura, direktno napadaju najprodavaniji Teslin Model 3.

BYD je prošle godine prodao više od tri milijuna automobila diljem svijeta, a od toga se 1,6 milijuna odnosilo isključivo na električne modele. U ovoj kategoriji, odnosno bez plug-in hibrida, Tesla je još uvijek bila ispred s 1,8 milijuna prodanih vozila u 2023. godini.

Unatoč Teslinim kontinuiranim ambicioznim ciljevima rasta, analitičari vjeruju da je samo pitanje vremena u kojem će Kinezi prestići američkog tržišnog lidera u prodaji čisto električnih modela. Šef Tesle Elon Musk nedavno je jasno upozorio na trijumf konkurenata s Dalekog istoka. Nije samo govorio o njihovim dobro poznatim nižim troškovima proizvodnje. 'Izuzetno su dobri', rekao je tehnološki milijarder. Da nije bilo trgovinskih barijera, oni bi 'uništili većinu drugih automobilskih kompanija u svijetu', izjavio je Musk.

Njemački proizvođači automobila sve više gledaju prema Bruxellesu očekujući pomoć u borbi protiv kineske invazije. Dok uvozna carina od 25 posto u SAD-u još uvijek drži kineske tvrtke izvan tržišta, u Europi će se, čini se tako, također pojaviti određeni zaštitni mehanizmi.

Europska komisija već dugo optužuje Kinu da koristi nepravedne subvencije kako bi umjetno držala niske cijene električnih automobila na europskom tržištu i tako narušavala tržišno natjecanje. Stoga je pokrenula istragu o tome u kojoj se mjeri krše pravila međunarodne trgovine i dovode li se europski proizvođači u nepovoljniji položaj. Izgledno je to da će Bruxelles odgovoriti Kini kaznenim carinama.