počelo odbrojavanje

Još uvijek ne znate sve o prelasku na euro? Odaberite između mobilne aplikacije, eurokonvertera, brošure, info telefona...

02.12.2022 u 17:53

Bionic
Reading

U četvrtak, prvog dana prodaje početnih paketića 'hrvatskih' eurokovanica u poslovnicama banaka, Fine i Hrvatske pošte, kupljeno ih je ukupno 155.233, a unatoč velikom interesu, na šalterima nisu zabilježene veće gužve. Nastavno na iskazani veliki interes za početne pakete eurokovanica, iz Hrvatske narodne banke na upit tportala poručuju da građanima u procesu zamjene hrvatske kune eurom, uz sve ostale komunikacijske kanale i alate, trebaju pomoći i dvostruko iskazivanje cijena, mobilna aplikacija euroHR i eurokonverter

Od danas dostupna službena mobilna aplikacija euroHR za preračunavanje kuna u eure s pomoću kalkulatora za konverziju, sadrži i brojne druge informacije. Ova besplatna aplikacija, dostupna na Android i IOS platformama, izrađena je u sklopu informativne kampanje za zamjenu kune eurom koju provode HNB i Vlada uz sufinanciranje Europske unije. Osim preračunavanja, u aplikaciji se mogu pronaći odgovori na pitanja o zamjeni kune eurom te saznati vijesti o uvođenju eura kao i glavne informacije o putujućoj izložbi Euro na kotačima. Aplikacija sadrži i jednostavne i zabavne pitalice i slikovni kviz uz koje se mogu naučiti činjenice o novoj hrvatskoj valuti.

Kalkulatori za starije

Za starije građanke i građane i posebno osjetljive skupine našeg društva u sljedeća dva tjedna, plan je, distribuirat će se 60.000 konvertora (kalkulatora). Načela distribucije, u suradnji s Vladom, HNB dogovara s ključnim dionicima - s umirovljeničkim i potrošačkim udrugama te s Crvenim križem, Caritasom, a obratit će se i krovnoj udruzi za osobe s invaliditetom.

  • +5
Umirovljenici Izvor: Cropix / Autor: Duje Klaric / CROPIX

Također, proizvedeno je 10.000 papirnatih blokova na čijim se kartonskim koricama nalazi kalkulator/tablica s najčešćim iznosima, u kunama i eurima koji su dijeljeni građanima u sklopu mobilne izložbe "Euro na kotačima". Osim toga, u brošuru koju je distribuirana svim hrvatskim kućanstvima uključena je slična tablica za preračunavanje najčešćih iznosa.

Osim mobilne aplikacije i eurokonvertera komunikacijska kampanja se obraća cijeloj općoj javnosti, između ostalog i kroz sljedeće kanale/formate:

  • Brošura koja obuhvaća sve ključne odgovore u vezi zamjene kune eurom - u suradnji s Hrvatskom poštom isporučena je u sva hrvatska domaćinstva, prevedena je i na romski jezik, a bit će izdana i na Brailleovom pismu. Također, objavit će se i na svim jezicima manjina u Hrvatskoj na web stranici euro.hr.
  • Besplatni info telefon aktiviran je 22. rujna i građani mogu dobiti odgovore na pitanja koja se odnose na zamjenu kune eurom svakim radnim danom, subotom, nedjeljom i blagdanom u vremenu od 8 do 18 sati
  • Organizirana su događanja Dani eura u Osijeku, Rijeci, Splitu i Zagrebu na kojima se građani uz zabavni i informativni program mogu upoznati s eurom
  • Pokrenuta je putujuća izložba "Euro na kotačima" koja se održava u 27 hrvatskih gradova i koju je već posjetilo preko 20 tisuća zainteresiranih građana, a mobilni timovi će obići još 67 mjesta u blizini tih gradova kako bi dodatno educirali građane
  • Pokrenuti su profili na društvenim mrežama na kojima se građani mogu dodatno informirati
  • U tijeku je intenzivna komunikacijska kampanja putem TV i radijskih spotova, internet oglašavanja te citiyligtha
  • Specijalizirana internetska Euro.hr stranica pokrenuta je 12. srpnja ove godine i na njoj se mogu pronaći sve informacije i zanimljivi video prilozi na temu i o procesu zamjene hrvatske kune eurom.

Tko što radi i po kojoj cijeni

HNB u suradnji s Vladom pokrenuo je zajedničku javnu nabavu za usluge kreiranja i provođenja nacionalne informativne kampanje u cilju provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom u travnju 2022. Nositelj javne nabave je HNB, a financiranje usluga iz nabave je zajedničko, u jednakim iznosima. Europska komisija će prema utvrđenom iznosu i modelu refundirati do 50 posto troškova informativne kampanje.

Procijenjena vrijednost nabave je 27 milijuna kuna,:a planirani iznos cijele kampanje određen je prema iskustvima drugih država članica i pravilima Europske komisije te iznosi okvirno jedan euro po stanovniku. Nabava je podijeljena u šest grupa, a po završetku procesa sklopljeni su ugovori sa sljedećim dobavljačima:

  • Usluge izrade promidžbene kampanje: Zajednica ponuditelja: trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge, SM Studio Marketing Komunikacije d.o.o. za promidžbu i ispitivanje tržišta i Printshop d.o.o. za proizvodnju, trgovinu i poslovne usluge (3.994.007 kuna)
  • Usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora – Real grupa d.o.o. za poslove marketinga i trgovine (14.500.000 kuna)
  • Usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja – Abeceda komunikacije d.o.o. za usluge (740.000 kuna)
  • Usluge organizacije i vođenja pozivnog centra – Hrvatski telekom d.d. (785.100 kuna)
  • Usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja – Ipsos istraživanje tržišta, medija i javnog mnijenja d.o.o. (294.000 kuna)
  • Usluge realizacije putujuće izložbe Euro na kotačima – Zajednica ponuditelja: trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge i Super Truper Mix d.o.o. za promidžbu i usluge (3.183.200 kuna)