Nastavno na upit čitateljice tportala koja je od Gradske plinare Zagreb dobila opomenu pred tužbu, a zatim i prijedlog za ovrhu iako je podmirila račun na vrijeme, o slučaju su se očitovali iz Gradske plinare. Tvrde da su ovakve greške izolirane, no primijetite li nepravilnost, važno je odmah javiti se korisničkoj službi te podnijeti prigovor
Čitateljica tportala prije nekoliko dana nam se požalila jer joj je Gradska plinara Zagreb-Opskrba d.o.o. najprije poslala opomenu pred tužbu, a zatim i prijedlog za ovrhu.
Opomena pred tužbu, odnosno ovršni zahtjev poslan joj je 3. prosinca za dugovanja u dvoznamenkastom iznosu, za koja čitateljica tvrdi da ih je podmirila na vrijeme.
GPZO joj je zaračunao zatezne kamate i dio troška ovršnog postupka te trošak javnog bilježnika. Nakon što je ponovno zatražila uvid u potencijalno dugovanje, ispostavilo se da joj je putem aplikacije za plaćanje slučajno izrađen 'dupli' račun te da se čitateljica zapravo nalazi u pretplati, nakon čega joj je povučena ovrha. Zbog toga smo uputili upit Gradskoj plinari Zagreb kako bismo razjasnili razloge ovakve pogreške.
Zanimalo nas je za početak koliko je ukupno korisnika njihovih usluga te koliko se ljudi našlo u sličnoj situaciji zbog dvostruko izrađenih računa.
'GPZO opskrbljuje 193.800 korisnika, od kojih oko 10 posto koristi mobilne aplikacije i digitalne kanale plaćanja, uključujući KeksPay i naš servis Moj Račun', odgovorili su iz Gradske plinare Zagreb. Napominju da uviđaju stalan rast broja korisnika njihove usluge, kao i korištenja digitalnih kanala plaćanja, što pripisuju praktičnosti i sigurnosti, odnosno jednostavnom pregledu računa i troškova.
Odgovaraju da se 'vrlo ograničen' broj slučajeva našao u situaciji poput naše čitateljice, odnosno s opomenom pred tužbom i prijedlogom za ovrhom, te da odmah reagiraju, uklanjajući, kako kažu, sve moguće posljedice.
'Internim provjerama identificirano je 10-ak korisnika kod kojih je programska pogreška dovela do dvostrukog obračuna, najčešće pri prelasku s tromjesečnog na mjesečno obračunavanje'. Na pitanje o tome za koliko je korisnika pokrenut ovršni postupak na temelju dvostruko izrađenih računa, odgovaraju:
'Radi se o vrlo malom broju postupaka, a u svakom slučaju u kojem se utvrdi tehnička pogreška GPZO postupa isključivo u korist korisnika: naplata se zaustavlja, pogrešan obračun stornira, izrađuje se ispravan račun, a eventualna ovrha u cijelosti se povlači. Naše je načelo jasno: kupac ne smije biti oštećen', ističu u odgovoru.
Gradsku plinaru Zagreb mailom smo upitali i koliko se korisnika dosad požalilo te koje mjere poduzimaju da bi spriječili prisilnu naplatu.
'Riječ je o izoliranim slučajevima u odnosu na više od 193.000 izdanih računa mjesečno. U svakom pojedinom slučaju odmah provjeravamo sustav, utvrđujemo eventualnu pogrešku, storniramo ili korigiramo obračun, obavještavamo korisnika i povlačimo ovrhu ako je pokrenuta. Kontinuirano poboljšavamo tehnička rješenja i interne kontrole kako bi sustav naplate bio maksimalno pouzdan', navode.
Ako korisnik primijeti nepravilnost, treba se odmah javiti korisničkoj službi Gradske plinare te podnijeti službeni prigovor.
'U slučaju pravodobnog javljanja i dostave dokumentacije, postupak opomene ili ovrhe se zaustavlja. Preporučujemo korištenje aplikacije Moj Račun, koji pruža potpunu transparentnost – pregled računa i uplata, praćenje potrošnje, brzu komunikaciju i izbor modela plaćanja', sugeriraju.
Naposljetku, pitali smo ih i planiraju poboljšati sustav izdavanja i naplate računa.
'Da. GPZO kontinuirano unapređuje sustav obračuna i naplate kroz modernizaciju softverskih rješenja, automatizirane kontrole obračuna, proširenje funkcionalnosti aplikacije Moj Račun i dodatne provjere prije pokretanja naplate. Kroz digitalnu platformu Moj Račun cilj nam je osigurati da naši korisnici imaju potpuno transparentan, točan i pouzdan sustav obračuna i naplate', odgovorili su iz Gradske plinare Zagreb na tportalov upit.