BREND NA ZALASKU

Barbika se sve slabije prodaje, Mattel gomila gubitke

21.04.2017 u 09:12

Bionic
Reading

Prihodi američkog proizvođača igračaka Mattela iznosili su u prvom tromjesečju 735 milijuna dolara, što je 15,4 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok je gubitak tvrtke povećan jer njihov glavni proizvod, lutkica Barbie, i dalje gubi na privlačnosti

Prema poslovnom izvješću, objavljenom u četvrtak, čisti gubitak Mattela iznosio je u prvom kvartalu 113 milijuna dolara, dok je u istom razdoblju prošle godine bio 73 milijuna.

Nakon slabog prvog kvartala, u kojemu je tvrtka zabilježila najveći pad prodaje od 2009. i najveći gubitak od 2002. godine, Mattel je smanjio procjene poslovnih rezultata u cijeloj ovoj godini.

Mattel je već u siječnju upozorio da će slaba prodaju za vrijeme lanjskih božićnih blagdana zbog nejake potražnje dovesti do pada prihoda u prvom ovogodišnjem tromjesečju.

No, utjecaj slabosti prodaje znatno je veći nego što su Mattel i analitičari očekivali, pa je cijena njegove dionice u četvrtak na Wall Streetu pala 6 posto.

Slabi rezultati Mattela ponajviše su posljedica pada prodaje u njegovom odjelu prodaje brendova za djevojčice i dječake, koji uključuje Barbie lutkice i koji čini oko 60 posto ukupne prodaje tvrtke.

Prodaja tog odjela pala je u prvom tromjesečju 16 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, pri čemu je prodaja Barbike pala 13 posto.

Ta 58 godina stara ikona susreće se na svjetskom tržištu s pojačanom konkurencijom novih igračaka i uređaja.

Elektroničke igračke, tableti i lutke iz popularnih Disneyevih i animiranih filmova drugih producentskih kuća, zajedno s povećanom konkurencijom danskog Lego i američkog proizvođača Hasbroa, pridonijeli su padu prodaje Barbike.