Povećanjem međuosovinskog razmaka dodatno je stvoren prostor za novu bateriju s neto energetskim sadržajem od 86 kWh (bruto: 91 kWh). Paralelno s većom baterijom, razvijen je nov i posebno učinkovit pogonski sustav s e-motorom jačine 210 kW (286 KS)
Volkswagen je u ožujku 2022. pokazao novi potpuno električni ID. Buzz, koji dolazi u dvije verzije; istoimena prva kao minibus, a druga ID. Buzz Cargo kao transporter s dva ili tri sjedala. Mi smo imali obje verzije na svom testu, teretnu ID. Buzz Cargo Pro u lipnju 2023. te putničku verziju ID. Buzz Pro u kolovozu 2023.
U međuvremenu je Volkswagen dodao i 'veliki' ID. Buzz, s dugim međuosovinskim razmakom, sredinom 2023. Svjetska premijera se održala u okviru najvećeg susreta VW buseva u SAD-u, u surferskom odredištu Huntingon Beach uz autoput Pacific Coast Highway pokraj Los Angelesa. I upravo smo na svom testu imali ovu dugu verziju točne oznake ID. Buzz Pro LWB.
Dodatnom dužinom, koja sad mjeri gotovo 5 metara, ostvaruje se prostor za treći red sjedala, za još više mjesta u prtljažniku, za novu, veću bateriju bruto kapaciteta od 91 kWh (86 kWh neto), a time i za još veći doseg.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
ID. Buzz je po svim parametrima jedan od najuspješnijih i najupečatljivijih dizajnerskih rješenja, iako naizgled vrlo jednostavnih linija. Stil je izuzetno jasan, moćan i privlačan. Energični kratki prevjesi aerodinamične karoserije vizualno odgovaraju agilnim voznim svojstvima.
Sve je počelo od konceptualne studije ID. Buzz, koja je svoju svjetsku premijeru imala u Detroitu 2017. godine, koji je dosljedno realiziran i usavršen za serijsku verziju. Riječ je o iznimno kratkim prevjesima karoserije, maksimalno iskorištenom prostoru na minimalnoj prometnoj površini, podjeli dizajna karoserije na donju i gornju razinu te legendarnom prednjem dijelu vozila u stilu legendarnog modela T1 s poklopcem u obliku slova 'V' između karizmatičnih glavnih svjetala.
Dizajn modela ID. Buzz s dužim međuosovinskim razmakom ('Long Wheel Base', skraćeno: LWB) nastao je paralelno s verzijom s normalom dužinom ('Normal Wheel Base' ili NWB). Već se tijekom procesa razvoja osiguralo da se oba modela, unatoč različitim međuosovinskim razmacima, odlikuju tipično skladnim proporcijama i stilskom jasnoćom VW busa.
Kao i Multivan, model ID. Buzz u potpunosti koristi LED tehnologiju. Sprijeda se nalaze karizmatično dotjerana LED glavna svjetla. Uska poprečna kopča između glavnih svjetala također je dizajnirana kao LED traka. Logotip VW, čije su dimenzije veće nego na svim ostalim aktualnim Volkswagen vozilima, integriran je u sredinu poprečne kopče kao hommage modelu T1.
U stražnjem području, ID. Buzz se razlikuje od modela T6.1 po vodoravno umjesto okomito postavljenim LED stražnjim svjetlima, pokazujući jasnu bliskost s novim Multivanom u ovom detalju. Međutim, za razliku od ovog modela, LED stražnja svjetla modela ID. Buzz prvi su put u nekom modelu proizvođača Volkswagen gospodarska vozila međusobno povezana putem kontinuirane svjetlosne trake. Model ID. Buzz opcijski je dostupan s 'IQ.LIGHT – LED matrix glavnim svjetlima', koja interaktivno i prediktivno osvjetljavaju kolnik i zavoje. Takav je slučaj i s našim testnim ID. Buzzom uz doplatni Paket Design Plus, koji uključuje sljedeće: Panoramski stakleni krov - Osvjetljenja letvica između prednjih svjetala - Papučice od nehrđajučeg čelika 'Play/Pause' dizajn - Napredna kontrola svjetla 'Dynamic Light Assist' za LED matrix svjetla - IQ.LIGHT LED matrix svjetla sa svjetlom za loše vremenske uvijete i svjetlom za pomoć pri skretanju - Dinamička kontrola dometa glavnih svjetala - LED stražnja svjetla s prilagodljivim svjetlosnim funkcijama.
Modeli ID. Buzz se temelje u tehnološkom pogledu na modularnoj električnoj platformi (MEB) Volkswagen koncerna. Sustav modularne električne platforme (MEB) u modelu ID. Buzz sastoji se od elektromotora (stalno pobuđeni sinkroni motor s magnetima, skraćeno PSM), učinske elektronike, automatskog 1- stupanjskog mjenjača, dvanaest modula kompaktne litij-ionske visokonaponske baterije smještene u podnici vozila i raznih dodatnih agregata integriranih u prednjem dijelu vozila. Baterija u našoj LWB verziji nudi sadržaj energije od bruto kapaciteta od 91 kWh (86 kWh neto). Učinska elektronika upravlja protokom visokonaponske energije između motora i baterije, pretvarajući pritom istosmjernu struju (DC) pohranjenu u bateriji u izmjeničnu struju (AC). Istovremeno, elektronika vozila napaja se naponom od 12 V preko takozvanog DC/DC pretvarača.
Što se dimenzija tiče kratka verzija je duljine 4712 mm, dok dimenzije našeg testnog LWB modela iznose 4962 mm. Veća dužina postiže se međuosovinskim razmakom povećanim s 2989 na 3239 mm. Bočno se dodatnih 250 mm raspodjeljuje na klizna vrata produljena za 192 mm (sa 756 mm na 948 mm) te 58 mm duža područja između C stupa i stražnjih kotača. Širina oba modela bez vanjskih zrcala iznosi 1985 mm (2211 mm sa zrcalima), a visina, ovisno o opremi, do 1937 mm. Vrijednost cw, vrlo dobra za bus, iznosi 0,29.
Modeli ID. Buzz (kao i ID. Buzz Cargo) opremljeni su širokim spektrom elektroničkih sustava potpora koji stalno paze na optimalno ponašanje vozila u vožnji. Osnovu za visoku razinu udobnosti i sigurnosti čini analogni temeljni raspored voznog postroja. Sprijeda se koristi MacPhersonov ovjes s prigušnim elementom s oprugom. Njegov pandan straga je vrlo moderan sustav ovjesa s više spona, koji osigurava da su poprečne i uzdužne sile idealno odvojene jedna od druge.
Oba su ovjesa vrlo kompaktna, međutim, širine traga kotača od 1673 mm (sprijeda) i 1670 mm (straga) su velike. Kompaktna izvedba prednje osovine kod LWB modela omogućuje mali krug okretanja od 11,8 metara (kratka verzija 11,2 m). Velika širina traga u stražnjem području osigurava veliku širinu otvora za prijevoz dugih predmeta između kućišta kotača.
Kao minibus, prostrani ID. Buzz jednako je idealan za obitelj i slobodno vrijeme kao i za upotrebu u poslovne svrhe. Vozač i suvozač sjede na pojedinačnim sjedalima koja su serijski opremljena podesivim naslonima za ruke s unutrašnje strane vozila. U našem modelu smo imali Paket 6 sjedala, pa se tako u drugom redu nalaze dva odvojena sjedala, a u trećem redu dvoja sjedala. Nasloni 2. i 3. reda se mogu preklopiti. Osim toga, sjedala u trećem redu se mogu i pomicati po dužini do 150 mm kako bi se po potrebi stvorilo više prostora za noge ili dodatni prostor za prtljagu. Dvoja klizna vrata minibusa, po jedna sa svake strane, dolaze u sklopu serijske opreme.
Što se volumena prtljažnog prosotra tiče, ID. Buzz LWB putnička verzija ima 1495 litara do 2. reda sjedala, a 306 l iza 3. reda sjedala. Kada se veliki ID. Buzz utovari sve do iza prvog reda sjedala, zapremina se povećava na do 2469 litara.
Težina samog vozila je 2725 kg (uključujući vozača), dok je dopuštena težina vozila 3125 kg, što znači da možete prevesti korisnih 585 kg. Maksimalni vučni kapacitet na uzbrdici od 12 posto (kočena prikolica) je 1000 kg, a nekočenu od 750 kg. Naš je model imao i doplatnu sklopljivu kuku za vuču prikolice s električnim spuštanjem.
Testni ID. Buzz Pro LWB je imao doplatne 20-colne lakometalne aerodinamične naplatke 'Stockton' (8J x 20 naprijed, 10J x 20 straga), s ljetnim gumama Continental EcoContact 6Q dimenzija 235/50R20 104T XL naprijed te 265/45R20 108T XL straga s Airstop tehnologijom.
Naš je testni model imao doplatnu dvobojnu bijelo-plavu Candy White / Starlight Blue Metallic karoseriju, dok je unutrašnjost bila Mistral.
Unutrašnjost
ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom jedan je od svega nekoliko e-vozila koja mogu zaprimiti popriličnu količinu raznolikog tereta ili opreme. Ovisno o konfiguraciji, ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom se može upotrebljavati kao vozilo s pet sjedala (2/3), šest sjedala (2/2/2) s pojedinačnim sjedalima i naslonima za ruke u drugom redu sjedala (kao u našem slučaju) te kao vozilo sa sedam sjedala (2/3/2). Suvozačevo sjedalo, bočna sjedala drugog reda te sjedala u trećem redu serijski su opremljena sidrištima za dječje sjedalice ISOFIX i Top Tether. U našem ID. Buzzu smo imali atraktivne doplatne presvlake sjedala od Artveloura.
Vozač i suvozač u modelu ID. Buzz sjede uspravno i visoko, kao što je to već uobičajeno u VW busevima. Uvijek dio serijske opreme: namjestivi nasloni za ruke na unutrašnjim stranama prednjih sjedala. U našem slučaju, vozačevo i suvozačevo sjedalo raspolažu naslonima za ruke i s vanjskih strana. Osim toga prednja sjedala su 12-struko električno namjestiva te k tomu raspolažu masažnom i funkcijom memorije.
Usklađena s visokim položajem sjedenja, instrumentna ploča u modelu ID. Buzz također je visoko smještena – i to je tipično za VW bus. Svi prikazi izvedeni su digitalno te se nalaze na ergonomski optimalnoj vidnoj osi.
Mi smo imali doplatni Paket 'Infotainment Plus' koji podrzumijeva slobodno stojeći vozačev zaslon (s dijagonalom od 13,5 cm / 5,3"), čiji se prikazi mogu mijenjati putem višenamjenskog kola upravljača. Centralno i u središtu instrumentne ploče smješten je dodirni zaslon unaprijeđenog infotainment sustava, čije dimenzije sada iznose 32,8 cm / 12,9". Ispod zaslona od sada su osvijetljeni i dodirni klizači za funkcije kao što su namještanje temperature i jačine zvuka. Unutrašnjost se osvjetljava ambijentalnim osvjetljenjem s 10 boja; opcijski će za dugi ID. Buzz biti dostupna i verzija s 30 boja.
Prvi put je u modelu ID. Buzz dostupan i head-up zaslon u gore navedenom Paketu. On projicira važne informacije, kao što su brzina ili navigacijske napomene, na vjetrobransko staklo, a time i u vidno polje vozača, koji se, zahvaljujući tome, još bolje može usredotočiti na zbivanja u prometu.
Mi smo imali u ovom Paketu i Harman Kardon Premium Sound 16 kanalno digitalno pojačalo snage 700W, 12 zvučnika + subwoofer.
Unaprijeđeni infotainment sustav
Produženi ID. Buzz će se diljem svijeta na tržišta uvoditi s najnovijim ID. softverom te će stoga biti dostupan s dalekosežno novostrukturiranom grafičkom površinom i vođenjem kroz izbornike infotainment sustava. Rukovanje je postalo jednostavnijim, samorazumljivijim i individualnijim. U tu je svrhu marka Volkswagen zaslon veličine 12,9" podijelila na dvije trajno vidljive dodirne trake i početni zaslon. Gornja traka zaslona s lijeve strane raspolaže novim izravnim pristupom, putem kojeg se samo jednim klikom može pozvati glavni izbornik s pregledom svih aplikacija. Pokraj nje nalazi se gumb za novi Car Control Center, koji pruža izravan pristup najvažnijim funkcijama vozila – koje se mogu individualno konfigurirati.
Glavni izbornik i Car Control Center mogu se u svakom trenutku pozvati, a da se pri tome trenutačno aktivna aplikacija ne mora zatvoriti. Time se uvelike olakšava rukovanje. Novi početni zaslon u sredini objedinjuje sadržaj najvažnijih aplikacija na pločicama različitih veličina. Uz klasične sadržaje, kao što su navigacija i radiouređaj/mediji, pločice nude i nove funkcije, kao što su prijedlozi potpore za govorne naredbe 'IDA'. Također, korisnik može individualno konfigurirati početni zaslon. Donja dodirna traka sadrži funkcije klima-uređaja i sjedala te polje Home, putem kojega vozač u svakom trenutku može dospjeti na početni zaslon.
Potpora za govorne naredbe IDA
Brojnim funkcijama modela ID. Buzz moguće je upravljati putem potpore za govorne naredbe IDA. Među njih ubrajaju se značajke kao što je ambijentalno osvjetljenje, odabir profila vožnje, navigacija ili novi panoramski krov 'Smart Glas'. Mogući su čak i individualni upiti, kao što su informacije o građevinama u blizini. Potpora za govorne naredbe k tomu može tumačiti napomene: na vozačevu izjavu „hladno mi je', ID. Buzz reagira povećanjem grijanja za jedan Celzijev stupanj.
Pametni stakleni krov
Svoj debi s dugom verzijom modela ID. Buzz slave i panoramski stakleni krov 'Smart Glas' te prozori u bočnim vratima koji električno klize unatrag tijekom postupka otvaranja. Ovisno o opremi, klizna vrata i stražnji poklopac također se električno otvaraju i zatvaraju. Potpuno je novokonstruiran panoramski stakleni krov 'Smart Glas'. On je, s prozirnom staklenom površinom od 1,5 m² (1,54 × 0,93 m), najveći od svih modela marke Volkswagen.
Prozirna površina krova proteže se u cijelosti preko prvog i drugog reda sjedala. Putem dodirnog klizača (smještenog sprijeda, iznad vozača i suvozača) ili potpore za govorne naredbe 'Smart Glas' može se promijeniti iz prozirnog u neprozirno i obrnuto. I u neprozirnom je modusu krov ugodno svijetao te nalikuje mliječnom staklu; nijansa boje 'Opak' pri tome je jednaka preostaloj krovnoj oblozi. Promjena se provodi putem sloja PDLC-a ('Polymer Dispersed Liquid Crystal') integriranog u staklo.
Na kristalima toga sloja u prozirnom se stanju nalazi napon; za razliku od toga, kada se uspostavi beznaponsko stanje sloja PDLC-a, kristali se raspoređuju tako da nastane neprozirna površina. Dodatni premazi u staklu reflektiraju energetski bogato infracrveno zračenje sunčeva svjetla te time smanjuju prodiranje topline u unutrašnjost. Za razliku od toga, na hladnim vanjskim temperaturama staklo reflektira toplinsko zračenje u unutrašnjosti VW busa radi uštede energije i očuvanja temperature u području glava na ugodnom području. Velika unutrašnja visina vozila modela ID. Buzz povećava se panoramskim staklenim krovom za 30 mm na 1093 mm (sprijeda) i 1072 mm (drugi red sjedala).
Mi smo imali i doplatna zvučno izolirana laminirana stakla te dodatno zatamnjena stakla u putničkom dijelu vozila.
'ID. Light' s mogućnošću individualne percepcije
Poseban razvoj marke Volkswagen predstavlja interaktivni 'ID. Light': uska svjetlosna traka proteže se ispod vjetrobranskog stakla duž instrumentne ploče te, dodatno uz zaslone, signalima u boji brzo i intuitivno isporučuje informacije koje se mogu percipirati. Na primjer: kada navigacijski sustav skrene pozornost vozača na predstojeću promjenu kolničkog traka ili ulazak na autoput, to će se dodatno podržati plavim pulsiranjem značajke 'ID. Light' u smjeru promjene voznog traka.
USB-C i 230 V
ID. Buzz na instrumentnoj ploči nudi induktivno postolje za punjenje za kompatibilne smartphone-ove. Također, električni VW bus u sebi sadrži do osam USB-C priključaka. Svi USB-C priključci (osim priključka na osvrtnom zrcalu od 15 W) funkcioniraju prema novom standardu punjenja 'USB Power Delivery' (USB-PD); time, ovisno o priključenom uređaju, pružaju snagu do 45 W. Zahvaljujući njima moguće je, na primjer, prijenosna računala ili baterijski alat puniti jednakom brzinom kao i putem standardnih USB-C priključaka. Opcijski je u postolju suvozačeva sjedala dodatno smještena utičnica od 230 V s najvećom snagom od 300 W. Za razliku od vozila s motorom na izgaranje, priključak od 230 V u električnom modelu ID. Buzz može se upotrebljavati i kada je pogonska jedinica isključena.
ID. Buzz Box
Jedan od brojnih praktičnih detalja dodatne opreme ID. Buzza (Paket 'Comfort Plus') jest prijenosni ID. Buzz Box. On u gornjem području nudi pretinac za odlaganje, čije se namjestive pregradne stijenke istovremeno mogu upotrebljavati kao strugalica za led i otvarač za boce. Na prednjoj strani nalazi se preklopni pretinac kapaciteta 1,4 l (npr. za bocu vode), a preko puta smještena je ladica kapaciteta 5,0 l za veće predmete, kao što su prijenosna računala i tablet uređaji. Kutija se može pričvrstiti između prednjih sjedala i prije drugog reda sjedala, koji je izveden u obliku klupe. Ako je drugi red sjedala opremljen pojedinačnim sjedalima, kutija se može smjestiti i između njih. U pravilu se u vozilu dodatno nalaze dva otklopiva držača za čaše ispod središnje konzole između vozača i suvozača.
Drugi red sjedala
Serijski se u drugom redu sjedala upotrebljava klupa s tri sjedišta. Nasloni su preklopivi podijeljeni u omjeru 40 : 60, a njihov je nagib namjestiv za 16 stupnjeva. Osim toga, stražnja klupa može se pomicati, u cijelosti podijeljena, 200 mm po dužini. Po želji su bočna mjesta za sjedenje grijana. Putem praktične ručice u gornjem dijelu vanjskih naslona drugog reda sjedala on se radi ulaska u ili izlaska iz trećeg reda sjedala pomiče 120 mm naprijed i dodatno preklapa prema naprijed. Drugi red sjedala opcijski može (kao u našem slučaju) biti opremljen dvama pojedinačnim sjedalima uključujući naslone za ruke.
Treći red sjedala
Dva pojedinačna sjedala trećeg reda sjedala – tehnička adaptacija iz velikog modela Volkswagen US-SUV Atlas – mogu se uzdužno pomicati; također, namjestiv je nagib naslona. Kada se nasloni sjedala preklope, zajedno s preklopljenim naslonima drugog reda sjedala nastaje ujednačena visina utovarne površine. Po potrebi se dva stražnja pojedinačna sjedala u cijelosti mogu demontirati. U Europi i Kanadi treći je red sjedala opcijski integriran, dok je u SAD-u dio serijske opreme. Treba reći i kako se ID. Buzz s normalnim međuosovinskim razmakom koji se nudi u Europi također se može konfigurirati s trećim redom sjedala.
Zahvaljujući paketu najrazličitijih mjera, ID. Buzz ubraja se među najodrživija vozila na svijetu. Spektar tih mjera započinje općenitim izostankom kože u korist materijala koji nisu životinjskog podrijetla. Na primjer, obrub kola upravljača sastoji se od sintetičkog materijala, koji izgleda poput visokokvalitetne kože te pruža sličan osjećaj na dodir. U brojnim materijalima presvlaka te unutarnjoj krovnoj oblozi modela ID. Buzz upotrebljavaju se reciklati – dakle, materijali od recikliranih proizvoda. Tako je, na primjer, dostupna tkanina od takozvane pređe SEAQUAL®, čije se niti oko 10 posto sastoje od plastike izvađene iz morskih voda, a oko 90 posto od PES-a (odnosno recikliranih PET boca).
Inovativni sustavi potpora
ID. Buzz je tehnološki vrlo napredno vozilo. Ta se činjenica odražava i u spektru sustava potpora. Brojni sustavi, na primjer 'Car2X' (upotreba zbirnih podataka omogućava upozorenja na opasnosti u neposrednom okruženju), 'Front Assist' s prepoznavanjem pješaka i biciklista (sustav nadzora okoline s funkcijom kočenja u nuždi), proaktivna zaštita putnika (između ostalog zatezanje pojaseva u slučaju nužde) te sustav prepoznavanja prometnih znakova i potpora zadržavanja vozila na voznom traku 'Lane Assist' dio su serijske opreme.
Opcijski su dostupni unaprijeđeni komforni sustavi, kao što je najnovija verzija sustava 'Travel Assist' s upotrebom zbirnih podataka. Po želji će 'Travel Assist' na brzim cestama pri brzini većoj od 90 km/h preuzeti poprečno i uzdužno vođenje do najveće brzine. Osim toga, ovaj sustav potpora na autoputu omogućuje promjenu voznog traka s potporom. Vozač modela ID. Buzz sve to kontrolira, ali se osjetno rasterećuje.
Isto vrijedi za novi sustav 'Park Assist Pro” s funkcijom memorije za automatizirani ulazak u parkirno mjesto. Taj postupak električni VW bus provodi automatizirano i na razne načine. Jedan od njih: samostalni ulazak u parkirno mjesto s funkcijom memorije na udaljenosti do 50 metara. Vozač pri tome nadzire postupak ulaska u parkirno mjesto iz unutrašnjosti ili upravlja postupkom ulaska modela ID. Buzz u parkirno mjesto putem aplikacije na smartphoneu.
Mi smo imali doplatni Paket 'Assistance Plus', koji podrazumijeva: Memorija rute prilikom uparkiravanja; 'Area View' 360° sustav kamera; Kožom obložen grijani višenamjenski upravljač; 'Keyless Access/Advanced' centralno zaključavanje sa sustavom zaključavanja i pokretanja bez ključa, bez Safelock funkcije; Alarmni uređaj s nadzorom unutrašnjosti, sirenom i zaštitom od šlepanja; 'Travel Assist' sustav poluautonomne vožnje sa: 'Lane Assist Plus' s poluautomatskom kontrolom vozila u hitnim slučajevima, 'Traffic Jam Assist', 'Rear Traffic Alert', 'Exit Warning System', 'Side Assist' sustav pomoći pri promjeni vozne trake; Park Assist Plus; Automatsko održavanje razmaka ACC sa Stop & Go funkcijom.
ID. Buzz, kao Bulli nove ere, već je osvojio mnoge nagrade i priznanja unutar samo nekoliko tjedana od lansiranja. Njima je u prosincu 2022. pridodana još jedna nagrada: pet zvjezdica za sigurnost vozila, koje dodjeljuje Euro NCAP.
Pogonski sustav s e-motorom snage 210 kW (286 KS)
ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom je dostupan s dvije veličine baterija: neto energetski sadržaj serijske baterije iznosi 77 kWh (bruto: 82 kWh). Povećanjem međuosovinskog razmaka dodatno je stvoren prostor za novu bateriju s neto energetskim sadržajem od 86 kWh (bruto: 91 kWh). Paralelno s većom baterijom, Volkswagen je također razvio nov i posebno učinkovit pogonski sustav s e-motorom jačine 210 kW (286 KS).
Novi pogon na stražnjoj osovini 'APP550' temelji se na modularnoj e-poprečnoj platformi (MEB) Volkswagen koncerna. On se, između ostalog, sastoji od novog e-motora (sinkroni motor s permanentnim magnetom) s najvećim okretnim momentom od 560 Nm, 1-stupanjskim mjenjačem i novim transformatorom impulsa (elektronika snage i upravljačka elektronika).
Novim e-motorom modela ID. Buzz najveća brzina povećava se na elektronički ograničenu vrijednost od 160 km/h. Nakon svega 7,9 sekundi veliki ID. Buzz doseže brzinu od 100 km/h.
Spomenimo kako je u međuvremenu stigla i verzija s pogonom na sve kotače (GTX) i snagom od 250 kW (339 KS). Ubrzanje od 0 do 100 km/h modela ID. Buzz GTX je 6,4 sekunde. Električni doseg s jednim punjenjem je 464 km (WLTP; EAER prosječno).
Brže punjenje
Litij-ionska baterija koja je integrirana u podnicu vozila snižava težište modela ID. Buzz i svodi zanošenje karoserije na najmanju moguću razinu. Težina baterije k tomu je raspodijeljena u središnjem dijelu vozila; time se osigurava neutralno ponašanje vozila u vožnji.
Baterija se puni na stanicama za brzo punjenje (DC) s vršnom snagom punjenja do 200 kW. Tako će se velika baterija napuniti s 10 na 80 posto za svega 25 minuta. Tijekom vožnje novo upravljanje toplinom osigurava da se baterija tijekom vožnje do obližnjeg DC agregata za punjenje pripremi kako bi što brže mogla primiti novu energiju.
Pripremanje automatski započinje pri aktivnom navođenju na odredište navigacijskog sustava koji je dio serijske opreme u modelu ID. Buzz. Kada je doseg modela ID. Buzz manji od ukupne udaljenosti do unesenog odredišta, sustav automatski uvrštava zaustavljanje radi punjenja u navođenje po ruti. Vozač alternativno može dobiti prikaz dodatnih stanica za punjenje duž rute ili na mjestu odredišta te pri tome odabrati koja je minimalna snaga kojom će se puniti. Na kompatibilnim DC stanicama za brzo punjenje dodatno se može puniti putem značajke 'Plug & Charge'; ID. Buzz pri tome putem utikača za punjenje komunicira s agregatom za punjenje – aktivacija i obračun provode se automatski, bez kartica za punjenje ili aplikacija. Kod kuće, na poslu ili na javnim AC mjestima za punjenje baterija modela ID. Buzz puni se snagom od 11 kW.
Električno kočenje
Putem intenziteta rekuperacije e-pogona ID. Buzz može, ovisno o situaciji, usporavati i bez intervencije osovinskih kočnica. Pri tome se kinetička energija pretvara u električnu energiju i dovodi u bateriju. Vozač može utjecati na intenzitet rekuperacije: u automatskom modusu 'D' ('Drive') ID. Buzz jedri čim vozač ukloni stopalo s papučice za vožnju – e-motor nalazi se u praznom hodu i ne pruža nikakav otpor. U tom će slučaju kotrljanje povećati doseg.
U automatskom modusu 'B' ('Brake') ID. Buzz usporava čim vozač blago otpusti papučicu za vožnju. Učinak rekuperacije sada je toliko velik da se normalne kočnice gotovo uopće neće upotrebljavati. To je posebno smisleno tijekom vožnje nizbrdo jer se čuvaju kočnice kotača i rekuperira velika količina energije. Odlučujuću ulogu u pogledu toga preuzima tzv. 'eBV', odnosno električni pojačivač sile kočenja: do zahtjeva za usporavanjem od oko 0,3 g – što odgovara snazi rekuperacije od oko 100 kW – ID. Buzz koči isključivo putem pogona.
Za kraj, cijena našeg testnog modela sa svom dodatnom opremom je 88.745,50 eura s PDV-om.