Testni model razvija 158 KS (116 kW) te okretni moment od 270 Nm, uz 7-stupanjski automatski mjenjač EDC s dvostrukom spojkom za pogon na prednja dva kotača. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,5 s, a krajnja brzina 180 km/h
Naš prošlotjedni testni model je bio Renault Captur, osvježena je to verzija druge generacije ovog pravog predstavnika B-SUV segmenta. Koliko je to značajan model za Renault dovoljno govori i podatak da je prodan u više od dva milijuna primjeraka u 90 zemalja diljem svijeta od lansiranja prve generacije prije jedanaest godina. Mi bismo dodali i kako osvježeni Captur slijedi ono što smo vidjeli i kod osvježenog Clija, predstavnika B-segmenta gradskih automobila, u srpnju 2023. godine.
Inače, B-SUV segment čini polovicu ukupne prodaje u B-segmentu, koji sam čini 30 posto ukupnog tržišta. Gledamo li naše tržište 2024., Captur je bio drugi najprodavaniji model Renaulta (8. mjesto i 1266 komada) nakon Clija (4. mjesto i 2018 komada). U prva četiri mjeseca ove godine Captur zauzima 4. mjesto s 995 prodanih primjeraka, dok je Clio na prvom mjestu među svim modelima s 1295 komada.
Naš testni model je imao točnu oznaku Captur esprit Alpine TCe 160 EDC, a pokreće ga blagohibridni pogonski sklop snage 158 KS sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom.
Osvježeni Captur će se i dalje proizvoditi u tvornici u Valladolidu u Španjolskoj te će biti dostupan s tri razne opreme (evolution, techno i esprit Alpine) i šest opcija motora (1.3 TCE 155 vjerojatno neće stići kod nas).
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Renault je u travnju 2024. godine opsežno osvježio drugu generaciju Captura. Novi Captur tako usvaja novi dizajnerski jezik koji je pokrenuo Gilles Vidal, Renaultov voditelj dizajna. Igrajući se svjetlom i materijom s napetim linijama i preciznim detaljima, novi jezik stvara stilskiji i dinamičniji učinak.
Povrh novog prednjeg kraja i izraženih sportskih linija, Captur sada krasi profinjeniji, naglašeno premium izgled, što je vidljivo već na prvi pogled uživo. Ta je novina posebno vidljiva u novoj inačici esprit Alpine (u našem slučaju) koja sportskim i elegantnim obilježjima odaje počast zasebnoj sportskoj marki Renault grupe, Alpine. Nova razina opreme esprit Alpine odmah se može prepoznati, sa svojim logotipima u crnoj boji leda, okvirima prozora u crnoj boji visokog sjaja, 19-colnim kotačima specifičnog dizajna i veličine, aerodinamičnim spliterom te prednjim i stražnjim zaštitnim pločama s mat Slate Grey sivom bojom.
Novi prednji kraj poprima elegantniji, tehnološkiji izgled, s jednodijelnim logotipom 'Nouvel R' ugrađenim u rešetku hladnjaka s više strana i višim, horizontalnijim poklopcem motora. Gornji dio rešetke stvara igru svjetla svojim reljefnim oblicima, te kontrastom između tamne sjajne pozadine i prozirnih umetaka. To izaziva višestruke refleksije preko rešetke hladnjaka, poput vala koji se širi od dijamanta u sredini prema prednjim svjetlima i braniku, sa svojim sićušnim reljefnim paralelogramima.
U svrhu hlađenja motora, prednji kraj ima vodoravni usisnik zraka iznad aerodinamičkog razdjelnika, s još jednim u braniku. Dva otvora za zrak smještena s obje strane prednjeg dijela, pored dnevnih svjetala, doprinose aerodinamici i hlađenju prednjih kočnica. Ovaj sofisticirani novi dizajn pridonosi luksuznijem dojmu novog Captura.
Nova prednja svjetla imaju potpuno LED tehnologiju kao standard na svim razinama opreme. Na isti način kao i na novom Cliju, LED dnevna svjetla poprimaju okomiti poludijamantni oblik, slobodno inspiriran logom marke. Prednja svjetla oživljavaju u novom slijedu dobrodošlice kada se vrata otključaju daljinski, stvarajući prijateljski, moderan učinak.
Kućište stražnjeg svjetla sada je prozirno, otkrivajući unutrašnjost svjetala. U kombinaciji s novim logotipom i redizajniranim difuzorom, ova značajka daje stražnjem kraju suvremeniji izgled s višom razinom percipirane kvalitete.
Naravno, osvježeni Captur je i dalje temeljen na Common Module Family (CMF) platformi, odnosno njezinoj inačici CMF-B za subkompakte/male automobile (poput nove generacije modela Clio).
Što se vanjskih dimenzija novog Captura tiče, one su sljedeće: duljina 4239 mm (prije osvježenja 4227 mm), širina 1797 mm (s otvorenim retrovizorima 2003), visina 1575 mm s uzdužnim krovnim nosačima (prije 1576 mm), međuosovinski razmak 2639 mm, razmak od podloge 169 mm (132 mm pod punim opterećenjem). Težina praznog testnog vozila je 1298 kg, a može vući kočenu prikolicu težine 1200 kg ili nekočenu od 685 kg.
Prtljažnik je modularan, sa stražnjom klupom koja se pomiče više od 16 cm i uklonjivom podnicom koja stvara ravan prostor. S preklopljenim stražnjim sjedalima (2/3-1/3 podijeljena), duljina tereta je 1,57 m. Obujam prtljažnika ovisi o vrsti pogonskog sklopa, pa tako kod verzija s benzinskim i LPG motorom s drugim redom sjedala pomaknutim prema naprijed / prema natrag do krajnje točke (+ 132 l) iznosi 484 l / 616 l, dok je kod E-Tech Full Hybrid verzije volumen 348 l / 480 l. Najveći obujam (do gornje točke sjedala) s preklopljenom stražnjom klupom iznosi 1596 l (kod verzija s benzinskim i LPG motorom) ili 1458 l kod E-Tech Full Hybrid verzije.
Testna inačica esprit Alpine bila je standardno s 19-colnim aluminijskim kotačima Elixir, sa zimskim gumama Bridgestone Blizzak LM005 dimenzija 225/45R19. Rezervni kotač je doplatan i smanjenih dimenzija T145/90R16 106 M .
Što se boje tiče, naš je testni model bio dvobojan, to je doplatna kombinacija atraktivne Flame crvene metalik boje s krovom u Etoile crnoj boji.
Unutrašnjost
Osvježeni Captur karakterizira sada otmjeniji stil. Kabina poprima moderniji izgled s multimedijskim sustavom OpenR Link i novim zaslonima na armaturnoj ploči (do 10,25 inča). S novim presvlakama na svim razinama opreme, automobil je prešao u kategoriju više, a naročito se to odnosi na našu esprit Alpine razinu opreme s bogatom standardnom opremom za sportski ugođaj interijera.
Novi Captur dobio je multimedijski sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom (ovisno o izvedbi). Uključuje najbolju ugrađenu tehnologiju s Android Automotive 12. Prvo u svijetu za vozilo B-segmenta. U središtu glavne konzole, novi 10,4-inčni okomiti zaslon osjetljiv na dodir (960 x 1280 piksela) omogućuje korisnicima da iskoriste sve prednosti ekskluzivnog interaktivnog sadržaja, zajedno sa širokim rasponom usluga.
Mi smo na našem modelu imali, za esprit Alpine standardan infotainment sustav openR link 10,4'' s Arkamys Classic ozvučenjem, navigacijom i Google uslugama 10" vozačev informacijski zaslon u boji s mjeračima i prikazom navigacije kartografija Europe.
OpenR Link je jednostavan za korištenje i hiperpovezan, intuitivan za korištenje poput pametnog telefona. Osim što je potpuno prilagodljivo, sučelje je kompatibilno s Android Auto i Apple Carplay za žično i bežično povezivanje pametnog telefona.
Googleovim uslugama kao što su Google Maps, Google Assistant i preko 50 (ovisno o zemlji) Google Play aplikacija može se pristupiti dodirom prsta, baš kao na pametnom telefonu.
Atmosfera interijera je moderna i gostoljubiva, s potpuno novim presvlakama. Nova završna obrada esprit Alpine ima višestruko teksturiranu zrnastu tkaninu za pokrivanje na sjedalima i pločama vrata i plavo-sivi umetak na kontrolnoj ploči.
Kabina također jako naginje marki Alpine, simbolu sportske elegancije na francuski način, s nacionalnom zastavom na bočnim rubovima, sigurnosnim pojasevima s plavim gornjim šavovima, aluminijskim sportskim papučicama, brendiranim pragovima na vratima i posebnim upravljačem .
Osim što ograničava upotrebu kroma, Renault kožu zamjenjuje zrnatim materijalom presvlaka. Ovo potvrđuje cilj marke potpunog ukidanja materijala životinjskog podrijetla do 2025. U novom Capturu sve presvlake uključuju reciklirane tkanine odabrane zbog njihovog malog ugljičnog otiska, bez kompromisa u percipiranoj kvaliteti, osjećaju ili udobnosti. Naša završna obrada esprit Alpine uključuje više od 26 posto recikliranih tkanina koje se mogu reciklirati u svojim presvlakama, korištenjem materijala bioloških izvora kao što su zrnati materijal i konoplja.
Prostor za koljena suvozača straga i dalje je među najboljima na tržištu, s 221 mm, zahvaljujući stražnjoj klupi dizajniranoj za pomicanje više od 16 cm. Ovo korisnicima omogućuje stvaranje više prostora za teret ili putnike prema potrebi. Kabina uključuje ukupno 24,7 litara prostora za pohranu, uključujući 7-litreni pretinac za rukavice i, ovisno o verziji, džepove za mape na stražnjim stranama prednjih sjedala.
Za digitalnu zabavu u automobilu, suvozači standardno imaju pristup dvjema USB-C utičnicama i utičnici od 12 V (s još jednom u prtljažniku). Ovisno o završnoj obradi, iza središnjeg naslona za ruke za putnike na stražnjim sjedalima dostupne su dvije dodatne USB-C utičnice, zajedno s indukcijskim punjačem u središnjoj konzoli. Ova posljednja značajka standardna je s završnim obradama techno i esprit Alpine.
Postavkama MULTI-SENSE može se pristupiti pomoću središnjeg zaslona osjetljivog na dodir ili gumba na kolu upravljača. Korisnici mogu birati između četiri prikaza za digitalnu ploču s instrumentima, pet widgeta (interaktivnih aplikacija ili sličica), osam boja za prikaz brzinomjera i 48 boja za LED 'Living Lights' trake raspoloženja za osvjetljavanje na panelima vrata. Za stvaranje opuštenijeg ugođaja, boja osvjetljenja se automatski prilagođava svakih 30 minuta na temelju cirkadijalnog ciklusa (24-satni biološki sat) i doba dana (hladne boje danju, tople boje noću).
Renault uvodi ekskluzivne povezane usluge na novom Capturu, prvenstveno temeljene na partnerstvu s programerima i kreatorima sadržaja.
Deset jedinstvenih aplikacija posebno dizajniranih za korisnike Renaulta je dostupno putem multimedijskog sustava OpenR Link: Waze, Amazon Music, L'Equipe pour Renault (aplikacija na francuskom jeziku sa sadržajem za Francusku), Vivaldi, Radio Player za Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables za Renault, Easypark i Sybel.
U isto vrijeme, aplikacija za pametne telefone My Renault omogućuje pristup biblioteci sadržaja (ovisno o zemlji). Korisnici mogu iskoristiti ekskluzivne ponude i početi preuzimati aplikacije pomoću sustava OpenR Link. Uz ovu razinu povezanosti, korisnici mogu biti u tijeku bez posjete svojoj garaži ili zastupstvu. Uz FOTA (firmware over the air) tehnologiju, operativni sustav prima ažuriranja i održavanje postaje predvidljivo.
Sigurnost i pomoć u vožnji
Potpuno nova elektronička arhitektura podiže sigurnost na novu razinu, s nizom najnovije generacije pomoći u vožnji uključujući funkciju prediktivne hibridne vožnje i Active Driver Assist, za razinu 2 autonomne vožnje.
S programom Human First pokrenutim 2023., Renault je ponovno potvrdio svoju predanost poboljšanju sigurnosti za vozače, putnike i druge sudionike u prometu diljem svijeta, kroz niz tehnoloških napredaka. Iskoristivši sve prednosti ovog napretka, novi Renault Captur je u rangu s najboljima u pogledu pasivne i aktivne sigurnosti. Sadrži 26 sustava za pomoć u vožnji nove generacije (ADAS), podijeljenih u tri kategorije: sigurnost, vožnja i parkiranje. Safety Coach pruža personalizirane savjete za odgovorniju vožnju.
Prediktivni savjeti za ekološku vožnju pomažu vozačima da smanje potrošnju goriva i voze sigurno. Preporuke u stvarnom vremenu i rezultat vožnje (od 0 do 100 na ljestvici) potiču vozače da održavaju svoju brzinu, kurs i udaljenost te da budu oprezniji i pažljiviji. Mjesečni sažetak svakog putovanja dostupan je u obliku stupčastog grafikona s detaljima potrošnje i prijeđene udaljenosti u potpuno električnom načinu rada.
Active Driver Assist, za pomoć pri vožnji s obzirom na kontekst Active Driver Assist dostupan je s navigacijskim sustavom i paketom Advance Driving od završnih razina techno i esprit Alpine. S ovom funkcijom, Renaultov postojeći asistent za autoceste i promet sada postaje svjestan konteksta, proširujući svoje područje primjene izvan autocesta. Njegova je svrha pomoći vozačima da se učinkovito nose sa situacijama koje se javljaju na bilo kojoj vrsti ceste. Ovo je funkcija autonomne vožnje razine 2, koja kombinira prilagodljivi tempomat sa Stop & Go, pomoć pri centriranju vozne trake, podatke o geolokaciji i specifično mapiranje koje vozilu omogućuje prilagodbu cesti ispred.
Inteligentna pomoć pri brzini
Integrirano s Active Driver Assist, prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine (OSP) može se koristiti i samostalno. Ova funkcija prikazuje dopušteno ograničenje brzine na instrumentnoj ploči i na navigacijskom zaslonu. Ako je brzina vozila veća od prepoznate brzine, prikazuje se vizualno upozorenje. Gumb na upravljaču aktivira limitator brzine, tempomat ili inteligentni prilagodljivi tempomat za automatsku prilagodbu (ili ne) zakonskom ograničenju brzine ovisno o udaljenosti koju slijedi.
Ostala pomoć u vožnji
Za sigurnost: Sustav automatskog kočenja u nuždi (AEBS) / Upozorenje na mrtvi kut (BSW) / Pomoć pri održavanju trake (LKA) / Upozorenje pri napuštanju trake (LDW) / Upozorenje vozača (DAA).
Za iskustvo vožnje: Tempomat i limitator brzine / Adaptivni tempomat (ACC) sa Stop & Go / Upozorenje na udaljenost (DW) / Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA).
Za manevre pri parkiranju: kamera za 360° oko (temeljena na četiri kamere) / prednji, stražnji i bočni parkirni senzori / Upozorenje o stražnjem poprečnom prometu (RCTA) / Upozorenje o sigurnom izlasku putnika (OSE).
Opcijski paket za vožnju i sigurnost uključuje upozorenje o mrtvom kutu (BSW), upozorenje na poprečni promet straga (RCTA), upozorenje o sigurnom izlasku putnika (OSE) i aktivnu pomoć vozaču (ADAS dostupan samo s automatskim mjenjačem).
Novi gumb s lijeve strane upravljača – My Safety Switch – omogućuje vozaču da aktivira ili deaktivira željene postavke ne manje od pet ADAS-a u isto vrijeme, jednim pritiskom na gumb. Ove prilagođene postavke na multimedijskom zaslonu uključuju treba li aktivirati funkciju, do koje razine, dopustiti zvučna upozorenja i tako dalje.
Mikrohibridni TCe 160 EDC pogonski sklop
Naš testni model Renault Captur TCe 160 EDC koristi četverocilindrični 1,3-litreni (obujam 1333 cm³) blagohibridni (mikrohibridni) benzinski TCe turbomotor s izravnim ubrizgavanjem (Euro6D-Full). Mikrohibridizacija motora postignuta je dodavanjem elektropokretača-generatora povezanog s 12-voltnom litij-ionskom baterijom ispod suvozačeva sjedala.
Budući da je riječ o štedljivom motoru visokih performansi koji ispunjava najviše zahtjeve u pogledu pouzdanosti i izdržljivosti, vozač će istinski uživati u vožnji. Kombiniran je sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom i dostupan u dvije razine snage: 140 KS i 160 (158) KS (kao u našem slučaju).
12-voltni mikrohibrid unaprjeđuje rad funkcije Stop & Start i prikuplja energiju tijekom usporavanja. Osim toga omogućuje i gašenje termičkog motora prilikom kočenja. Pokretač-alternator i litij-ionska baterija (12V i 0,13 kWh) također pomažu u intenzivnim fazama rada motora, primjerice prilikom pokretanja ili ubrzavanja. Renault navodi kako mikrohibridizacija motora smanjuje potrošnju goriva za 8 posto i emisije CO2 za 8,5 posto te uglađeno pokreće motor za još veću udobnost u vožnji.
Mikrohibridni benzinski motor 1.3 TCe opremljen je filtrom koji uništava krute čestice u ispušnim plinovima tako što ih hvata u mikroporoznu saćastu strukturu koja se automatski regenerira u redovitim intervalima.
Naša, testna verzija, TCe 160 razvija 158 KS (116 kW) pri 5500 okr./min. te okretni moment od 270 Nm pri 1800 do 3750 okr./min. To je dodatnih 18 KS i 10 Nm u usporedbi sa slabijim mikrohibridnim motorom TCe 140. Osim snažnim odzivom i užitkom u vožnji, inačica se ističe kontroliranom potrošnjom i niskim emisijama. Naravno, pogon je na prednja dva kotača.
Proizvođač deklarira emisiju CO2 u kombiniranim uvjetima od 131-142 g/km, a potrošnju u kombiniranim uvjetima od 5,8 – 6,3 l/100 km (sve prema WLTP ispitnom ciklusu). Ubrzanje našeg testnog modela od 0 do 100 km/h je 8,5 s, a krajnja brzina 180 km/h. Spremnik benzinskog goriva je 48 litara.
Dinamičnije vozne osobine
Osim sigurnosnih značajki i značajki udobnosti, nova generacija donosi niz tehnoloških poboljšanja čiji je cilj unaprijediti užitak u vožnji. U tom se smislu ističu dinamične performanse koje iskustvo za upravljačem odvode na novu razinu.
Novi Captur ima MacPherson ovjes sprijeda i polukrutu osovinu straga. Za dinamičniju vožnju, inženjeri su revidirali geometriju ovjesa i karakteristike sila-brzina amortizera, kao i kalibraciju servo upravljača. Blagi hibridni 1.3L 160 KS i E-Tech full hybrid 145 motori imaju potpuno nove amortizere. Sve ove promjene voznog mehanizma daju veću kontrolu nad kretanjem karoserije vozila, za kraće vrijeme odziva i značajno povećano zadovoljstvo u vožnji.
Nekoliko načina vožnje s MULTI-SENSE
Dostupan putem središnjeg zaslona, MULTI-SENSE uključuje četiri načina vožnje: Eco, Sport, Comfort i MySense. Osjećaji vožnje (napor upravljanja, odziv motora, agilnost šasije) mijenjaju se za svaki način rada, kao i boja unutarnjeg osvjetljenja i zaslona na kontrolnoj ploči.
Spomenimo i kako se novi Captur dobro snalazi na svim terenima budući da je odmaknut od tla 169 mm.
Za kraj, što se cijena tiče novi Captur kod nas kreće s benzinskim modelom razine opreme evolution TCe 90 od 21.640 eura. Slijedi dvogorivni model evolution 1.0 TCE ECO-G 100 (benzin/LPG; turbo 100 KS, 160 Nm benzin (170 Nm s LPG-om), 6-stupanjski ručni mjenjač od 21.740 eura. Najskuplja verzija je esprit Alpine E-Tech full hybrid 145 po cijeni od 30.940 eura. Naša testna verzija esprit Alpine TCe 160 EDC sa svom dodatnom opremom stoji 30.890 eura (PDV i PPMV uključeni).
Renault nudi i ugovor o održavanju – My Revision na 5 godina/100.000 km. Ovisno o tipu motora cijena se mijenja, pa tako za naš TCe 160 EDC ovaj paket stoji 1340,00 eura.
Tu je i tvorničko jamstvo u trajanju od 5 godina/100.000 km (dodatno na 2 godine tvorničkog jamstva) po cijeni od 420,00 eura ili 8 godina/150.000 km (dodatno na 5 godina jamstva) po cijeni od 330,00 eura ili 10 godina/200.000 km (dodatno 5+3 godina jamstva) po cijeni od 320,00 eura.