TRŽIŠTE AUTOMOBILA EU-a

Teška godina u EU što se tiče prodaje automobila; ove se godine očekuje pad od 2 posto!

27.01.2020 u 13:05

Bionic
Reading

Proizvođači automobila u Europi bave se pritiscima na nekoliko frontova, trgovinskim napetostima između SAD-a i Kine, kao i uredbama koje stupaju na snagu ove i sljedeće godine s ciljem smanjenja emisija ugljika

Predviđajući prvi pad prodaje automobila ove godine u EU u sedam godina, Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) navelo je ovaj tjedan glavne izazove s kojima se suočava autoindustrija u EU-u, jer započinje prijelaz na transport neutralan na emisiju ugljika.

'Jedan od najvećih pokretača promjena za naš sektor je potreba brige o okolišu', izjavio je Michael Manley, predsjednik ACEA-e i predsjednik uprave Fiat Chrysler Automobiles (FCA). On je postao čelnik ACEA-e u prosincu 2019. godine. 'Dobra vijest je da je cestovni promet koji ne sadrži ugljik moguć i da zajedno s - holističkim pristupom - možemo doći do 2050. godine. Ali to također znači da se mnogo toga treba promijeniti u narednih nekoliko desetljeća.' Inače, prema definiciji, holistički pristup je načelo prema kojem društvene pojave valja proučavati kao stvarnost koja prethodi djelovanju pojedinaca i određuje ga. Društvene norme i vrijednosti, ustanove, organizacije, društvena slojevitost, društveni pokreti i drugi oblici skupnoga ponašanja i djelovanja nisu zbroj individualnih interesa i djelovanja, nego zasebna i sveobuhvatna cjelina kojoj su dijelovi čvrsto povezani i međuovisni (enciklopedija.hr).

Obraćajući se novinarima u Briselu 22.siječnja popodne, Manley je pokrenuo 'plan u 10-točaka pomoći autoindustriji u EU za pomoć u provođenju europskog zelenog sporazuma (Green deal)', u kojem je 16 glavnih proizvođača automobila iznijelo kako se na najučinkovitiji način može smanjiti emisija CO2.

Manley: 'Prvo, vjerujemo u izbor za sve. Donositelji politika trebali bi pomoći postizanju najboljih mogućih rezultata zadržavanjem neutralne tehnologije - drugim riječima, bez nametanja specifičnih tehnologija ili zabrane vozila koja još uvijek mogu postići smanjenje CO2.'

Povrh toga, gusta mreža punjača i stanica za punjenje - pogodna za automobile i gospodarska vozila - mora hitno razviti diljem EU-a kako bi se podržala sve veća primjena vozila s alternativnim pogonom. Prema navodima ove industrije, ovo je jedan od najvažnijih uvjeta za postizanje ugljične neutralnosti.

Nove tehnologije s niskim emisijama emisija skupe su i ostati će tako u doglednoj budućnosti. Kako bi se osiguralo da veće cijene ne usporavaju obnovu voznog parka, ACEA također poziva na dosljedne i ekonomski održive poticajne sheme za korisnike osobnih automobila i komercijalnih vozila.

'Prije svega, vjerujemo da cestovni prijevoz i mobilnost moraju ostati pristupačni svima, bez obzira na to gdje u Europi žive ili koja su njihova financijska sredstva. Isto tako, zeleni sporazum Europske komisije trebao bi se koristiti i kao sredstvo za jačanje globalne konkurentnosti naše industrije.'

'Ovo je još važnije jer ćemo se suočiti sa sve manjim tržištem', upozorio je Michael Manley. Doista, ACEA predviđa da će se, nakon šest uzastopnih godina rasta, prodaja osobnih automobila u EU 2020. smanjiti za 2 posto.

'U vrijeme kada naša industrija intenzivno ubrzava ulaganja u vozila s nultom emisijom, tržište se treba ugovoriti - ne samo u EU nego i na globalnoj razini - tako da kreatori politika moraju vrlo dobro upravljati prijelazom na neutralnost ugljika.'

Proizvođači automobila u Europi bave se pritiscima na nekoliko frontova, trgovinskim napetostima između SAD-a i Kine, kao i uredbama koje stupaju na snagu ove i sljedeće godine s ciljem smanjenja emisija ugljika.

Svijetla točka proizvođača automobila je rast prodaje električnih automobila. Očekuje se da će prodaja električnih vozila ove godine rasti 32 posto, prema BloombergNEF-u. To će biti od presudnog značaja za daljnji uspjeh automobilskih tvrtki, jer je Europska unija ograničila količinu ugljičnog dioksida flote vozila proizvođača u prosjeku na 95 grama po automobilu ili prijeti rigoroznim financijskim kaznama.

Europa nije jedina regija suočena s teškom 2020. godinom prodaje automobila. Kina, najveće svjetsko tržište automobila, zabilježila je drugi godišnji pad prošle godine, s padom u 18 u posljednjih 19 mjeseci.