Novi automobili u 2025.

Prodaja i dalje raste u usporedbi s 2024.: VW u studenom prodao najviše, najprodavaniji model VW T-Cross

03.12.2025 u 12:58

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistrirano 4038 novih osobnih automobila, što je tek 16 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Škoda Octavia je ukupno najprodavaniji model s 3717 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec studeni 2025., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 11. mjesec 2025. Generalno, studeni nam je očekivano donio lošije rezultate nego prethodni mjesec listopad ove godine. Tako je u studenom prodano 1120 automobila manje.

Novoregistrirano je ukupno u studenom 4038 novih osobnih automobila, što je tek 16 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako godina u odnosu na isti period 2024. donijela rast od 7,93 posto.

Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Opel treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca studenog drži Škoda koja s ukupno 8797 automobila drži 13,55 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 8000 vozila ili 12,32 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Opel s 5811 vozila ili 8,95 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 34,82 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2025-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, drugi VW T-Cross, a Opel Corsa na trećem mjestu

Prva na listi najprodavanijih modela u 2025. godini je Škoda Octavia s 3717 komada (5,72 posto tržišta). Volkswagen T-Cross je drugi s 3068 komada (4,72 posto). Na trećem mjestu je Opel Corsa s 2941 komadom (4,53 posto). Renault Clio je na četvrtom mjestu s 2299 komada (uskoro stiže i nova generacija!), a Opel Mokka peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2025. s 2082 prodana primjerka.

Gledamo li samo studeni 2025. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu sada Volkswagen T-Cross s 218 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Škoda Octavia sa 189 komada, a na trećem mjestu Suzuki Vitara sa 136 komada. Četvrto mjesto je zauzela Opel Mokka sa 130, a peti Suzuki SX4 sa 111 komada registriranih u studenom.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) i nakon studenog uvjerljivo drži u 2025. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 21.344 automobila ili 32,88 posto. Na drugom mjestu je sada veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari, Maserati i Leapmotor) s 9700 automobila ili 14,94 posto. Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 8719 automobila ili 13,43 posto je skliznula sada na treće mjesto. Dodamo li ovome i Nissan s 810 automobila ili 1,25 posto, kao i Mitsubishi s 82 vozila ili 0,13 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 9611 prodanih automobila ili 14,81 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s 5466 prodanih vozila ili 8,42 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2025-toj. Ukupno je u 2021. godini bilo prodano 40 različitih marki automobila, 2022. godine 50, 2023. godine 46, a 2021. godine 40. U prošloj 2024. je bilo ukupno 53 različitih marki. Sada ih nakon studenog ima ukupno 58.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon rujna dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 31.042 komada ili 47,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2024. ih je bilo 30.535 komada ili 47,9 posto, a u 2023. benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon studenog s 23.785 automobila ili 36,6 posto. U 2024-toj ih je bilo prodanih 19.263 komada ili 30,2 posto tržišta. Godine 2023. ih je bilo 24,7 posto, 2022. 20,7 posto, zatim 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Dakle, nezaustavljivo raste broj prodanih hibrida, pa će sasvim sigurno uskoro i prestići 'čiste' benzince. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (4045), Toyota (3024) i BMW (1707).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu sa 7747 primjeraka ili 11,9 posto. U cijeloj 2024-toj ih je bilo prodano 10.685 komada ili 16,7 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Godinu 2022. su isto završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto. Top 5 najprodavanijih marki u toj kategoriji u 2025. su redom: Škoda (3683), Volkswagen (1672), Renault (487), Audi (402) te Mercedes (388). Zanimljivo, tri od prvih pet marki u ovoj kategoriji su dio Volkswagen Grupe.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1215 komada ili 1,9 posto. 2024. godine ih je bilo prodano 1408 komada ili 2,2 posto, a 2023. godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2025. listu predvodi Dacia s 1074 komada, tu je još samo Renault sa 141 komadom (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse).

Treba reći da su ovo dvije sestrinske marke koje jedine prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Recimo i to kako je Dacia u suradnji s Renaultom, u modelu Dacia Bigster, nedavno predstavila potpuno novi Mild hybrid-G 140, revolucionarni dvogorivni pogon koji radi u kombinaciji s blagim hibridom od 48 V. Ne zaboravimo, uskoro stiže i novi Renault Clio s nešto slabijom verzijom dogorivnog motora Eco-G 120 KS s EDC automatiziranim mjenjačem.

Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.

Potpuno električni automobili su trenutno na petom mjestu, s 1145 vozila ili 1,6 posto tržišta. Tako je nakon studenog na vrhu Tesla s 269 vozila ili 23,49 posto ovog dijela tržišta. Na drugom mjestu je BYD sa 170 vozila ili 14,85 posto. Slijedi Volkswagen sa 102 vozila ili 8,9 posto. Odmah iza slijedi Peugeot sa 101 vozilom ili 8,82 posto. U cijeloj 2024. je prodano 1915 ili 3,0 posto električnih vozila. Podsjetimo, tada je na vrhu bila Tesla sa 601 vozilom ili 31,38 posto tržišta, slijedio je Renault sa 195 vozila ili 10,18 posto. Na trećem mjestu je završio Hyundai sa 165 komada ili 8,62 posto.

U 2023. je bilo registrirano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prošle 2024. smo imali novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Tako su rezultati u ovoj kategoriji bolji od 2023. Bez obzira na bolje rezultate u odnosu na 2023., treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile. Konačno, ove godine je raspisan natječaj za državne poticaje, ali samo za pravne osobe. Konkretnije rezultate uspješnosti ovog poticaja tek očekujemo. Najavljen je još jedan krug poticaja, također za tvrtke, ali ovaj put za one koji se bave prijevozom.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Recimo i to kako je u 2023. ukupno 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima Prošle 2024. ih je, od ukupno 53 marki, njih 33 isporučilo kupcima električne aute. Ove godine je 36 proizvođača, od njih ukupno 58 isporučilo kupcima električne aute.

Recimo i to da u zadnje vrijeme stiže puno novih kineskih proizvođača koji u velikoj većini u svojim portfeljima imaju BEV vozila. Evo kao je kakva je kod nas situacija s novim (i nekim već etabliranim kineskim proizvođačima kod nas) markama kad je riječ o električnim automobilima nakon studenog: BYD 170 komada, MG 16, Lynk & Co 6, Leapmotor 5, Xpeng 5, Dongfeng 3, Geely 3, Rariro 2, Omoda 2, Voyah 1, Jaecoo 0, Zeekr 0. Te marke drže trenutno kod nas 18,6 posto tržišta ili 213 od 1145 vozila.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon studenog pokazuju kako je na prvom mjestu Grad Zagreb i Zagrebačka županija s 27.588 ili 42,49 posto. Da podsjetimo, u cijeloj 2024. je bilo prodano 27.152 ili 42,55 posto. 2023. je bilo 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je nakon studenog Splitsko-dalmatinska županija s 5485 komada ili 8,45 posto. Prošle, 2024. godine je tamo bilo 5695 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,93 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).

Istarska županija je na trećem mjestu s 4512 komada ili 6,95 posto. Prošle godine je ovdje prodan 4001 komad ili 6,27 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.

Primorsko-goranska je na 4. mjestu s 4268 komada ili 6,57 posto. Podsjetimo, 2024. je ova županija završila na trećem mjestu s 4594 komada ili 7,20 posto. Dok je, 2023. ova županija završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto.

Bjelovarsko-bilogorska županija je nakon studenog na 5. mjestu s 3627 komada ili 5,59 posto.

Na posljednjem mjestu više nije Ličko-senjska županija (298 komada ili 0,46 posto), nego je to Virovitičko-podravska županija s 296 automobila ili 0,46 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila.