Analiza tržišta

Posustaje automobilsko tržište! Došlo je i do velike promjene među najprodavanijim automobilima u Hrvatskoj

09.07.2019 u 10:54

Bionic
Reading

U lipnju 2019. u Hrvatskoj je prodano 8235 novih automobila, a najprodavaniji model sada je ponovno Škoda Octavia

Dobili smo i službene rezultate prodaje novih automobila u Hrvatskoj za mjesec lipanj, a pri tome mislimo na novoregistrirane nove automobile. Zahvaljujući Promociji Plus, najmeritornijoj tvrtki po pitanju analize prodajnih rezultata automobilskog tržišta kod nas, doznali smo da nam je lipanj donio malo lošije rezultate u odnosu na prošlogodišnji. Novoregistrirano je ukupno u mjesecu lipnju 8235 osobnih automobila, što je 351 primjerak manje ako gledamo lipanj 2018.

U Hrvatskoj je u prvih šest mjeseci registrirano 38.156 novih osobnih vozila, ali sada, za razliku od prvih šest mjeseci prošle godine, ove godine ukupno s lipnjem je 73 registracija manje, kada je zabilježeno 38.229 registracija novih osobnih vozila. Nakon što smo u svibnju bili jako zadovoljni rezultatima lipanj je tek za nešto sitno podbacio dok je u odnosu na prethodni mjesec svibanj ove godine čak 914 registracija manje. Iako su rezultati nešto lošiji, ne vjerujemo da će doći do nekog ozbiljnijeg pada na kraju godine.

Volkswagen, Renault i Opel i dalje predvode listu najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila u prvih šest mjeseci pripao je ponovno Volkswagenu te s 4604 vozila drži 12,07 posto tržišta (manje u odnosu na lanjskih 5414 vozila i tržišni udio od 14,16 posto). I ta marka se jedina može pohvaliti time da je u prvih šest mjeseci 2019. prodala više od 4000 komada automobila. Na drugom mjestu je opet Renault s 3909 vozila ili 10,42 posto tržišta (i oni su prošle godine bili bolji s 4089 vozila i 10,70 posto tržišta). Treće mjesto i dalje drži Opel s 3813 vozila ili 9,99 posto tržišta (prošle godine 3966 vozila i 10,37 posto tržišta). Škoda je i dalje na četvrtom mjestu s 3226 vozila te drži 8,45 posto tržišta, ali je sada Peugeot zauzeo peto mjesto s 2465 vozila ili 6,46 posto tržišta.

Već smo i proteklih mjeseci napominjali da na mjesečne rezultate pojedinih marki utječu brojni faktori, poput raspoloživosti određenog modela, očekivanja dolaska na tržište novih modela, flotne prodaje (nabava vozila raznih tvrtki za svoje potrebe, odluka Vlade RH i lokalne uprave o obnavljanju vlastitog voznog parka...), liberalizacije tržišta prijevoza taksijem, reeksporta u treće zemlje ili, kad je riječ o kupnji građana, ona uvelike ovisi o dostupnosti kredita za građane, rastu osobnog standarda, najavi dobre turističke sezone ili samoj procjeni građana o vlastitim financijskim izgledima do kraja godine, ekološkoj osviještenosti pojedinca, poticajima države... Jedan od bitnih faktora je i kretanje cijene naftnih derivata kod nas i u svijetu, a vjerojatno na rezultate u nekom jako malenom dijelu utječu i faktori poput zabrane prometovanja vozilima starijih ekoloških normi o emisiji ispušnih plinova u nekim zapadnoeuropskim gradovima ili slično.

Škoda Octavia se vratila na prvo mjesto potisnuvši Renault Clio na drugo mjesto najprodavanijih modela

Prema podacima o registracijama novih automobila u prvih šest mjeseci, Škoda Octavia s 1840 komada je ponovno najprodavaniji model u Hrvatskoj, a na drugom mjestu je Renault Clio s 1806 komada, na treće mjesto se vratio Volkswagen Golf (prodanih 1173 komada u prvih šest mjeseci), dok je Citroën C3 izbio na četvrto mjesto sa 1130 komada. Peto mjesto drži Dacia Duster sa 1092 komada, samo jedan primjerak više od šestoplasirane Opel Astre s 1091 komada. Nećemo ulaziti u razloge dobrih ili loših prodajnih rezultata pojedinih modela, ali sasvim je izvjesno to da se u lipnju Škoda Octavia pokazala ponovno kao jak adut češkog proizvođača kod hrvatskih kupaca.

Prema modelima pojedinih marki, među prvih 20 najprodavanijih modela u prvih šest mjeseci 2019. nešto je manje onih iz segmenta SUV-a ili crossovera u odnosu na prošle rezultate, njih osam, što je samo jedan model manje. To znači da je udio terenaca (6627 komada) u 18.957 automobila i prvih 20 najprodavanijih modela 35 posto, što je i dalje nešto više od europskog prosjeka od 34,3 u cijeloj 2018. godini. Naravno, treba voditi računa i o činjenici da smo u 38.156 prodanih automobila u prvih šest mjeseci uzeli u obzir po rezultatima prodanih terenaca samo prvih 20 modela, a tu su još i oni 'ostali', koji su pojedinačno imali manji broj prodanih primjeraka, ali svakako su među njima bili oni iz segmenta SUV-a i crossovera. Tako da je brojka o udjelu ovog segmenta u Hrvatskoj i dalje nešto veća od ostatka europskog tržišta.

Ako opet uzmemo samo mjesec lipanj 2019., i tu je najprodavaniji model Škoda Octavia, na drugom mjestu je ponovno Fiat 500, na trećem je sada Citroën C3, na četvrtom Suzuki Vitara, peti je VW Golf. No u prvih 20 najprodavanijih modela u svibnju su se na listu popeli neki modeli kojih nema u ukupnom rezultatu među 20 njih, poput Ford Focusa, Seat Ibize, VW Passata i Hyundai Kone. S druge strane, s liste najprodavanijih 20 modela u prvih šest mjeseci na listi 20 najprodavanijih u lipnju nema VW T-Roca, VW Tiguana, Nissan Qasqaija, Suzukija SX4 i Toyote Yaris.

Prodaja marki prema tipu goriva za prvih šest mjeseci

Prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih šest mjeseci ove godine. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih šest mjeseci dominiraju i dalje Otto automobili ili, kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 23.232 komada ili 60,9 posto, što je više nego u posljednjih pet mjeseci, kada je udio bio 60,6 posto. Automobili s dizelskim motorom tako su i dalje na drugom mjestu s 13.588 komada ili 35,6 posto udjela i tu se vidi trend daljnjeg pada u odnosu na 35,9 posto za prvih pet mjeseci. Na trećem su hibridni automobili s 923 komada ili 2,4 posto (pad s 2,5 posto), slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP) s 357 komada ili 0,9 posto, što je rast od 0,1 posto u odnosu na prvih pet mjeseci ove godine (ovdje je riječ o automobilima s benzinskim motorom, koji imaju i tvorničke postavke da mogu koristiti i UNP kao gorivo).

Naravno, već smo i ranije rekli, značajan broj automobila na benzin nakon prve registracije (a u ovoj analizi riječ je prije svega o novoregistriranim automobilima) dodatno ugradi instalaciju za UNP, no to nije vidljivo u ovoj tablici. Potpuno električnih automobila je i dalje mizerno malo, samo 0,1 posto od svih prodanih automobila u Hrvatskoj. Ono što je još lošije jest činjenica da smo s malenih 0,2 posto u prvih pet mjeseci sada pali još više. Marka Tesla, koja proizvodi isključivo električne automobile, u prvih 39 marki prodanih automobila u prvih pet mjeseci ima nakon lipnja sada samo četiri novoregistrirana automobila, što je samo jedan komad više nego u prvih pet mjeseci ove godine. U kategoriji električnih automobila kod nas se u prvih šest mjeseci nalazi i dalje samo 10 marki koje u svojoj ponudi imaju potpuno električne automobile, s ukupno 56 primjeraka novoregistriranih automobila. Novost je i jedan novoregistrirani komad električnog automobila kineskog retro proizvođača Rariro. Riječ je vjerojatno o turističkom modelu, iako ne znamo točno o kojem je tipu riječ. I da, najprodavanija marka u segmentu potpuno električnih automobila kod nas je i dalje Nissan s 15 prodanih modela. Kod automobila na UNP najprodavanija je marka s 334 komada Dacia i još samo Opel s 22 komada te Fiat s jednom komadom, a kod hibridnih sa 774 automobila i dalje je na uvjerljivom prvom mjestu japanska Toyota.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama izgledaju ovako: u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je i nadalje najviše automobila, čak 13.825 komada ili 36,23 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u prvih šest mjeseci 2019. Na drugom mjestu je i dalje Požeško-slavonska županija s 3624 registracije novih automobila ili 9,50 posto. Istarska županija s 3160 ili 8,28 posto je i dalje na trećem mjestu. Posljednja prema ovoj listi je i dalje Virovitičko-podravska županija sa samo 127 komada ili 0,33 posto od ukupne brojke od 38.156 novoregistriranih osobnih automobila od siječnja do lipnja 2019. I da, ako ste se pitali gdje su sve one registracije s oznakom DA (Daruvar), koje srećemo posvuda po Hrvatskoj, one su u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i nalaze se sada na petom mjestu s 2693 registrirana nova automobila ili 6,92 posto (prošlih pet mjeseci 6,63 posto).

AKO STE PROPUSTILI:

obljetnica

[FOTO] Mercedes-Benz G-klase puni 40 godina, prođite s nama kroz impresivnu povijest terenske legende

Pogledaj galeriju