Prigoda koja ne samo da odaje počast prošlosti marke, već i jača njezinu predanost budućnosti izvrsnosti. Fokus je već na 2026. godini sa stogodišnjicom logotipa i prvih 100 godina Maseratija u utrkama
Maserati slavi 111. obljetnicu svog osnutka – prekretnicu koja ga čini najdugovječnijim brendom u talijanskoj Motor Valley dolini motora. Marka Maserati je oličenje talijanskog luksuza na globalnoj sceni, i nezaustavljivo kreće prema stogodišnjici legendarnog trozupca – 2026. – koja obilježava 100 godina njegovog kultnog logotipa Tridente i, istovremeno, 100 godina od njegovog debija u motorsportu.
Upravo 1926. godine Maserati Tipo 26, prvi automobil ikada koji je nosio trozubac na poklopcu motora, utrkivao se na utrci Targa Florio i pobijedio u svojoj klasi.
Sve je počelo 1914. osnivanjem tvrtke 'Ditta Alfieri Maserati'
No priča o ovoj ikoni proizvedeno u Italiji započela je desetljeće ranije, 1914. godine, kada su Alfieri Maserati i njegova braća Ettore i Ernesto osnovali 'Ditta Alfieri Maserati' na adresi Via de’ Pepoli 1A, u samom središtu Bologne. Kao što je navedeno u pojedinačnoj poslovnoj izjavi, nova tvrtka službeno je započela s radom 1. prosinca 1914. (sam dokument podnesen je Općini Bologna 14. prosinca). Braća Maserati bila su strastveni prema mehanici i voljeli su brzinu, te nisu bili protiv toga da i sami sjednu za volan trkaćeg automobila.
Drugi brat, Mario, doprinio je dizajniranjem logotipa Tridente (trozubac) – inspiriranog Neptunovom fontanom u središtu Bologne – a posljednji brat, Bindo, pridružio se Officine Maserati 1932. godine, nakon Alfierijeve smrti.
S modelom Tipo 26 je sve počelo
Kao što je spomenuto, prvi automobil koji je nosio Trident bio je Tipo 26 - trkaći automobil koji je debitirao na Targa Florio 1926. godine, gdje je s Alfierijem za volanom zauzeo prvo mjesto u klasi do 1,5 litara. Bio je to prvi u dugom nizu postignuća, uključujući uzastopne pobjede na utrci Indianapolis 500 (1939. i 1940.), četiri uzastopne pobjede na utrci Targa Florio (1937., 1938., 1939. i 1940.), devet pobjeda u Formuli 1 i Svjetsko prvenstvo Formule 1 1957. s Juanom Manuelom Fangiom.
Nedavno se Maserati vratio pobjedama s MC12, koji je osvojio šest međunarodnih prvenstava FIA GT između 2005. i 2010.: najviši izraz GT utrka za automobile serijske proizvodnje. Od 2023. godine, Maserati GT2 vratio je Trident u natjecanje sa 'zatvorenim kotačima', ostvarivši pobjede i stekavši pravo natjecati se u preko 20 prvenstava diljem svijeta.
Tvornica Viale Ciro Menotti u Modeni otvorena s prvim danom 1940.
Krajem 1939. godine, dolaskom obitelji Orsi, Maserati je započeo selidbu u Modenu, gdje je tvornica Viale Ciro Menotti otvorena 1. siječnja 1940. i od tada je ostala dom Tridenta. Godine 1947. suradnja između braće Maserati i marke je završena, a predstavljen je prvi cestovni automobil, A6 1500.
Zatim je 1963. Maserati predstavio Quattroporte, stvarajući segment luksuznih limuzina visokih performansi. Nakon kratkog razdoblja u vlasništvu Citroëna (1968. – 1975.), tijekom kojeg je tvrtka uvela svoje prve moderne industrijske procese, sljedeća De Tomaso era (1975. – 1993.) je svjedočila stvaranju i komercijalnom uspjehu jednog od najlegendarnijih i najprodavanijih modela marke: Maserati Biturbo.
Novija faza evolucije 2007. s novim modelima i velikim inovacijama
Izgrađena na tim snažnim povijesnim i industrijskim temeljima, novija faza evolucije talijanske marke obilježena je novim modelima i velikim inovacijama, počevši od 2007. godine. Peta generacija Quattroportea je debitirala na Salonu automobila u Detroitu, a zatim je uslijedio kultni GranTurismo na Salonu automobila u Ženevi. GranCabrio je stigao 2009.; šesta generacija Quattroportea i Ghiblija 2013.; tri godine kasnije došao je Levante, prvi Maseratijev SUV.
Maserati MC20
Godine 2020., uvođenjem proizvodnih linija za novi Maserati MC20, perjanicu novog doba za marku, tvornica Viale Ciro Menotti doživjela je veliku obnovu, uključujući vlastitu lakirnicu i prostor posvećen razvoju i montaži revolucionarnog Maserati Nettuno motora, zaštićenog međunarodnim patentima i 100 posto proizvedenog u Maseratiju.
Dvije godine kasnije uslijedio je debi Grecalea, novog SUV-a koji najbolje pokazuje Maseratijev granturismo duh, spajajući performanse i eleganciju u neusporedivom iskustvu vožnje.
Godine 2023. na red je došao Maserati GT2 Stradale, supersportski automobil legalan za cestovnu vožnju koji ujedinjuje dva kultna Maseratijeva svijeta: eleganciju i utrke. Ovaj model utjelovljuje trkaću dušu marke, a istovremeno nudi udobnost i užitak u vožnji za svakodnevnu upotrebu.
Sljedeće godine, pozornost je pala na MCXtremu, 'zvijer' namijenjenu samo stazi, ograničenu na samo 62 primjerka, opremljenu ekstremnom verzijom V6 Nettuno motora od 730 KS.
Konačno, 2025. će biti uistinu povijesna godina za marku i njezin pogon u Modeni, obilježena s tri trenutka: početkom proizvodnje MCPURA-e, najčišćeg izraza Maseratijeve energije i performansi; predstavljanjem BOTTEGAFUORISERIE-a, novog projekta koji ujedinjuje kreativne snage Alfa Romea i Maseratija; i povratak GranTurisma i GranCabria, vraćajući se u rodno mjesto svojih prethodnih generacija.