za 2024.

Lexus najavio crossover UX 300h: Zamjena za UX 250h s više snage i širokim rasponom noviteta

10.04.2024 u 12:31

Bionic
Reading

Crossover je dostupan kao samopunjivi hibridni model i baterijski električni model te kao takav igra važnu ulogu u globalnoj strategiji elektrifikacije ove japanske marke. Očekujemo ga u Hrvatskoj ove jeseni

Urbani crossover Lexus UX, jedan od najprodavanijih modela marke u Europi, donijeti će značajnu nadogradnju pogonskog sklopa i druga poboljšanja u 2024. Ove promjene dodatno unapređuju dinamiku na cesti vozila dizajniranog i razvijenog za kombinaciju osjećaja sigurnosti i praktična fleksibilnost crossovera s ugodnim voznim karakteristikama hatchbacka. UX je dostupan kao samopunjivi hibridni model i baterijski električni model te kao takav igra važnu ulogu u globalnoj strategiji elektrifikacije ove japanske marke.

Jači hibridni pogonski sklop

Novi UX 300h također proizvodi veću ukupnu snagu na 146 kW (199 KS), što je povećanje od 8 posto u odnosu na UX 250h od 135 kW (184 KS). Ovaj dobitak omogućen je hibridnim sustavom pete generacije koji zamjenjuje prethodnu nikal-metal-hidridnu bateriju od 180 ćelija i 216 volti učinkovitijom litij-ionskom baterijom od 222 V od 60 ćelija. Kao rezultat toga, ubrzanje 0-100 km/h smanjeno je u modelu s prednjim pogonom s 8,5 na 8,1 sekundu, a u modelu s pogonom na sve kotače s 8,7 na 7,9 sekundi.

Lexus UX 300h za 2024. Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus

Potrošnja goriva također je poboljšana, zahvaljujući učinkovitijem pogonskom sklopu i smanjenju težine, na 5,0 – 5,2 l/100 km u kombiniranom WLTP ciklusu za model s prednjim pogonom i na 5,3 – 5,7 l/100 km za model s pogonom na sve kotače.

Zamjena za model UX 250h

U najznačajnijem razvoju, samopunjivi hibridni UX 250h zamijenjen je novim UX 300h. Poput UX 250h, UX 300h pokreće 2,0-litreni četverocilindrični motor povezan s dva električna motora – ali stražnji električni motor za novi model e-Four sustav pogona na sve kotače je 5,6 puta snažniji od njegovog prethodnika. Umjesto indukcijskog motora od 5,3 kW (7 KS) modela UX 250h, sada postoji motor s trajnim magnetom od 30 kW (41 KS). Ovo izoštrava odaziv na gas i čini automobil još ugodnijim za vožnju.

Brže ubrzanje nadopunjeno je u modelu UX 300h s pogonom na sve kotače staloženijom dinamikom vožnje. Naginjanje karoserije je bolje prigušeno tijekom oštrih zavoja; držanje automobila još je stabilnije pri snažnom kočenju; a kada je kolnik s jedne strane vozila skliskiji nego s druge, automobil može jače ubrzati, snažno kočiti i naglo skrenuti s većom upravljivošću.

Ova su poboljšanja postignuta finim podešavanjem kontrole dinamičke raspodjele težine sustava e-Four s pogonom na sva četiri kotača, koja kontinuirano provjerava okruženje u vožnji kako bi se optimizirala raspodjela okretnog momenta sprijeda i straga. Dinamika vožnje također ima koristi od veće krutosti karoserije, postignute uvođenjem nosača stabilnosti nosača hladnjaka i ukrućenjem vrata prtljažnika.

Udobnost i praktičnost također su dodatno poboljšani za novi UX 300h, kao i za UX 300e baterijsko električno vozilo.

Promjene u unutrašnjosti

U kokpitu, novi 12,3-inčni potpuno digitalni višeinformacijski zaslon sada je opcijski dostupan. Ovaj digitalni kokpit može se prilagoditi u pogledu izgleda i osjećaja i vrste isporučenih informacija, stvarajući besprijekorno i intuitivno korisničko iskustvo za pristup informacijama, zabavi i povezivosti. Njegov se izgled mijenja u skladu s odabranim načinom vožnje, a njegov se izgled može prilagoditi osobnim preferencijama vozača. 8-inčni multimedijski zaslon osjetljiv na dodir također je ažuriran.

UX kupci sada također mogu odabrati novu boju interijera, Ammonite Sand, i paket interijera bez kože sa sjedalima od tkanine ili sintetičke kože, te sa sintetičkom kožom za grijani upravljač i ručicu mjenjača. Upravljač je ažuriran kako bi integrirao kameru za monitor vozača. Ovo stalno provjerava budnost vozača i prepoznaje je li vozač izgubio koncentraciju zbog umora ili lošeg osjećanja. Ako vozač ne reagira na upozorenja, monitor pokreće Driver Emergency Stop, dovodeći vozilo do kontroliranog zaustavljanja i aktivirajući svjetla za opasnost.

Još dvije značajke dodane su najnovijoj iteraciji Lexusovog sigurnosnog sustava +. Proactive Driving Assist koristi prednju kameru automobila za uočavanje opasnosti pri nižim brzinama u gradu, kao što su pješaci koji će prijeći ili hodaju uz rub ceste, parkirani automobili i biciklisti. Automatska stražnja bljeskajuća svjetla za opasnost rade velikom brzinom ako postoji opasnost od sudara vozila iza. I još jedna dodatna značajka, Safe Exit Assist, pomaže u sprječavanju sudara između vozila koja se približavaju sa stražnje strane kada su vrata otvorena.

  • +13
LexusUX 300h Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus

Za vanjski izgled UX-a, nova boja, Sonic Copper, dostupna je za sve razine modela. Za modele F SPORT i F SPORT Design postoji dodatna varijacija dvotonske sheme boja, s namjenskim setom vanjskih boja, koji se sada proteže od A-stupa do C-stupa, povezujući kraj stražnjeg stakla, sa stražnjim vratima.

UX 300e s prednjim pogonom i dalje koristi litij-ionsku bateriju od 72,8 kWh. U novom modelu, vrijeme punjenja istosmjernom strujom od 0 do 80 posto značajno je smanjeno, s 80 na 60 minuta. Opsežne nadogradnje napravljene su na UX 300e u proljeće 2023., kada je njegov domet povećan za više od 40 posto na 450 km, a kokpit opremljen novim multimedijskim sustavom s većom funkcionalnošću i većim zaslonima osjetljivim na dodir od 8 i 12,3 inča.

Novi Lexus UX u Hrvatskoj očekujemo ove jeseni.