DINAMIČKA PREMIJERA

Isprobali smo novu Opel Fronteru: Pametno osmišljen obiteljski B-SUV s do 7 sjedala i dvije opcije pogona

15.07.2025 u 17:53

Bionic
Reading

Osim potpuno električne verzije, za one koji vole električnu vožnju i uštedu goriva, ali žele izbjeći mijenjanje svojih vozačkih navika, dostupne su i hibridne varijante pogonskog sustava od 48 volti

Opel je održao hrvatsku dinamičku premijeru svog modela Frontera, koji smo uživo vidjeli prije točno godinu dana na domaćoj statičkoj premijeri. Ovaj puta smo i isprobali novu Fronteru, na domaćoj dinamičkoj premijeri.

Potpuno nova Opel Frontera je moderna reinkarnacija modela vrlo poznatog imena iz ne tako davne prošlosti njemačke tvrtke iz Rüsselsheima. Nova Frontera je svoju svjetsku premijeru imala sredinom svibnja prošle godine. To je uz njezin sestrinski model Citroën C3 Aircross prvo vozilo iz B-SUV segmenta s do sedam sjedala.

Inače, nova Frontera je svojevrsni nasljednik Opel Crosslanda, a biti će dostupna kao baterijsko-električna varijanta od samog početka, no kupci će se također moći odlučiti za varijante s 48-voltnom hibridnom tehnologijom.

Nova Opel Frontera ne ističe se samo kao izvanredan i prilagodljiv SUV robusnog dizajna i s brojnim praktičnim rješenjima u unutrašnjosti. Zahvaljujući svojim pogonima, ovaj obiteljima prilagođen novitet isto tako čini svakodnevnu vožnju i putovanja na odmor čistim užitkom.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Nova Opel Frontera ističe se već na prvi pogled zahvaljujući upečatljivom dizajnu. Sve varijante novog modela ponosno nose novu Opelovu 'munju' u središtu moderne Opel Vizor prednje maske. Crni 'vizir' prednjem dijelu Frontere daje jedinstveni identitet i neprimjetno integrira Eco LED prednja svjetla s automatskim dugim svjetlima.

Vizor je podržan trapezoidnim otvorom za hlađenje u donjoj trećini i naglašava čvrst i robustan stav automobila. Dobro poznati Opelov 'potpis krila' blista u modernoj interpretaciji s tri svjetlosna bloka odvojena umetcima u boji karoserije. Bočni pogled otkriva prepoznatljiv C-stup koji vizualno dijeli prostranu kabinu. S druge strane, naglašeni lukovi kotača i blatobrani čvrsto drže automobil na cesti, a Fronteri također daju čvrst i moderan izgled.

Uspravna prednja silueta i jedinstvene prednje proporcije nove Frontere spajaju funkcionalnu i prostranu kabinu s vrlo odvažnim i čvrstim, ali modernim izražajnim izgledom.

Nova Frontera je bazirana na Smart Car platformi, elektificiranoj CMP platformi dizajniranoj za prilagodbu nizu vozila s unutarnjim izgaranjem, hibridnih i električnih vozila.

Što se vanjskih dimenzija tiče, one su sljedeće: duljina 4380 mm, širina 1795 mm (bez retrovizora), visina 1627 mm, međuosovinski razmak 2671 mm.

Prtljažnik može primiti više od 450 l prtljage ili čak do 1600 l s preklopljenim sjedalima. Stražnja klupa je djeljiva u omjeru 60:40, a u osnovnoj opremi dolazi i podnica prtljažnika podesiva u dva nivoa.

Ljubitelji prirode mogu naručiti novu Fronteru s krovnim nosačima i krovnim šatorom s ljestvama koji su posebno osmišljeni za ovaj SUV i dostupni uz naplatu. Nakon što stignete na odredište, krov Frontere možete opteretiti s do 240 kilograma.

Nova Frontera dolazi u šest boja karoserije: Arktis bijela (bez nadoplate), Karbon crna metalik, Kanyon narančasta metalik, Effekt plava metalik, Kaki zelena metalik te Kristal srebrna metalik. Krov u boji karoserije je bez nadoplate, dok je krov u bijeloj boji uz nadoplatu.

Unutrašnjost

Suvremena vanjština usredotočena je na bitno, a to se načelo dizajna neprimjetno preslikava u unutrašnjosti. Vozač i putnici gledaju na kokpit kojeg krase novi upravljač i dva široka zaslona veličine 10 inča. Frontera također dolazi s brojnim praktičnim značajkama u osnovnoj opremi, uključujući inovativnu postaju za pametne telefone.

Ono što je svakako zanimljivo jest činjenica da nova Opel Frontera neće imati samo pet sjedala, već je dovoljno prostrana da u budućnosti bude raspoloživa u izvedbi sa sedam sjedala. To je čini idealnim automobilom za prijevoz prijatelja ili svih članova obitelji.

Opel kaže kako su putovanja na prvom mjestu za novu Fronteru, pa tako donosi inovativna rješenja za sjedenje širokom rasponu kupaca. Patentirana značajka Intelli-Seat na prednjim sjedalima, točnije središnji utor koji smanjuje pritisak na trtičnu kost, jamči vrhunsku udobnost čak i tijekom dugih putovanja. Sjedala nisu samo vješto izrađena i oblikovana, već i privlače pažnju svojim kontrastnim šavovima. Presvlake sjedala također su dostupne od potpuno održivog recikliranog materijala.

Novi model također nudi sve što je potrebno osobama koje se radije oslanjaju na vlastiti mobilni uređaj svojom inovativnom postajom za pametne telefone koja je dostupna uz nadoplatu. Nakon povezivanja s postajom putem namjenske aplikacije, korisnikov pametni telefon postaje upravljačka ploča sustava za informiranje i zabavu koja također može djelovati u kombinaciji s tipkama na upravljaču.

Brojna pametna rješenja dodatno poboljšavaju zabavu koja je neizostavan dio identiteta novog modela. Primjerice, punjenje mobilnih uređaja lakše je nego ikad prije zahvaljujući hlađenom bežičnom punjaču i dva USB-priključka sprijeda te još dva USB-priključka u drugom redu.

Veći uređaji koje inače nije lako odložiti u kabini, kao što su tableti, sada se mogu sigurno pohraniti u središnjoj konzoli zahvaljujući savitljivoj traci koja ih drži na mjestu. Dodatni otvoreni prostori za pohranu u kabini mogu primiti manju ručnu prtljagu, a gumena obloga sprječava zveckanje i klizanje. Putnici u drugom redu mogu upotrijebiti džepove za pametne telefone u naslonima prednjih sjedala.

Opel Frontera
  • Opel Frontera
  • Opel Frontera
  • Opel Frontera
  • Opel Frontera
  • Opel Frontera
    +51
Opel Frontera Izvor: Promo fotografije / Autor: Mario Pavlovic

Pogonski sklopovi: Hybrid i Electric

U skladu s Opelovim pristupom 'Zelenih inovacija' ('Greenovation') svaka Frontera je elektrificirana.

Hibrid sa sustavom od 48 volti

Za one koji vole električnu vožnju i uštedu goriva, ali žele izbjeći mijenjanje svojih vozačkih navika, dostupne su i hibridne varijante pogonskog sustava od 48 volti. Pametna, isplativa i kompaktna 48-voltna hibridna tehnologija vozila Frontera nudi brojne prednosti u svakodnevnoj upotrebi.

Pogon uključuje litij-ionsku bateriju koja se automatski puni u određenim uvjetima vožnje, ali i turbo benzinski motor obujma 1,2 litre i snage 100 kW (136 KS). Najveća brzina ove jače verzije je 190 km/h. Frontera Hybrid dostupna je i u verziji od 74 kW (100 KS). Trocilindrični motor razvijen je posebno za hibridnu upotrebu i kombinira se s šesterostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom te električnim motorom snage 21 kW (28 KS). Najveća brzina je 180 km/h.

Ova 48-voltna tehnologija je posebno korisna u gradskom prometu. Električni pogon podržava benzinski motor tijekom ubrzanja i kretanja iz mirovanja. Električni motor doprinosi okretnom momentu, pogotovo pri nižim okretajima benzinskog motora, što pogoduje dinamici vožnje i smanjenju emisija CO2. Pri manjim brzinama, električni motor omogućava potpuno električno putovanje do jednog km ili do 50 posto vožnje u gradu.

Kad Frontera Hybrid usporava pri velikim brzinama, benzinski se motor isključuje, a električni motor djeluje kao generator za punjenje 48-voltne baterije hibridnog sustava. Optimalno koordinirani sustav osmišljen je da uvijek radi besprijekorno uz najnižu potrošnju energije.

Potpuno električna verzija

Za one koji žele putovati lokalno bez emisija u ponudi je i baterijska električna Frontera Electric snage 83 kW (113 KS) s dometom od 310 km (prema WLTP). Njezina baterija je kapaciteta 44 kWh, a najveća brzina 140 km/h.

Treba reći kako je ugrađeni punjač snage od 7,4 kW je u osnovnoj opremi. Frontera je opremljena za punjenje na stanici za brzo punjenje istosmjernom strujom od 100 kW i može napuniti do 80 posto kapaciteta baterije za približno 26 minuta.

Opel je naglasio i kako će biti dostupna verzija 'dugog dometa', pa će ova Frontera Electric moći prijeći do oko 400 km (WLTP) bez zaustavljanja radi punjenja.

Dvije razine opreme

Kupcima su također jasno predstavljene razine opreme nove Frontere. Novi Opelov model će biti dostupan ili kao Frontera Edition ili kao Frontera GS. Čak je i početna verzija opsežno opremljena. GS varijanta također će imati sustave kao što su multimedijski infotainment s 10-inčnim zaslonom u boji osjetljivim na dodir i navigacijom, kao i stražnjom kamerom. Kupci Frontere mogu dodatno prilagoditi svoje vozilo s po dva opcijska paketa.

To znači da Frontera Edition ima na raspolaganju Paket Comfort Edition i Paket TECH Edition (Promo ponuda za 1 euro). Tu je i Paket TECH GS (Promo ponuda za 1 euro), kao i opcija sa 7 sjedala.

Što se cijena tiče, nova Opel Frontera kreće s verzijom Edition 1.2 Turbo Start/Stop Hybrid 81 kW (110 KS) eDCT od 22.990 eura, Edition 1.2 Turbo Start/Stop Hybrid 107 kW (145 KS) eDCT kreće od 23.990 eura. GS verzije kreću s modelom 1.2 Turbo Start/Stop Hybrid 81 kW (110 KS) eDCT od 24.990 erua, a 1.2 Turbo Start/Stop Hybrid 107 kW (145 KS) eDCT od 25.990 eura.

Električna verzija Frontera Edition Electric 44kWh 83 kW (113 KS) kreće od 27.990 eura, dok GS Electric 44kWh 83 kW (113 KS) kreće od 29.990 eura.

Jamstva za nova motorna vozila u trajanju od 8 godina, uključuju opće komercijalno jamstvo za 1. i 2. godinu starosti (bez obzira na kilometražu), produljeno jamstvo FlexCare za 3., 4., i 5. godinu ili do 100.000 prijeđenih kilometara (ovisno što prije nastupi), te produljeno jamstvo Real Garant za 6., 7. i 8. godinu ili 150.000 prijeđenih kilometara (ovisno što prije nastupi).

Kupcu je dodatno omogućena nadoplata produljenog jamstva za 9. i 10. godinu starosti vozila ili do ukupno 200.000 prijeđenih kilometara, ovisno o tome što prije nastupi.