Dolphin Surf spaja sportski izgled i zabavan karakter s prostranom i praktičnom unutrašnjošću prepunom napredne tehnologije. Uz početnu cijenu od 19.490 eura mogao bi pokrenuti pravu revoluciju u segmentu kompaktnih električnih automobila
Prije nepunih mjesec dana kineski BYD je silovito ušao na naše tržište predstavivši svoja prva četiri modela. Radilo se tada o tri potpuno električna modela Seal, Seal U i Sealion 7 te plug-in hibridni model Seal U DM-i.
No, uz dužno poštovanje izvrsnosti predstavljenih modela, nekako smo uvjereni da će BYD napraviti pravu pomutnju na našem tržištu jednim subkompaktnim B-hatchback potpuno električnim modelom koji se kod nas zove Dolphin Surf.
I da, ovaj zanimljivo lijepo dizajniran mališan ispod 4 metra upravo je stigao kod nas, a mi smo ga imali priliku i isprobati. Donosimo vam sve ono što trebate znati o ovom modelu kojemu će žestoka konkurencija kod nas biti električni modeli poput Fiat Grande Pande, Hyundai Instera ili Dongfeng Boxa.
Vanjski dizajn i dimenzije
Dolphin Surf je osmi posve električni automobil koji BYD predstavlja europskim kupcima u nepune tri godine. Ističe se svojim jedinstvenim dizajnom koji spaja praktičnost sa zabavnim karakterom. S boka ga krasi gotovo monovolumenski profil koji mu osigurava iznimnu količinu prostora u usporedbi s ostatkom klase. Bočnom stranom proteže se uzdignuta široka linija koja mu daje dinamičan izgled, dodatno istaknut 15- ili 16-colnim naplatcima. Gume su dimenzija 185/55R16 na većim kotačima.
Glavno obilježje C-stupa je točkasti dizajn nadahnut kristalima leda koji vizualno odvaja krov i tako stvara dojam da lebdi iznad ostatka karoserije.
Prednji kraj obilježavaju svjetla čistih, oštrih linija, sačinjenih od šest svjetlećih linija postavljenih pod kutem. U razini opreme Active i Boost je riječ o halogenim svjetlima, dok je u najpremljenijoj verziji riječ o LED tehnologiji. Integrirana LED dnevna svjetla i nabori u donjem dijelu odbojnika te horizontalne linije koje ga vizualno proširuju, ističu njegov snažan karakter i zaokružuju njegov suvremen izgled.
Najupečatljiviji elementi stražnjeg kraja su krovni spojler koji vizualno izdužuje krovnu liniju, čime poboljšava kretanje zraka oko karoserije i aerodinamičke osobine, te, prvi put u automobilu ove klase, standardna LED stražnja svjetla koja se protežu čitavom širinom automobila i vizualno ga proširuju.
Uz duljinu od 3990 mm, širinu od 1720 mm i visinu od 1590 mm, ovaj novi model odlikuje se okretnim voznim osobinama koje ga čine izvrsno prilagođenim uskim gradskim ulicama i malim parkirnim mjestima, a istovremeno mu praktična platforma e-Platform 3.0 osigurava prostranu unutrašnjost i prtljažnik usporedive s automobilima iz klase stepenicu više. Krug okretanja je 9,9 m. Tako je Dolphin Surf potencijalno zanimljiv urbanim poslovnim korisnicima i malim obiteljima.
Novi Dolphin Surf dolazi u četiri boje karoserije: Lime zelena, Polar Night crna, Apricity bijela i Ice plava.
Unutrašnjost
Dolphin Surf uspijeva u kompaktne dimenzije ugurati impresivan međuosovinski razmak od 2500 mm, što je na razini mnogo većih vozila, i osigurava dovoljno prostora u unutrašnjosti da svih četvero putnika putuje potpuno udobno.
Unutrašnjost dolazi u dvije boje: crna ili siva. Sam interijer spaja zabavan karakter i uzbuđenje s funkcionalnošću; čist dizajn armaturne ploče omogućio je postavljanje zaslona multimedijskog sustava na visinu koja je dovoljno visoka da bude blizu vozačevog vidnog polja, ali istovremeno dovoljno niska da ne ometa pogled kroz vjetrobransko staklo. Zanimljivi detalji ventilacijskih otvora u boji donose dašak osvježenja u unutrašnjosti.
Sportska prednja sjedala udobna su kad lagano krstarite cestom, a istodobno pružaju visoku razinu podrške kad koristite puni potencijal okretnosti i performansi Dolphin Surfa. Ovisno o inačici opreme, sjedala mogu biti električno podesiva i grijana. Stražnja klupa nudi pregršt prostora za noge i glave za odrasle, što čini Dolphin Surf pravim odabirom i za obitelji. Sve inačice imaju tri pričvrsne točke ISOFIX – dvije na stražnjoj klupi i jednu na suvozačevom sjedalu – pa je Dolphin Surf prilagođen i za kupce koji imaju djecu.
Obujam prtljažnika Dolphin Surfa dokaz je prednosti uporabe platforme posebno razvijene za električna vozila u kombinaciji s torzijskom gredom stražnjeg ovjesa koja ne zauzima previše mjesta. Standardni obujam prtljažnika iznosi 308 litara, više nego mnogi automobili iz klase iznad, a taj se obujam može dodatno povećati na 1037 litara kad su stražnja sjedala preklopljena. Tu fleksibilnost dodatno povećava čak 20 prostora za odlaganje raspoređenih po cijelom vozilu – od dva držača čaša između prednjih sjedala do praktičnog prostora ispod podnice prtljažnika idealnog za držanje kabela za punjenje, koji tako ne zauzimaju mjesto u prtljažniku.
Dolphin Surf oslanja se na BYD-jevu predanost tehnologiji i razvoju pa je njegova pametna unutrašnjost prepuna praktičnih tehnologija. Sve inačice opremljene su BYD-jevim prepoznatljivim 10,1-inčnim rotirajućim dodirnim zaslonom s najnovijim korisničkim sučeljem (uključujući stalno vidljivu prilagodljivu traku s prečacima i geste trima prstima za kontrolu grijanja i prozračivanja) i mogu se povezati sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto.
Brojnim funkcijama Dolphin Surfa možete upravljati s pomoću intuitivnih glasovnih naredbi aktiviranih naredbom 'Hi BYD', bez odmicanja ruku s upravljača.
Povrh toga, Dolphin Surf je praktičniji i povezaniji od ijednog drugog automobila u klasi. Možete prisloniti pametni telefon ili pametni sat uz senzor smješten na bočnom retrovizoru i tako otključati vozilo preko NFC-a pa je ulazak u vozilo uvijek jednostavan. Na raspolaganju vam je i aplikacija BYD za pametne telefone, preko koje možete rashladiti ili ugrijati unutrašnjost vozila prije nego što uopće otvorite vrata.
Dolphin Surf potpuno je prilagođen kupcima s aktivnim životnim stilom, što je vidljivo i u primjeni tehnologije dvosmjernog punjenja Vehicle-to-Load (V2L). Taj sustav omogućuje punjenje uređaja snagom do 3,3 kW preko baterije automobila. Na taj način možete puniti sve od aparata za kavu do električnog roštilja – savršeno za izlete u prirodu.
Sigurnost i sustavi pomoći vozaču
Dolphin Surf ne pristaje na kompromise u pogledu sigurnosti i sustava za pomoć u vožnji. U izradi platforme e-Platform 3.0 obilato je korišten čelik visoke čvrstoće (68,2 posto) kako bi se zajamčila sigurna struktura, dok kemijski sastav i konstrukcija Blade baterije omogućuju da prođe test probijanja čavlom, što je jedan od najstrožih sigurnosnih testova u automobilskoj industriji.
Opremljen je zračnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim sigurnosnim zračnim zavjesama i bočnim zračnim jastucima smještenim u prednjim sjedalima. Sve verzije Dolphin Surfa serijski dolaze s naprednim sustavima za pomoć u vožnji, kao što su inteligentni tempomat, automatski sustav kočenja u nuždi, upozorenje na izlazak iz voznog traka i automatsko paljenje dugih svjetala. Sigurnosna oprema uključuje i sustav za nadzor tlaka u gumama, funkciju poziva u nuždi i sigurnosne brave za djecu.
Baterije i pogonski sklopovi
Ispod karoserije modela Dolphin Surf krije se BYD-jeva platforma e-Platform 3.0. U platformu e-Platform 3.0, razvijenu posebno za električna vozila, smještena je BYD-jeva jedinstvena Blade baterija. Riječ je o litij-željezo-fosfatnoj (LFP) bateriji čiji joj sastav omogućuje veću izdržljivost i sigurnost od uobičajenih baterija koje se ugrađuju u električna vozila, bez uporabe kobalta.
U modelu Dolphin Surf Blade baterija će biti dostupna u dva kapaciteta: 30 kWh (verzija Active) i 43,2 kWh (verzije Boost i Comfort), s do 322 km dosega u mješovitoj vožnji prema WLTP-u. U gradskoj vožnji prema WLTP-u doseg iznosi i do 507 km, što će biti više nego dovoljno da brojni korisnici u prosječnoj gradskoj vožnji svoj Dolphin Surf sa samo jednim punjenjem voze tjednima.
BYD je prije svega tehnološka kompanija koja može iskoristiti sve prednosti koje joj pruža to što sama razvija i posjeduje vlastite sustave. Ta činjenica vrijedi kako za Dolphin Surf, tako i za sve druge modele u ponudi. Srce ovog automobila prvi je serijski proizveden električni pogonski sklop 8-u-1, koji objedinjuje pogonski motor, reduktor, punjač, pretvarač istosmjerne struje, kutiju za raspodjelu snage visokog napona, kontroler za upravljanje baterijom, jedinicu za upravljanje vozilom i kontroler motora u jedan modul. To omogućuje bolju iskoristivost prostora i povećava učinkovitost, što su bitni čimbenici u vozilu kao što je Dolphin Surf.
Dolphin Surf pokreće motor smješten sprijeda, dostupan u više verzija snage i s različitim kapacitetima baterija. Osnovna verzija, Active, koristi bateriju kapaciteta 30 kWh i motor snage 65 kW (88,4 KS) koji od 0 do 100 km/h stiže za 11,1 s, a Boost, verziju s najvećim dosegom, pokreće isti motor, ali s Blade baterijom kapaciteta 43,2 kWh (0-100 km/h za 12,1 s). Najsnažnija verzija koristi veću bateriju, a pokreće ju i najsnažniji motor u klasi snage 115 kW (156,4 KS) i najvećeg okretnog momenta od 220 Nm, koji od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,1 s. Sve verzije imaju pogon na prednjim kotačia (FWD) i krajnju brzinu od 150 km/h. Što se ovjesa tiče Dolphin Surf ima sprijeda MacPherson i straga Torzijsku gredu. Kočnice su na svim verzijama ventilirani prednji diskovi i straga diskovi.
Najveća snaga punjenja istosmjernom strujom iznosi 65 kW (Active) odnosno 85 kW (Boost i Comfort), stoga se, bez obzira na kapacitet baterije, baterija od 10 do 80 posto može napuniti za 30 minuta. Sve su verzije serijski dostupne s trofaznim punjačem izmjeničnom strujom od 11 kW, što im omogućuje punjenje od 0 do 100 posto kapaciteta za tri i pol sata (Active) odnosno pet sati (Boost i Comfort). Ove brzine punjenja lakoćom ispunjavaju potrebe gradske vožnje, a mogućnost punjenja na brzim punionicama istosmjernom strujom osigurava da s Dolphin Surfom, prema potrebi, možete otići i na dulja putovanja.
Dugačak popis opreme u svim verzijama
Dolphin Surf dolazi u tri verzije, bez kompromisa u pogledu opreme, u odnosu na brojne konkurente ovog modela. Čak je i početna inačica, Dolphin Surf Active, serijski opremljena 10,1-inčnim zakretnim dodirnim zaslonom, stražnjim parkirnim senzorima i stražnjom kamerom, LED dnevnim svjetlima, funkcijom dvosmjernog punjenja V2L, otključavanjem i pokretanjem vozila preko NFC-a bez ključa, adaptivnim tempomatom, klima-uređajem, sjedalima presvučenim veganskom kožom i električno podesivim vanjskim retrovizorima. Serijski je dostupna i upečatljiva metalik boja, Lime zelena.
Uz veću bateriju i 16-colne naplatke, verzija Boost tome dodaje električno podešavanje prednjih sjedala, prednje brisače sa senzorom za kišu i električno sklopive vanjske retrovizore. Najviša razina opreme, Comfort, tome još dodaje i kameru od 360 °, LED prednja svjetla, zatamnjeno stražnje staklo, rasvjetu tla ugrađenu u vanjske retrovizore, grijana prednja sjedala i bežično punjenje telefona.
Cijene i jamstvo
BYD Dolphin Surf već je dostupan za narudžbe, a prvi kupci svoje primjerke mogu očekivati od lipnja. Početna cijena modela Dolphin Surf (nivo opreme Active) FWD s 30 kWh baterijom i 65 kW snagom motora je 19.490 eura, slijedi razina opreme Boost FWD s 43,2 kWh baterijom i 65 kW snagom motora je 22.990 eura te najviša razina opreme Comfort FWD s 43,2 kWh baterijom i 115 kW snagom motora je 25.990 eura. Sve su cijene bez uključenih državnih poticaja.
Kao i svi ostali BYD-jevi modeli, Dolphin Surf serijski dolazi s bogatim jamstvom, 6 godina jamstva proizvođača i 8 godina na bateriju i električni motor.