U proteklom je mjesecu novoregistrirano 6196 novih osobnih automobila, što je 627 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Škoda Octavia je ukupno najprodavaniji model s 2789 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec srpanj 2025., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 7. mjesec 2025. Generalno, srpanj nam je donio lošije rezultate nego prethodni mjesec lipanj ove godine. Tako je u srpnju prodano čak 2583 automobila manje.
Novoregistrirano je ukupno u srpnju 6196 novih osobnih automobila, što je 627 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako godina u odnosu na isti period 2024. donijela rast od 6,97 posto.
Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Opel treći na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca srpnja drži Škoda koja s ukupno 6472 automobila drži 13,64 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 5684 vozila ili 11,98 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Opel s 4259 vozila ili 8,98 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 34,6 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2025-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, druga Opel Corsa, a VW T-Cross na trećem mjestu
Prva na listi najprodavanijih modela u 2025. godini je Škoda Octavia s 2789 komada (5,88 posto tržišta). Opel Corsa je druga s 2455 komada (5,17 posto). Na trećem mjestu je VW T-Cross s 2356 komada (4,96 posto). Renault Clio je na četvrtom mjestu s 2045 komada, a Renault Captur peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2025. s 1541 prodanih primjeraka.
Gledamo li samo srpanj 2025. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Opel Corsa sa 605 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Opel Mokka s 438 komada, a na trećem mjestu Škoda Octavia s 312 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Volkswagen T-Cross s 282, a peti je Dacia Sandero sa 174 komada registriranih u srpnju.
Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) uvjerljivo drži u 2025. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 15.495 automobila ili 32,65 posto. Na drugom mjestu je Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) sa 6935 automobila ili 14,62 posto. Dodamo li ovome i Nissan s 592 automobila ili 1,25 posto, kao i Mitsubishi s 38 vozila ili 0,08 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 7565 prodanih automobila ili 15,92 posto. Na trećem mjestu je veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari, Maserati i Leapmotor) sa 7236 automobila ili 15,25 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s 3940 prodanih vozila ili 8,30 posto.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2025-toj. Ukupno je u 2021. godini bilo prodano 40 različitih marki automobila, 2022. godine 50, 2023. godine 46, a 2021. godine 40. U prošloj 2024. je bilo ukupno 53 različitih marki. Sada ih nakon srpnja ima ukupno 53.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon srpnja dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 23.591 komadom ili 49,7 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2024. ih je bilo 30.535 komada ili 47,9 posto, a u 2023. benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon srpnja 16.713 automobila ili 35,2 posto. U 2024-toj ih je bilo prodanih 19.263 komada ili 30,2 posto tržišta. Godine 2023. ih je bilo 24,7 posto, 2022. 20,7 posto, zatim 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Dakle, nezaustavljivo raste broj prodanih hibrida, pa će sasvim sigurno uskoro i prestići 'čiste' benzince. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (3011), Toyota (1932) i BMW (1352).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu s 5745 primjeraka ili 12,1 posto. U cijeloj 2024-toj ih je bilo prodano 10.685 komada ili 16,7 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Godinu 2022. su isto završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto. Top 4 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Škoda (2838), Volkswagen (1056), Renault (337) i Audi (336). Zanimljivo, tri od prve četiri marke su dio Volkswagen Grupe.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 894 komada ili 1,9 posto. 2024. godine ih je bilo prodano 1408 komada ili 2,2 posto, a 2023. godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2025. listu predvodi Dacia sa 784 komada, tu je još samo Renault sa 110 komada (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse).
Treba reći da su ovo dvije sestrinske marke koje jedine prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Recimo i to kako je Dacia u suradnji s Renaultom, u modelu Dacia Bigster, nedavno predstavila potpuno novi Mild hybrid-G 140, revolucionarni dvogorivni pogon koji radi u kombinaciji s blagim hibridom od 48 V.
Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.
Potpuno električni automobili su trenutno na petom mjestu, s 510 vozila ili 1,1 posto tržišta. Tako je nakon srpnja na vrhu Tesla sa 110 vozila ili 21,56 posto ovog dijela tržišta. Na drugom mjestu je Volkswagen sa 77 vozila ili 15,09 posto. Slijedi BYD s 40 vozila ili 7,84 posto. U cijeloj 2024. je prodano njih 1915 ili 3,0 posto. Podsjetimo, tada je na vrhu bila Tesla sa 601 vozilom ili 31,38 posto tržišta, slijedio je Renault sa 195 vozila ili 10,18 posto. Na trećem mjestu je završio Hyundai sa 165 komada ili 8,62 posto.
U 2023. je bilo registrirano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prošle 2024. smo imali novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Tako su rezultati u ovoj kategoriji bolji od 2023. Bez obzira na bolje rezultate u odnosu na 2023., treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile. I dalje se nagađa da će ove godine biti raspisan natječaj za državne poticaje, ali za pravne osobe. No dok to ne bude i službeno objavljeno nećemo spekulirati o kolikom iznosu se radi. Mnogi kažu, rekordnim!
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.
Recimo i to kako je u 2023. ukupno 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima Prošle 2024. ih je, od ukupno 53 marki, njih 33 isporučilo kupcima električne aute. Ove godine je 28 proizvođača, od njih ukupno 53 isporučilo kupcima električne aute.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon srpnja pokazuju kako je na prvom mjestu Grad Zagreb i Zagrebačka županija sa 19.670 ili 41,45 posto. Da podsjetimo, u cijeloj 2024. je bilo prodano 27.152 ili 42,55 posto. 2023. je bilo 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je nakon srpnja Splitsko-dalmatinska županija s 4049 komada ili 8,53 posto. Prošle, 2024. godine je tamo bilo 5695 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,93 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).
Istarska županija je na trećem mjestu s 3579 komada ili 7,54 posto. Prošle godine je ovdje prodan 4001 komad ili 6,27 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.
Bjelovarsko-bilogorska županija je nakon srpnja na 4. mjestu s 3240 komada ili 6,83 posto. Požeško-slavonska županija je na 5. mjestu s 3100 automobila ili 6,53 posto.
Primorsko-goranska je na 6. mjestu s 2709 komada ili 5,71 posto. Podsjetimo, 2024. je ova županija završila na trećem mjestu s 4594 komada ili 7,20 posto. Dok je, 2023. ova županija završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto.
Na posljednjem mjestu je Ličko-senjska županija sa 193 automobila ili 0,41 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila.