Novi automobili u 2025.

Raste prodaja u usporedbi s 2024. Škoda u lipnju prodala najviše, najprodavaniji model Octavia

07.07.2025 u 10:20

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistrirano 8779 novih osobnih automobila, što je 554 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Škoda Octavia je ukupno najprodavaniji model s 2477 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec lipanj 2025., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 6. mjesec 2025. Generalno, lipanj nam je donio bolje rezultate nego prethodni mjesec svibanj ove godine. Tako je u lipnju prodano 248 automobila više.

Novoregistrirano je ukupno u lipnju 8779 novih osobnih automobila, što je 554 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako godina u odnosu na isti period 2024. donijela rast od 6,35 posto.

Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Renault treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca lipnja drži Škoda koja s ukupno 5710 automobila drži 13,84 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 4938 vozila ili 11,97 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Renault 3993 vozila ili 9,68 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 35,49 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2025-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, drugi VW T-Cross, a Renault Clio na trećem mjestu

Prva na listi najprodavanijih modela u 2025. godini je Škoda Octavia s 2477 komada (6,00 posto tržišta). VW T-Cross je drugi s 2074 komada (5,03 posto). Na trećem mjestu je Renault Clio s 1988 komada (4,82 posto). Opel Corsa je na četvrtom mjestu s 1850 komada, a Renault Captur peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2025. s 1470 prodanih primjeraka.

Gledamo li samo lipanj 2025. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Škoda Octavia sa 659 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Opel Corsa s 596 komada, a na trećem mjestu Opel Mokka s 477 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Volkswagen T-Cross s 439, a peti je Renault Clio s 326 komada registriranih u lipnju.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) uvjerljivo drži u 2025. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 13.596 automobila ili 32,95 posto. Na drugom mjestu je Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) sa 6325 automobila ili 15,33 posto. Dodamo li ovome i Nissan s 519 automobila ili 1,26 posto, kao i Mitsubishi s 19 vozila ili 0,05 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 6863 prodanih automobila ili 16,64 posto. Na trećem mjestu je veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 5768 automobila ili 13,97 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s 3400 prodanih vozila ili 8,25 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2025-toj. Ukupno je u 2021. godini bilo prodano 40 različitih marki automobila, 2022. godine 50, 2023. godine 46, a 2021. godine 40. U prošloj 2024. je bilo ukupno 53 različitih marki. Sada ih nakon lipnja ima ukupno 50.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon lipnja dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 20.370 komada ili 49,4 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2024. ih je bilo 30.535 komada ili 47,9 posto, a u 2023. benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon lipnja 14.590 automobila ili 35,4 posto. U 2024-toj ih je bilo prodanih 19.263 komada ili 30,2 posto tržišta. Godine 2023. ih je bilo 24,7 posto, 2022. 20,7 posto, zatim 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Dakle, nezaustavljivo raste broj prodanih hibrida, pa će sasvim sigurno uskoro i prestići 'čiste' benzince. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (2752), Toyota (1677) i BMW (1176).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu s 5112 primjeraka ili 12,4 posto. U cijeloj 2024-toj ih je bilo prodano 10.685 komada ili 16,7 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Godinu 2022. su isto završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Škoda (2556), Volkswagen (927) i Audi (1176). Zanimljivo, sve tri marke su dio Volkswagen Grupe.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 751 komadom ili 1,8 posto. 2024. godine ih je bilo prodano 1408 komada ili 2,2 posto, a 2023. godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2025. listu predvodi Dacia sa 659 komada, tu je još samo Renault s 92 komada (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse). Treba reći da su ovo dvije sestrinske marke koje jedine prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Recimo i to kako je Dacia u suradnji s Renaultom, u modelu Dacia Bigster, nedavno predstavila potpuno novi Mild hybrid-G 140, revolucionarni dvogorivni pogon koji radi u kombinaciji s blagim hibridom od 48 V.

Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.

Potpuno električni automobili su trenutno na petom mjestu, s 434 vozila ili 1,1 posto tržišta. Tako je nakon lipnja na vrhu Tesla s 94 vozila ili 21,66 posto ovog dijela tržišta. Na drugom mjestu je Volkswagen sa 65 vozila ili 14,98 posto. Slijedi Hyundai s 36 vozila ili 8,29 posto. U cijeloj 2024. je prodano njih 1915 ili 3,0 posto. Podsjetimo, tada je na vrhu bila Tesla sa 601 vozilom ili 31,38 posto tržišta, slijedio je Renault sa 195 vozila ili 10,18 posto. Na trećem mjestu je završio Hyundai sa 165 komada ili 8,62 posto.

U 2023. je bilo registrirano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prošle 2024. smo imali novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Tako su rezultati u ovoj kategoriji bolji od 2023. Bez obzira na bolje rezultate u odnosu na 2023., treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile. I dalje se nagađa da će ove godine biti raspisan natječaj za državne poticaje, ali za pravne osobe. No dok to ne bude i službeno objavljeno nećemo spekulirati o kolikom iznosu se radi. Mnogi kažu, rekordnim!

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Recimo i to kako je u 2023. ukupno 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima Prošle 2024. ih je, od ukupno 53 marki, njih 33 isporučilo kupcima električne aute. Ove godine je 24 proizvođača, od njih ukupno 50 isporučilo kupcima električne aute.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon lipnja pokazuju kako je na prvom mjestu Grad Zagreb i Zagrebačka županija sa 16.549 ili 40,11 posto. Da podsjetimo, u cijeloj 2024. je bilo prodano 27.152 ili 42,55 posto. 2023. je bilo 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je nakon lipnja Splitsko-dalmatinska županija s 3565 komada ili 8,64 posto. Prošle, 2024. godine je tamo bilo 5695 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,93 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).

Istarska županija je na trećem mjestu s 3308 komada ili 8,02 posto. Prošle godine je ovdje prodan 4001 komad ili 6,27 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.

Požeško-slavonska županija je na 4. mjestu s 3057 automobila ili 7,41 posto, a Bjelovarsko-bilogorska županija na 5. mjestu s 2939 komada ili 7,12 posto.

Primorsko-goranska je na 6. mjestu s 2283 komada ili 5,53 posto. Podsjetimo, 2024. je ova županija završila na trećem mjestu s 4594 komada ili 7,20 posto. Dok je, 2023. ova županija završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto.

Na posljednjem mjestu je Ličko-senjska županija sa 163 automobila ili 0,40 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila.