DOBRA VIJEST

Hrvatska će i ove godine sufinancirati kupnju električnih vozila; evo koliki će biti ukupni iznos i kako do poticaja

20.05.2020 u 08:24

Bionic
Reading

Financijski poticaj je tako 2019. godine iznosio do 80 tisuća kuna za potpuno električne automobile, 40 tisuća kuna za plug-in hibride automobile, uz uvjet da im je emisija CO2 manja od 50 g/km

Za sve one koji razmišljaju o kupnji novog električnog ili plug-in hibridnog automobila jedna od uvijek najbolnijih točaka je njihova još prilično visoka cijena u donosu na automobile s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem. No sinoć smo čuli i jednu dobru vijest koja bi mogla razveseliti sve one koji 'misle zeleno'. Naime, sinoćnje izdanje RTL Danas je donijelo ohrabrujuću vijest da će država i ove godine sufinancirati nabavu potpuno električnih vozila i plug-in hibrida. Da pojasnimo malo stvari za one koji možda nisu dosad o tome razmišljali.

Unazad nekoliko godina su hrvatski građani, odnosno fizičke osobe i pravne osobe mogli donekle uživati, u doduše, skromnim poticajima ukupno 17 milijuna kuna u 2019. od strane države. Točnije, Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, koji jednom godišnje raspisivao natječaj ili javni poziv za sufinanciranje kupnje energetski učinkovitih vozila i to do 40 posto cijene vozila. Prošle 2019. godine je Fond takav natječaj najavio 21. ožujka, a 3. travnja i službeno je trebao biti objavljen u Narodnim novinama, čime je zapravo cijela priča trebala službeno i započeti.

Financijski poticaj je tako 2019. godine iznosio do 80 tisuća kuna za potpuno električne automobile, 40 tisuća kuna za plug-in hibride automobile, uz uvjet da im je emisija CO2 manja od 50 g/km. Ovo se odnosilo na M1 kategoriju vozila, dok se kupnja električnih skutera, motocikala i četverocikala na struju ( kategorije L1 do L7) poticala do 20 tisuća kuna. Prošle godine je tako bilo moguće dobiti i poticaj za električne bicikle s do 5 tisuća kuna.

Kako se prijavljivalo za sufinanciranje kupnje električnog vozila 2019.?

odabrati vozilo i zatražiti ponudu za isto. Ako nije izraženo u ponudi - pribaviti i katalog i/ili certifikat u kojem se navode tehničke karakteristike vozila, iz kojih je jasno vidljiva kategorija, proizvođač, model, vrsta pogona, snaga, emisija CO

  1. ispuniti prijavni obrazac Fonda (koji se preuzima s mrežnih stranica Fonda)
  2. u Fond fizički poslati potpunu dokumentaciju:
  3. prijavni obrazac, ispunjen, isprintan i vlastoručno potpisan od strane podnositelja zahtjeva
  4. CD, DVD ili USB sa ispunjenim prijavnim obrascem u Excel (.xlsx) formatu
  5. kopiju obje strane osobne iskaznice
  6. presliku ponude za kupnju vozila izdanu od strane ovlaštenog prodavatelja
  7. tehničke karakteristike vozila koji je predmet ponude, iz kojih je jasno vidljiva kategorija, proizvođač, model, vrsta pogona (električni / „plug-in“ hibridni), snaga vozila (kW) te emisija CO2 (g/km), a koje osim ponudom mogu biti izražene i katalogom, certifikatom itd., kao i drugu dokumentaciju na zahtjev Fonda

S obzirom na krizu s koronavirusom koja je, kako se zasad čini, trajala i više od dva mjeseca, nije niti bilo realno očekivati natječaj ovakve vrste u travnju kao i 2019., jer je većina tvrtki i građana uglavnom razmišljala o tome kako uopće preživjeti ovu nepoznatu ugrozu.

Kako izvještava RTL televizija, iako tu informaciju sinoć još nismo pronašli na službenim stranicama Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, i ove godine se očekuje sličan javni poziv početkom ljeta. Tako je mjesec lipanj rezerviran za sufinanciranje punionica električnih vozila u iznosu od 10 milijuna kuna, a istovremeno se ovaj poziv odnosi i na sufinanciranje tvrtki, odnosno pravnih osoba u iznosu od 22 milijuna kuna za kupnju električnih vozila. Mjesec srpanj je, kako prenosi RTL, rezerviran za fizičke osobe s također 22 milijuna kuna za kupnju električnih i plug-in automobila, te električnih 'motocikala' (L1 do L7) i taj poziv će biti objavljen u istom mjesecu.

Mario Mihetec iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost je rekao sljedeće: 'Prošle godine smo za električne aute dali 80.000 kuna. Ove godine očekujemo tu negdje, neće biti niže od 70, ali možda se spusti na 70.'

Novost je isto tako da se ove godine neće sufinancirati kupnja električnih bicikala građanima, već samo tvrtkama i lokalnoj samoupravi.

Sve o poticajima Fonda za kupnju energetski učinkovog vozila u 2019.

OPRAVDANI TROŠKOVI ULAGANJA

Podnositelji zahtjeva mogli su dostaviti samo jedan zahtjev za sufinanciranje kupnje jednog novog vozila. Opravdani troškovi ulaganja su troškovi kupnje vozila koji su nastali najranije na datum objave javnog poziva za sufinanciranje. Vrijeme nastanka troškova dokazuje se datumom izdavanja računa za kupnju vozila. Fondu je opravdana kupnja predmetnih vozila plaćenih gotovinom, temeljem ugovora o kreditu ili temeljem ugovora o financijskom leasingu. Fondu nije opravdan trošak koji je nastao temeljem korištenja vozila prema sklopljenom ugovoru o operativnom leasingu.

DOSTAVLJANJE ZAHTJEVA

Zahtjev za sufinanciranje i sva obvezna dokumentacija dostavlja se preporučenom poštom (s naznakom datuma i vremena zaprimanja u poštanskom uredu na omotnici) ili osobno putem pisarnice Fonda u zatvorenoj omotnici s imenom i prezimenom te adresom podnositelja zahtjeva,na adresu: Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Radnička cesta 80, 10 000 Zagreb, uz naznaku: 'Zahtjev na javni poziv za vozila - građani - 2019.'

Svaki zahtjev mora biti predan u zasebnoj omotnici, na kojoj će biti navedeno ime, prezime i adresa prijavitelja te naznačeno „Zahtjev na javni poziv za vozila - građani - 2019.“.

ŠTO NAKON PRIJAVE?

Fond će obraditi sve pristigle zahtjeve koji budu sadržavali svu obveznu dokumentaciju te će donijeti odluku o sufinanciranju

Zahtjevi će se razmatrati kronološki, prema datumu i vremenu zaprimanja zahtjeva za sufinanciranje u poštanskom uredu ili u pisarnici Fonda, pri čemu su oba načina dostave jednakopravna u pogledu redoslijeda zaprimanja i obrade.

Odabranim podnositeljima zahtjeva odluka će biti dostavljena zajedno s ugovorom, a jedan potpisani primjerak će biti potrebno dostaviti natrag u Fond

ŠTO NAKON POTPISA UGOVORA?

Korisnici imaju rok od 12 mjeseci za kupnju vozila i dostavu dokumentacije Fondu za isplatu.

Za isplatu će biti potrebno dostaviti: original račun, dokaz da je isti u cijelosti podmiren, presliku Potvrde o sukladnosti ili Izjave od sukladnosti, presliku prometne dozvole, presliku ugovora o kreditu ili financijskom leasingu (ukoliko je potrebno), dokaz o serijskom broju okvira električnog bicikla, tehničke karakteristike vozila, dokument s IBAN-om podnositelja zahtjeva (preslika kartice računa ili izvadak o stanju i prometu po računu, ili pisana potvrda banke o IBAN-u) te Izvješće o ostvarenim uštedama (obrazac se preuzima na stranicama Fonda).

Tijekom 12 mjeseci, korisnici mogu odabrati i drugo vozilo, različito od vozila za koje su inicijalno dostavili ponudu, no ono mora biti jednake kategorije i vrste pogona te jednake ili manje emisije CO2 u odnosu na prijavljeno vozilo. Iznos sufinanciranja neće biti moguće povećati u odnosu na iznos iz Ugovora, bez obzira na realnu cijenu kupljenog vozila.

Ukoliko odabrani korisnik ne realizira kupnju vozila sukladno preuzetim ugovornim obvezama, Fond može uskratiti svaku moguću daljnju financijsku pomoć korisniku, kao i mogućnost sudjelovanja u natječajima/javnim pozivima za sufinanciranje iste vrste projekata

Korisnici su obvezni zadržati u vlasništvu (korištenju – u slučaju financijskog leasinga) sufinancirano vozilo jednu godinu od datuma prve registracije, odnosno od dana izdavanja računa za kupnju, ako je riječ o električnim biciklima.

Ukoliko bacimo pogled na prodajne brojke automobila u Hrvatskoj za 2019. godinu vidjeti ćemo da je prodano ukupno 193 potpuno električnih automobila, dok je novoregistirano ukupno 1641 automobila s hibridnim pogonom. Iako treba reći, du ovoj poslejdnjoj kategoriji nije specificirano koliko je tu točno bilo plug-in hibrida, koji bi mogli uću u kategoriju vozila koje će Fond sufinancirati, a koliko vozila s hibridnim pogonom koje nije potrebno puniti strujom na punionicama, već se njihove baterije pune radom klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem. U prva četiri mjeseca ove krizom pogođene godine, potpuno električnih automobila je novoregistrirano 75 komada, a u kategoriji hibridnih automobila 618.

I za kraj, u očekivanju javnog natječaja treba reći da se procedura za dobivanje poticajnih sredstava za 2020. godinu ne bi trebala razlikovati od prošle godine.