Testirano vozilo je ID.3 Pro S s neto energetskim sadržajem baterije od 77 kWh. Kao i za sve ostale ID. modele, VW jamči da baterija ID.3 i dalje ima najmanje 70 posto svog izvornog neto kapaciteta nakon osam godina rada ili 160.000 km vožnje
Ispitivači najvećeg njemačkog autokluba ADAC-a su dali Volkswagenovom potpuno električnom modelu ID.3 izvrstan izvještaj nakon četiri godine testiranja izdržljivosti. Inženjeri u Testnom i tehnološkom centru u Landsbergu am Lech (Njemačka) prešli su više od 160.000 kilometara. Ključni zaključak: visokonaponska baterija i dalje ima neto kapacitet od 91 posto. Testiran je ID.3 Pro S s neto energetskim sadržajem baterije od 77 kWh. Kao i za sve ostale ID. modele, Volkswagen jamči da baterija ID.3 i dalje ima najmanje 70 posto svog izvornog neto kapaciteta nakon osam godina rada ili 160.000 kilometara vožnje.
'Rezultat pokazuje impresivnu kvalitetu naših ID. modela čak i nakon što prijeđete mnogo kilometara', naglašava Martin Sander, član Uprave Volkswagena odgovoran za prodaju, marketing i postprodaju. 'Visok kapacitet baterije od preko 90 posto nakon 160.000 kilometara potvrđuje da su naši ID. modeli vrlo atraktivni i kao rabljeni automobili te da i dalje zadovoljavaju zahtjeve naših kupaca.'
ADAC-ovi ispitivači nisu štedjeli bateriju
Kako bi što brže dosegli 160.000 km, za više od 40 posto sesija punjenja korištene su brze stanice za punjenje ID.3. Osim toga, suprotno preporuci, vozilo je između probnih vožnji, ponekad i tijekom nekoliko dana, ostavljano na stanici za punjenje sa 100-postotnom razinom napunjenosti.
Test izdržljivosti je bio prvi takve vrste za obiteljsko vozilo ID.3. Između probnih vožnji, inženjeri u Bavarskom centru za testiranje i tehnologiju više puta su provjeravali ID.3, posebno u pogledu stanja baterije.
ADAC ima jasnu preporuku za kupce: uvijek treba instalirati ažuriranja softvera
Tijekom testa izdržljivosti, ID.3 je primio nekoliko ažuriranja softvera - uključujući Planer rute za električno vozilo, koji planira zaustavljanja za punjenje na duljoj ruti kako bi se odredište stiglo što je brže moguće. Osim razine napunjenosti, sustav uzima u obzir i trenutnu prometnu situaciju i prognoze. Uz razne ispravke grešaka, ažuriranja su uključivala povećanje kapaciteta punjenja do 170 kW.
Ažuriranja su također pozitivno utjecala na potrošnju, a time i na domet. Novi softver je posebno značajno poboljšao potrošnju energije na kratkim udaljenostima i pri zimskim temperaturama od 0 do 5°C.
Druge pozitivne točke koje su istaknuli ADAC-ovi ispitivači: unatoč velikoj kilometraži, karoserija i šasija bili su u dobrom stanju. Osovine, ovjes i upravljanje dobro su se nosili s težinom vozila i nisu pokazivali nikakve značajne probleme ili poteškoće.
Sve daljnje informacije i podaci ispitivanja mogu se pronaći ovdje (dostupno samo na njemačkom).