Analiza tržišta

Kolaps prodaje novih automobila u Hrvatskoj u travnju; pad prodaje od 87 posto u odnosu na isti mjesec 2019.!

Pad od 87,34 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj, a samo u odnosu na mjesec ožujak ove godine pad od 60,2 posto!

Pad od 87,34 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj, a samo u odnosu na mjesec ožujak ove godine pad od 60,2 posto!

Izvor: EPA / Autor: MARTIN DIVISEK/ Grafika: Neven Bučević

U travnju 2020. u Hrvatskoj je novoregistrirano 1084 novih osobnih automobila, a model s najviše novih registracija u travnju je i dalje Škoda Octavia s 84 primjerka. Slijede VW Golf s 55 i VW T-Cross te Dacia Duster s 32 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec travanj 2020., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, doznali smo da nam je travanj donio očekivano dramatično lošije rezultate u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec. Novoregistrirano je ukupno u mjesecu travnju 1084 novih osobnih automobila, što je za čak 7549 komada manje nego prije točno godinu dana. To je pad od 87,34 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj, a samo u odnosu na mjesec ožujak ove godine pad od 60,2 posto! Interesantna je činjenica da je prošlogodišnji travanj s 8633 komada bio drugi najjači mjesec u 2019. prema broju prodanih primjeraka, nakon mjeseca svibnja s nevjerojatnih 9149 komada. Ukupno u prva četiri mjeseca 2020. je prodano 11.113 novih auomobila, a ako ovu brojku usporedimo s prva četiri mjeseca 2019. kada je bilo prodano 20.722 novih automobila, onda je ovo pad od 46,4 posto.

Ovo je sasvim očekivani rezultat s obzirom da su prodajni saloni bili u travnju zatvoreni za rad sa strankama, a online prodaja još uvijek nije bila toliko zaživjela kod hrvatskih kupaca. Nadamo se samo da smo u mjesecu travnju dotaknuli dno prodaje, odnosno registracija novih automobila, u ovoj 'pandemijskoj' 2020. godini. Valjda će odsada krivulja rasta prodaje novih automobila u Hrvatskoj ići samo uzlaznom putanjom, jer se situacija s prodajnim aktivnostima, i gospodarstvom u cjelini, vraća postupno u normalu.

Tablica novih osobnih automobila prema marki i prema udjelu na tržištu u travnju 2020.

Tablica novih osobnih automobila prema marki i prema udjelu na tržištu u travnju 2020.

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Promocija plus/ Grafika: Neven Bučević

Volkswagen, Škoda i Renault i dalje predvode listu najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon četiri mjeseca 2020. ponovno je pripao Volkswagenu, koji sa 1865 automobila drži čak 16,78 posto tržišta. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 1674 vozila ili 15,06 posto tržišta, a na trećem mjestu ponovno Renault sa 739 vozila ili 6,65 posto tržišta.

Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu, VW Golf na drugom, a na VW T-Cross trećem mjestu najprodavanijih modela

Tablica novih osobnih automobila prema top modelima za prva četiri mjeseca 2020.

Tablica novih osobnih automobila prema top modelima za prva četiri mjeseca 2020.

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Promocija plus/ Grafika: Neven Bučević

Prema podacima o registracijama novih automobila u prva četiri mjeseca 2020. Škoda Octavia i dalje vodi, s prodanih 807 primjeraka. Na drugom mjestu je VW Golf sa 375 komada, na trećem mjestu je Volkswagen T-Cross s prodanih 372 komada. Na četvrtom mjestu je Fiat 500 s 317 komada, a peto mjesto drži Dacia Sandero s 309 prodanih komada. Zanimljiva je činjenica i da su Škoda Octavia s 84 komada, VW Golf s 55 te VW T-Cross s 32 primjerka i prema prodaji samo u mjesecu travnju najprodavanija tri modela, ali treba znati i da je Dacia Duster u mjesecu travnju prodana u istom broju primjeraka kao i trećeplasirani VW T-Cross. Pogledajte priloženu tablicu top-20 najprodavanijih modela automobila za mjesec travanj 2020.

Tablica novih osobnih automobila prema top modelima za travanj 2020.

Tablica novih osobnih automobila prema top modelima za travanj 2020.

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Promocija plus/ Grafika: Neven Bučević

Prodaja marki prema tipu goriva u travnju 2020.

Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu travnju i dalje nisu posve realni, jer se radi o izvanrednim okolnostima, pa nećemo previše ulaziti u detalje. Spomenuti ćemo samo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prva četiri mjeseca 2020. godine. Ukupno je ove godine prodano 34 različitih marki automobila. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima u četiri mjeseca dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 6468 komada ili 58,2 posto. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu s 3871 komada ili 34,8 posto. Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 618 komada ili 5,6 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 81 komadom ili 0,7 posto. Zanimljivo je da su potpuno električni automobili u prva četiri mjeseca 2020. gotovo dostigli one s pogonom na UNP, jer je prodano 75 primjerka EV-a, koji čine sada isto tako 0,7 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva.

Tablica novih osobnih automobila prema tipu goriva za travanj 2020.

Tablica novih osobnih automobila prema tipu goriva za travanj 2020.

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Promocija plus/ Grafika: Neven Bučević

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prva četiri mjeseca 2020. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 4472 komada ili 40,24 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u 2020. Na drugom mjestu je sada, Šibensko-kninska županija s 934 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,40 posto hrvatskog tržišta. Treće mjesto drži Splitsko-dalmatinska županija s 918 komada ili 8,26 posto tržišta. Primorsko-goranska županija je na četvrtom mjestu s 854 prodanih automobila ili 7,68 posto tržišta. Prošli mjesec je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za mjesec travanj, s 50 prodanih automobila ili 0,45 posto tržišta.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!