test automobila

Vozili smo Dongfeng Box: Vrlo zanimljiv i praktičan električni gradski hatchback B-segmenta

11.07.2025 u 14:20

Bionic
Reading

Na svom jednotjednom testu imali model točne oznake Dongfeng Box Premium (E3), a radi se o verziji snage elektromotora 70 kW (95 KS) s većom baterijom kapaciteta 42,3 kWh

Potpuno električni gradski automobil Dongfeng Box smo prvi puta vozili na njegovoj hrvatskoj premijeri krajem veljače ove godine. Proizvođač je kineska grupacija Dongfeng koja je prisutna na našem tržištu kroz modele osobnih automobila Forthing T5 EVO i U-Tour s benzinskim motorom. Inače, Dongfeng Liuzhou Automobile Co., Ltd. je holding podružnica Dongfeng Motor Group Co., Ltd. i veliko je kinesko poduzeće smješteno u Liuzhou, Guangxi, važnom industrijskom gradu u južnoj Kini.

Tvrtka je osnovana 1954. i među prvim je proizvođačima automobila i gospodarskih vozila u Kini, započevši s proizvodnjom 1969. godine. U ovom trenutku ima više od 7000 zaposlenika, površinu od 880.000 četvornih metara i proizvodni kapacitet od 300.000 osobnih automobila i 80.000 gospodarskih vozila.

Dongfeng Box Premium Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sada smo na svom jednotjednom testu imali model točne oznake Dongfeng Box Premium (E3), a radi se o verziji snage elektromotora 70 kW (95 KS) s većom baterijom kapaciteta 42,3 kWh.

U ovom trenutku na hrvatskom tržištu Box ima zanimljivu konkurenciju u potpuno električnim modelima B-segmenta poput: Renaulta 5 E-Tech electric, Hyundai Instera, Fiata Grande Panda BEV, Fiata 600 BEV, Peugeota E-208, Citroëna ë-C3, Opel Corse Electric ili BYD Dolphin Surfa.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Dongfeng Box je subkompaktni hatchback model, rekli bismo, jedinstvenog dizajna. Box dolazi u dvije razine opreme: Style i Premium. Zaobljene linije i razigrani elementi daju mu svjež i moderan izgled. Zanimljivo osmišljena prednja dnevna LED svjetla uokviruju LED adaptivna prednja svjetla, koja su standardna u razini opreme Premium (u našem slučaju).

Bočne linije nude klasični hatchback oblik gradskog automobila s petera vrata. Inače, vrata su bez okvira prozora. Uz uvlačive kvake vrata, što je za jedno električno vozilo posve primjereno tehničko-dizajnersko rješenje, tu su i atraktivno u crno obojani okomiti A, B i C stupovi.

Bočni retrovizori s električno sklopivi i djelomično u osnovnoj boji karoserije, a dijelom su u crnoj boji. Na vratima su i zanimljivo riješeni u crno obojani štitnici s atraktivnom lajsnom, u našem slučaju, bakrenom bojom.

Završetak krova je riješen naglašenim krovnim spojlerom. Stražnja vrata prtljažnika su na gornjoj polovici obojana u crno. Što je u dojmljivom kontrastu s donjim dijelom koji se lijepo stapa u donji branik u boji vozila. Vanjski krajevi branika su isto tako atraktivno obojani u crnu boju. Stražnja svjetla se također skladno uklapaju u dizajn stražnjeg dijela Boxa. Ista su kombinacija LED i halogen tehnologija.

Što se strukture tiče, Box je temeljen na Dongfengovoj platformi Quantum Architecture Platform 3 predstavljenoj u proljeće 2023. Ista je projektirana kako bi ponudila iznimnu učinkovitost i upravljivost u svim uvjetima na cesti, a istovremeno se prilagodila modernom načinu života i vrijednostima.

Svestrana i napredna arhitektura vozila uključuje napredne sigurnosne tehnologije poput više zračnih jastuka, poboljšanog strukturnog integriteta i sustava pomoći vozaču, osiguravajući visoku razinu sigurnosti putnika štiteći vas i vaše putnike.

Ova platforma je projektirana za iznimnu dinamiku vožnje, pružajući responzivno upravljanje i stabilnost. Uključuje napredne sustave ovjesa i tehnologije pogonskog sklopa, poboljšavajući cjelokupno uživanje u vožnji.

Posebno projektirana za električna i hibridna vozila, Dongfengova platforma Quantum Architecture Platform 3 uključuje lagane materijale i učinkovit sustav upravljanja baterijama kako bi se poboljšao domet i performanse uz minimiziranje potrošnje energije.

Osim toga, platforma sadrži najsuvremenije mogućnosti povezivanja, uključujući napredne infotainment sustave, integraciju pametnih telefona i bežična ažuriranja, osiguravajući moderno i povezano iskustvo vožnje.

Što se dimenzija tiče, one su sljedeće: duljina 4020 mm (1), širina 1810 mm (2), visina 1570 mm (3), međuosovinski razmak 2663 mm (4). Visina vozila od podloge je 135 mm, a krug okretanja 10,2 m.

Težina samog vozila je, u ovisnosti o opremi i veličini baterije, 1356 kg (baterija 31,4 kWh) ili u našem slučaju 1430 kg (baterija 42,3 kWh).

Box ima obujam prtljažnika lijepih 326 l, a kad se preklopi naslon stražnjeg reda sjedala onda raste do 945 l.

Kad je riječ o kotačima u ponudi su 16-colni čelični naplatci (oprema Style) s gumama dimenzija 215/60R16 ili 17-colni aluminijski naplatci. Naš testni model je imao 17-colne kotače, sa zimskim gumama Pirelli Powergy Winter s gumama dimenzija 215/55R17.

Što se vanjske boje tiče, naš testni Box je svjetloplave boje.

Unutrašnjost

Ulaskom u kabinu Boxa odmah primjećujemo vrlo praktičan, ali i moderno oblikovan prostrani interijer. Zapravo, uopće nemate dojam da sjedite u uobičjenom generički dizajniranom automobilu koji dolazi s kineskog tržišta. Dapače, razigranost dizajnera Boxa prilično će vas iznenditi, u pozitivnom smislu. Čak niti materijali nisu izgledom tu tek toliko da se zadovolji forma. Brojni detalji, poput vodoravnog dijela nadzorne ploče su obogaćeni lijepim romboidnim uzorkom, završavaju iznad pretinca za rukavice s trakama u obliku dizajnerskog remena.

Uz automatsku klimu s filterom peludi, tu su i električno podešavanje visine svjetlosnog snopa, električni podizači prozora s funkcijom protiv prignječenja prstiju, električno podešavanje visine svjetlosnog snopa, ambijentalna rasvjeta.

Središnja viseća konzola je pametno osmišljena za odlaganje i punjenje pametnog telefona. U pretincu ima i dovoljno mjesta za pospremanje stvari koje bi inače 'letjele' po kabini u vožnji. Ručica mjenjača se nalazi s desne strane lijepo oblikovanog, umjetnom kožom obloženog multifunkcionalnog kola volana.

Ispred vozača se nalazi digitalni zaslon veličine 5 inča. Za infotainment je osmišljen zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 12,8 inča, koji grafikom ne zaostaje za Tesla standardom zaslona modernih električnih vozila. Ovo je ugodno iznenadjenje u usporedbi s tradicionalnim kineskim rješenjima zaslona u Forthingova gore navedena dva modela.

Infotainment zaslon omogućuje vam upravljanje navigacijom, audio sustavom i drugim funkcijama vozila, poput FM/AM, DAB radio uređaja s RDS funkcijom. Osim toga omogućeno vam je i zrcaljenje vašeg pametnog mobilnog telefona. U style opremi su standardna 4 zvučnika, a u Premium 6 (u našem slučaju).

Sjedala su lijepo oblikovana i presvučena eko kožom, a u našoj Premium razini opreme vozačko je sjedalo s memorijom, električno podesivo te ventilirano i grijano.

Mjesta u kabini ima dovoljno čak i za pet odraslih osoba, barem kad je riječ o gradskim relacijama.

Sustavi sigurnosti i pomoći vozaču

Dongfeng Box je opremljen s modernim sustavima sigurnosti i pomoći vozaču. Tu su: ABS - kočioni sustav; ACC - adaptivni tempomat; AEB - sustav autonomnog kočenja; ASR/TCS/TRC - elektronski sustav protiv proklizavanja pogonskih kotača; Autohold; Automatsko paljenje svjetala; EBA/BAS/BA - elektronski pojačivač sile kočenja; EBD/CBC - elektronska raspodjela sile kočenja; EPB - elektronička ručna kočnica.

Tu su nadalje i: ESC - elektronski program stabilnosti; FCW - upozorenje na sudar sprijeda; HAC - pomoć kod kretanja na uzbrdici; HWA - asistencija za vožnju autocestom; ISA - inteligentna kontrola brzine; Isofix pričvrsne točke straga; LDW - upozorenje za nenamjerno napuštanje prometne trake; LED dnevna svjetla; LKA - pomoć kod promjene prometne trake; Sigurnosni pojasevi u tri točke sa ograničenjem sile; Smart ključ s mehaničkim ključem za otvaranje u nuždi; Središnje daljinsko zaključavanje; Stražnji parking senzori; Kamera za vožnju unatrag; Sustav pokretanja vozila bez fizičke upotrebe ključa pritiskom na gumb; TJA - pomoć kod vožnje u prometnoj gužvi; TMPS - senzor nadzora pritiska u gumama; TSR - prepoznavanje prometnih znakova; Upozorenje na nevezan sigurnosni pojas.

Što se pasivne sigurnosti tiče, Box je opremljen zračnim jastukom za vozača i suvozača, kao i bočnim zračnim jastucima i zračnim zavjesama.

Dongfeng Box Premium
  • Dongfeng Box Premium
  • Dongfeng Box Premium
  • Dongfeng Box Premium
  • Dongfeng Box Premium
  • Dongfeng Box Premium
    +49
Dongfeng Box Premium Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Električna pogonski sklop, baterija i punjenje

Dongfeng Box je u obje verzije kapaciteta baterije opremljen elektromotorom (PMSM Dongfeng Mach-E) snage 70 kW (95 KS) s najvećim okretnim momentom od 160 Nm što je posve dovoljno snage s obzirom da je riječ o gradskom električnom automobilu.

Ubrzanje od 0-100 km/h je 12,5 sekundi, odnosno od 0-50 km/h za 4,6-4,8 sekundi. Krajnja brzina je ograničena na 140 km/h. Pogon je na prednja dva kotača.

Vozač ima na izbor tri načina vožnje: Eco, Normal i Sport.

Što se baterija tiče, Box je opremljen LFP (litij-željezo fosfat) baterijama kapaciteta 31,4 kWh verzija Style (E2) odnosno u našm slučaju 42,3 kWh verzija Premium (E3), što mu omogućava autonomiju od 230 do 310 km u kombiniranim uvjetima vožnje (WLTP). Naravno, tu je i rekuperacija energije.

Punjenje visokonaponske baterije (tu je i funkcija predgrijavanja baterije) omogućeno je putem AC punjača snage 3,3 i 6,6 kW (ovisno o verziji) za 4 ili 6 sati, dok je putem DC (80 kW) punjača punjenje od 30 do 80 posto kapaciteta dostupno u 45 minuta. Box ima i vrlo praktičnu V2L (vehicle-to-load) funkciju snage 3,3 kW.

Kad je riječ o udobnosti i dinamici vožnje, Box je opremljen sprijeda McPherson neovisnim ovjesom, dok je straga ugrađen neovisan ovjes s torzijskom oprugom. Sve su kočnice s diskom, a prednje su i samoventilirajuće. Tu je elektronička parkirna kočnica.

Opći dojam

Dongfeng Box je vrlo zanimljiv potpuno električni gradski automobil. Dizajnerski izgleda moderno. Vrlo je spretan u gradskom prometu i svojim dimenzijama i snagom pogona. U vožnji su 17-colni kotači i dobro rješenje ovjesa zaslužni za dobro amortiziranje neravnina na gradskim prometnicama.

Rekli smo već, uređenje interijera je na visini, čak i više od onoga što biste očekivali s obzirom na nepoznavanje kineskih automobila u cjelini. Sva sreća da je prošlo vrijeme kada su nam na domaće tržište dolazili kineski modeli, za koje donedavno nismo nikad niti čuli, koji su bili tek prilagođena verzija modela koji su izašli na dalekoistočno tržište i prije više godina.

Ono što možda može smetati jest kako što brže poisključiti sve sustave upozorenja, prije svega onih zvučnih. Ukoliko to ne učinite zvučni signali bi vam mogli stvarati dodatni stres u gustom i hektičnom gradskom prometu. No to je samo naše mišljenje, mnoge od vas to vjerojatno i neće smetati.

Za kraj, cijena za početni model Style (E2) iznosi 24.990,00 eura. Cijena za snažniji model Premium (E3) iznosi 26.990,00 eura. Za vrijeme promotivnog razdoblja cijena iznosi 25.990,00 eura. Napominjemo da Box, kao potpuno električni automobil može aplicirati za državne poticaje u punom iznosu od 9000 eura, no jedini problem je što još uvijek nije poznato hoće li poticaja (osim, kako se nagađa, samo za pravne osobe) više uopće i biti kod nas.

Novi Dongfeng Box dolazi s jamstvom na bateriju u trajanju od 8 godina ili 200.000 km, kao i standardnim jamstvom od 5 godina ili 150.000 km.