ODRŽIVOST

[FOTO] Mazda ubrzava planove elektrifikacije; zalaganje za ugljičnu neutralnost i sigurnost vozača

18.06.2021 u 18:12

Bionic
Reading

Između 2022. i 2025. godine Mazda će predstaviti niz novih proizvoda koristeći SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture, što će uključivati pet hibridnih modela, pet plug-in hibridnih modela i tri potpuno električna modela

Krećući se prema karbonski neutralnoj budućnosti 2050. godine, Mazda Motor Corporation je najavila da će ubrzati svoje globalne planove elektrifikacije. Do 2030. godine Mazda predviđa da će četvrtina njezinih proizvoda biti potpuno električna, a svi će ostali modeli biti elektrificirani u nekom obliku.

Između 2022. i 2025. godine Mazda će predstaviti niz novih proizvoda koristeći SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture (SKYACTIV prilagodljivu višenamjensku arhitrekturu) poglavito za Japan, Europu, Sjedinjenje Američke Države, Kinu i ASEAN. To će uključivati pet hibridnih modela, pet plug-in hibridnih modela i tri potpuno električna modela. Daljnji detalji o navedenim novim proizvodima i tržištima na kojima će se prodavati bit će objavljeni naknadno.

Mazda također razvija namjensku platformu za električna vozila - SKYACTIV EV Scalable Architecture - koja će se koristiti isključivo za električna vozila različitih veličina i tipova karoserije na proizvodima koji će biti predstavljeni između 2025. i 2030. godine.

Mazda CX-30 prvak ostatka vrijednosti 2021. među subkompaktnim SUV-ima u Njemačkoj

Mazda CX-30 dodala se rastućem popisu priznanja nakon što su ga njemački dvotjedni magazin Auto Bild i neovisni stručnjak za cijene automobila Schwacke proglasili za 'Wertmeister 2021' (prvak ostatka vrijednosti 2021). Utvrdili su da CX-30 e-Skyactiv G 2.0 M Hybrid drži svoju vrijednost bolje od bilo kojeg drugog B-SUV-a dostupan u Njemačkoj.

Preostala vrijednost izračunata je na temelju četverogodišnjeg razdoblja s godišnjom kilometražom od 15.000 km. Rezultati odražavaju Schwakeovo iskustvo na tržištu osobnih automobila, kao i opći gospodarski razvoj, promjenjivo regulatorno okruženje i operativne troškove. Auto Bild i Schwacke izabrali su svoje prvake ostatka vrijednosti ove godine po 18. put, prepoznavši modele u 13 kategorija. CX-30 završio je u svom segmentu ispred Opela Mokke i Forda Pume.

Smanjivanje emisije CO₂ – Mazdin pristup s više rješenja

Mazda ostaje posvećena smanjenju emisije CO₂ svakog automobila i vjeruje da se za postizanje klimatske neutralnosti moraju koristiti sve dostupne opcije. Kroz SKYACTIV višenamjensku prilagodljivu arhitekturu, kontinuirana elektrifikacija ići će ruku pod ruku s razvojem napredne tehnologije motora s unutarnjim izgaranjem, poput nagrađivanog e-Skyactiv X, kao i novih rednih šesterocilindričnih motora.

U mnogim regijama Mazda ulaže u različite projekte i partnerstva kako bi promovirala razvoj i uporabu obnovljivih goriva u automobilima. U Japanu je Mazda uključena u nekoliko zajedničkih istraživačkih projekata i studija kao dio trajne suradnje industrije, akademske zajednice i vlade u promicanju široko primjenljivih biogoriva dobivenih iz uzgoja mikroalgi. U Europi se Mazda, kao prva među proizvođačima automobila, pridružila alijansi eFuel u veljači 2021. godine.

Napredni sigurnosni sustavi napravljeni za vozača - Mazda i-Activsense

Mazdini automobili stvoreni su za vozače. Kako bi nastavila podržavati cilj automobilske industrije za društvo bez prometnih nesreća, Mazda je najavila da će proširiti svoje napredne sigurnosne tehnologije uvođenjem svog sustava autonomne vožnje usmjerenog prema vozaču 'Mazda Co-Pilot Concept'. Ovaj sustav pojavit će se po prvi puta u modelima zasnovanim na Mazdinoj velikoj platformi 2022. godine.

S Mazdinim konceptom Co-Pilot, Mazda će predstaviti sustav koji u svakom trenutku nadgleda stanje vozača. Ako otkrije iznenadnu promjenu zdravstvenog stanja vozača, sustav se prebacuje na autonomnu vožnju, dovozeći automobil na sigurno mjesto, zaustavljajući automobil i upućujući hitni poziv.

Zajedno s još četiri japanske automobilske kompanije, Mazda će zajednički razviti standardne tehničke specifikacije za sljedeću generaciju komunikacijskih uređaja u vozilu kako bi podržala standardizirani komunikacijski sustav koji pruža sigurnije povezane usluge bez stresa.