Techno-Classica 2022

[FOTO] Citroën slavi godišnjice povijesnih ikona na svjetskom sajmu klasičnih automobila u Essenu

26.04.2022 u 08:18

Bionic
Reading

Posebno se ističu modeli SM (uključujući kabriolet) i GS, koji na ovom sajmu slave svoju 50. godišnjicu. Ostali jubilarci na zajedničkom štandu su modeli HY (75 godina) i BX (40 godina)

Za sve ljubitelje klasičnih starih, klasičnih i prestižnih automobila sajam Techno-Classica u Essenu je bio oduvijek mjesto koje svakako treba posjetiti. Tako je i ove godine, od 23. do 27. ožujka, ovaj će njemački grad biti središte autoindustrije i mjesto trgovine za domaće i međunarodne ljubitelje klasičnih automobila.

Dio zabave je i izlagačka zajednica njemačkih klubova Citroën i Panhard. Pod vodstvom krovne organizacije 'Amicale Citroën & DS Germany', predstavnici kluba dočekuju zainteresirane posjetitelje u tzv. 'Citroën-Straße' u dvorani 6, predstavljaju brojna kultna vozila i na taj način pružaju fascinantan uvid u povijest francuskih marki.

Posebno se ističu modeli SM (uključujući kabriolet) i GS, koji na ovom sajmu slave svoju 50. godišnjicu. Ostali jubilarci na zajedničkom štandu su modeli Type-H (75 godina) i BX (40 godina).

Citroën SM

SM je svoju premijeru imao 1970. godine i od tada je, po mnogima, ikona stila. Luksuzni coupé znao je impresionirati snažnim Maseratijevim šesterocilindričnim motorom i drugim posebnim tehničkim značajkama. To je uključivalo hidropneumatsko podvozje s konstantnim razmakom od tla, četiri visokotlačne disk kočnice s dva neovisna kočiona kruga sprijeda i straga i kontrolu sile kočenja ovisno o opterećenju, potpuno novorazvijeni sustav servo upravljača i šest prednjih svjetala, od kojih neka upravljiva , s automatskom korekcijom visine.

Citroën GS

Citroën je isto tako 1970. predstavio GS ('Grande Série' = velika serija modela). Aerodinamična karoserija, neuobičajena za ono vrijeme, omogućila je nisku potrošnju i natprosječnu brzinu. Motori, koji su bili tihi unatoč zračnom hlađenju i velikim brzinama, te velika unutrašnjost učinili su GS udobnim vozilom. Posebno je napredna tehnologija bila razlog zašto je 1971. proglašen 'Europskim automobilom godine'.

Citroën Type-H

Ovaj je model predstavljen 1947. i uhvatio je duh vremena: jednostavan dizajn, robusna tehnologija, svođenje na osnovne stvari i njegova svestranost učinili su transporter s prednjim pogonom s karakterističnim kućištem od valovitog željeza uspješnim. Bilo da se radi o mobilnom prodajnom vozilu, mobilnoj kući ili vatrogasnom vozilu - nije bilo granica kreativnosti pri korištenju tipa H.

Citroën BX

Ovaj se model proizvodio od 1982. do 1994. kao nasljednik modela GS/GSA, ispisao je jedno poglavlje u Citroënovoj priči o uspjehu unatoč - ili možda baš zbog - prilično pragmatičnog izgleda. Limuzina srednjeg ranga s hidropneumatskim ovjesom postavila je nove standarde u pogledu aerodinamike, konstrukcije karoserije i ekonomičnosti. Posebna inovacija bila je lagana konstrukcija karoserije: plastika je korištena za odbojnike, poklopac motora, vrata prtljažnika i obloge C-stupa. Osim toga, karoserija je bila prva u Citroënu koja je planirana i razvijena na računalu.

Obljetnice su uokvirene povijesnim modelima DS i CX. Traction Avant, popraćen presjekom modela s detaljnim pregledom motora i mjenjača, 2CV AZU Fourgonnette, XM Break kao moderni klasik, Ami6 Break Club i Panhard Dyna Z upotpunjuju pogled unatrag na ikone marke.

Posebni gosti na štandu od oko 500 m² bit će organizatori 17. 'International Citroën Car Club Rally' (ICCCR 2022) u Torúnu/Poljska i kontakti nadolazećeg 2CV World Meeting-a 2023. u Švicarskoj.