NA STRUJU

DS 3 Crossback E-Tense; potpuno električni SUV s dometom od 320 km

DS je predstavio svoj prvi potpuno električni SUV premium B-segmenta

DS je predstavio svoj prvi potpuno električni SUV premium B-segmenta

Izvor: Promo fotografije / Autor: DS Automobiles

Motor mu je snage 100 kW (136 KS) uz okretni moment od 260 Nm, pa DS 3 Crossback E-Tense može ubrzati od 0 do 100 km/h za 9 sekundi uz maksimalnu brzina od 150 km/h

DS 3 Crossback E-Tense prvo je potpuno električno vozilo ove francuske marke premium automobila, a njegovo lansiranje dio je izuzetno bitnog plana elektrifikacije PSA Grupe koji uključuje i Peugeot e-208 i Opel (Vauxhall u Velikoj Britaniji) Corsa-e hatchback na baterije. Sva tri vozila su izgrađena na PSA multi-energetskoj CMP platformi.

DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense

Izvor: Promo fotografije / Autor: William CROZES

Mali SUV pozicioniran je u premium B-segmentu, gdje trenutno nema izravnih suparnika, kažu čelnici DS-a. Poroizvođač DS prodaje DS 3 Crossback E-Tense kao premium vozilo, a elektrifikacija im je u fokusu, rekao je izvršni direktor DS Automobiles Yves Bonnefont. 'Za DS, električni pogon je vrhunski pogonski sklop', rekao je. 'Ne kupujete električni automobil jer nemate izbora. Kupujete ga zato što vas uzbuđuje činjenica da je električni.'

DS 3 Crossback i Crossback E-Tense

Izvor: Promo fotografije / Autor: DS Automobiles

Bonnefont je DS 3 Crossback E-Tense opisao kao automobil 'otporan na budućnost', jer mnogi kupci DS-a žive u urbanim područjima koja sve više podliježu ograničenjima na motore s unutarnjim izgaranjem, posebno na dizelske.

DS kaže da su ukupni troškovi vlasništva za verziju E-Tense u Francuskoj, gdje postoji bonus za kupnju od 6000 eura, niži nego za benzinsku verziju s automatskim mjenjačem. Prema proračunima marke, mjesečni troškovi za E-Tense su 469 eura, a financiranje 425 eura mjesečno, dok bi benzinska verzija koštala 512 eura mjesečno, uz pretpostavku da se financiranje plati 395 eura mjesečno.

DS 3 Crossback i Crossback E-Tense

DS 3 Crossback i Crossback E-Tense

Izvor: Promo fotografije / Autor: William CROZES

E-Tense se razlikuje od verzije DS 3 Crossback s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem samo u svom pogonu. PSA kaže da je jedna od prednosti CMP arhitekture to što ne dolazi do gubitka unutarnjeg prostora ili volumena prtljažnika s električnom verzijom, jer su baterije postavljene ispod sjedala.

DS će podržavati kupce E-Tense s paketom usluga namijenjenih za ublažavanje briga o rasponu i dostupnosti stanica za punjenje. Aplikacija za pametne telefone, MyDS, omogućuje vlasnicima daljinsku provjeru podataka, uključujući razinu napunjenosti, raspon i vrijeme preostalo za punjenje. Punjenje kod kuće može se programirati tako da počne kada su stope niže, kao što je noću. Kabina u vozilu može se unaprijed postaviti za hlađenje ili grijanje.

DS elektrificira svoje modele

DS elektrificira svoje modele

Izvor: Promo fotografije / Autor: William CROZES

Vlasnici također mogu pronaći stanice za punjenje putem aplikacije, a planer putovanja kreira rute koje uključuju stanice. DS će također pomoći vlasnicima da instaliraju wall-box zidne kutije u svoje domove.

Sve verzije DS 3, uključujući E-Tense, proizvoditi će se u tvornici PSA Grupe u Poissyju u Francuskoj, pokraj Pariza. IHS Markit predviđa da će se 2020. proizvoditi oko 8000 vozila, od ukupno ukupno 71.000 za sve verzije pogonskog sklopa. Bonnefont je potvrdio da je oko 10 posto narudžbi za DS 3 bilo za E-Tense. DS kaže da kupci u premium malom SUV segmentu voze prosječno 40 km dnevno.

DS 3 Crossback

DS 3 Crossback

Izvor: Promo fotografije / Autor: William CROZES

Što se pogonskog sklopa modela DS 3 Crossback E-Tense tiče, riječ je o jednom elektromotoru koji trenutno proizvodi Continental, a DS kaže da će početi proizvoditi vlastiti elektromotor 2022. godine. Motor je snage 100 kW (136 KS), a okretni moment mu je 260 Nm. DS 3 Crossback E-Tense može ubrzati od 0 do 100 km/h za 9 sekundi, a maksimalna brzina mu je 150 km/h. Baterija je litij-ionska od 50 kWh, a koristi ćelije kineskog proizvođača CATL-a. Potrebno je sedam i pol sati da se baterija u potpunosti napuni s jednofaznim punjačem od 7,4 kilovata. Treba mu pet sati da se u potpunosti napuni trofaznim zidnim ormarom od 11 kW i 30 minuta da se postigne 80 posto napunjenosti brzim punjačem od 100 kW.

DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense

Izvor: Promo fotografije / Autor: DS Automobiles

Težina potpuno električnog modela DS 3 Crossback E-Tense 1525 kg, i 320 kg je teži od inačica s motorima s unutarnjim izgaranjem. Sama baterija automobila teži 350 kg. Domet mu je 320 km prema WLTP-u ili 430 km prema NEDC-u, a to naravno ovisi o uvjetima i vozačkom stilu.

Njegova proizvodnja je započela u siječnju ove godine, a cijena u Francuskoj mu je 39.100 eura.

  • +5
  • +2

DS 3 Crossback i Crossback E-Tense

Izvor: Promo fotografije / Autor: DS Automobiles

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!