Zagrebački gradonačelnik je redovnu konferenciju za medije održao nakon obilaska Centra za upravljanje prometom čiji je cilj digitalizirati semafore i zagrebačka raskrižja te naveo da će se time moći reagirati na radove, ali i prometne nesreće
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, u utorak je obišao Centar za upravljanje prometom te ujedno održao i svoju redovnu konferenciju za medije.
Tomašević je otvorio pressicu službenim otvaranjem Centra navodeći da zadnjih nekoliko mjeseca radi eksperimentalno. Cilj je s ditigalnim sustavom povećati digitalni nadzor prometa. Trenutno je na njega spojeno 88 semaforskih uređaja, a do kraja godine će biti 100.
'Na digitalni sustav je povezano od 487 raskrižja, 161 semaforizirano raskrižje je spojeno na sustav', najavio je Tomašević dodajući da je posrijedi kapitalno ulaganje.
Praćenje prometa u stvarnom vremenu
Tomašević je dodao da je još 210 milijuna eura stavljeno u novi proračun za moderniziranje semafora i raskrižja te njihovo spajanje.
'Pomoći će pratiti promet u stvarnom vremenu i kada su radovi i privremene regulacije, nesreće, moći ćemo reagriati na nepredvidive događaje i preusmjeravati promet. Za građane je bitno da će promet biti protočniji, a javni prijevoz će imati prioritet prolaziti kroz semafor.
Ogromnim naporima u tjedan dana je napravljena nova cesta, rekao je Tomašević, govoreći o Vjesniku. Naglasio je da dvosmjeran promet novom premosnicom ostaje na snazi do ponovnog puštanja podvožnjaka Slavonska-Savska u prometu.
Upitani o poboljšanosti prometa, Vukovarska i Florijana Andrašeca je na toj lokaciji pdoginuto sa 1000 na 1200 vozila i da protočnost prometa. No, pročelnik je zaključio i da ne postoji čarobno rješenje za sve probleme, kao kada svi žele vozilima doći u centar grada.
Tomašević o Dolcu: 'Vjerujem da će hala biti brzo otvorena'
Na upit novinara Tomašević je rekao da su građevinski radovi na Dolcu završeni u roku.
'Znam da je ispektorat zatražio dopunu dokumentaciju koju su iz tržnica poslai, vjerujem da će to brzo biti riješeno i da će hala biti otvorena', rekao je Tomašević.
Naglasio je i da zakupci neće plaćati najamninu ni za 11. ni 12. mjesec neovisno kada se vrate u halu.
'I dalje ćemo morati ići u rekonstrukciju zgrade jer cjelovita rekonstrukcija nije napravljena i zato prodavači ne mogu biti i na gornjoj plohi. Volio bi da je to napravlejno 2015. godine ali jije sad moramo mi i do tada ćemo morati naći srednjoročna rješenja', najavio je Tomašević.
Upitan o povećanjima u proračunu, Tomašević je naglasio da je to za međunarodnu suradnju te se prisjetio da je u bvivšj vlasti Grad Zagreb imala 27 pročelnika, ali su to smanijili.
Dozvola za Resnik krajem iduće godine?
Tomašević je na upite o Jakuševcu i kvaliteti zraka rekao da zbog magle sve stanice trenutno bilježe lošu kvalitetu, kao i zbog prometa te grijanja na kruta goriva, ali oba problema žele riješiti i većim ulaganjem u proračunu idućih godina te modernizacijom javnog prijevoza te pomaganje siromašnim kućanstvima kaoo bi prešla na iste izvore energije.
Upitan o lokacijskoj dozvoli za Resnik, Tomašević je naveo da još nemaju lokacijsku dozvolu, ali i da je ni ne mogu dobiti u ovoj fazi.
'Ključna stvar, da bi dobili lokacijsku dozvolu, trebamo rješenje o prihvatljvosti koje radi mInistarstvo. Nadam se da će krajem sljedeće tjedne krenuti gradnja jer bi trebali odmah ugovoriti i projektranje i gradnju', rekao je Tomašević.
Novi prostorni zakoni: 'Bilo bi dobro da ministar povuće ručnu'
Dogradonačelnik Luka Korlaet je prokomentirao i Bačićev paket prostornih zakona navodeći da arhitektska struka nije bila uključena u raspravu o zakonu te da su kao članovi radne skupine dovedeni pred gotov čin.
'U javnom savjetovanju se stvari ne mogu više kardinalno mijenjati. Struka arhitekata kaže da se ovaj zakon ne može doraditi nego treba krenuti ispočetka. Mi smo također tog mišljenja (...) bilo di dobro da se ministar još jednom zamisli i povuče ručnu i prepista ova važna tri zakona za prostor Hrvatskoj', rekao je Korlaet.
Tomašević je dodao da mu je problematično te se slaže s čenicima brojnih gradova, da se novim prostornim zakonima nadire u nadležnost lokalne samuprave koja prema ustavu upravlja svojim prostorom.
'Prozivke na nedonošenje planove ubranog uređenja koje se čuju od ministra, morate razumjti što to znai. Mi urpavljamao gradom tako dase zone šire psotpeeno i da nove zgrade imajusuv butnu durštvenu nfrastruturu i prometnu. Imamo 3000 stanova koje privatnis wktor izgradi godišnje u 10 godina imamo 55 tisuća stanova praznih prema podacima tog resornog ministarstva. U tome je problem u cienni stanova, u praznim stanovima, ane nedovoljnoj gradnji. S ruge strane kako će izgledati promet ako odjedno na 80 loakcija imate nova naselja bez adekvatne infrastrukture, a imamo zakone koji nam daju manje instrumenata za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa?', zapitao se zagrebački gradonačelnik naglašavajući da lokalne vlasti mogu brže rješavati izazove u svojoj infrasturkturi i nova naselja, upozoravajući da oduzimanje te oduzimanje nadležnosti može stvoriti prometni kolaps.