Cyberpunkerija

Shadowrun: Returns

28.05.2013 u 14:17

Bionic
Reading

Shadowrun franšiza dosad je izdala četiri prilično neupečatljive video igre, a Jordan Weisman, autor originalne Shadowrun igre, pokušati će to promijeniti

Shadowrun je znanstveno-fantastična role-playing igra smještena u blisku budućnost u kojoj kibernetika, magija i fantastika uspješno koegzistiraju. Igra je kombinacija cyberpunka, zločina i urbane fantastike s elementima horora, urota i kriminalistike.


Igru je 1989. godine osmislio Jordan Weisman, a serijal se od onda proširio na video igre, kartaške igre, romane, dvije minijaturne ratne igre te glazbu.

Prva Shadowrun video igra izašla je 1993. godine za Super Nintendo Entertainment System(SNES). Igra je temeljena na Never Deal with a Dragon romanu od sukreatora Shadowruna Robert N. Charretta. Radnja igre smještena je u 2050. godinu, a njezin protagonist je Jake Armitage. Jake pati od amnezije nakon što je pretrpio tešku ozljedu u napadu ubojica koji su željeli okončati njegov život. Priča prati Jakea i njegovo nastojanje da otkrije svoj identitet, ali i identitet osobe koja ga želi ubiti. Igru je razvijao australski studio Beam software, a Data East je bio zadužen za njezino izdavanje.

 

 

Sljedeće godine izašla je i druga Shadowrun video igra, no ovaj puta za Sega Mega Drive/Genesis platformu. Ovaj nastavak spadao je više u akcijske RPG-ove te je bio otvorenijeg gameplaya od svog prethodnika na Nintendu. Radnja se odvija u 2058. godini u Seattleu, u Sjedinjenim Kanadskim i Američkim Državama. Na jednom okupiranom otočju grupa shadowrunnera biva napadnuta iz zasjede te nitko od njih ne preživi. Međutim, kibernetičko oko jedne od žrtava snimi cijeli napada te video završi na nacionalnim vijestima. Zadnji shadowrunner koji pogiba u video je Michael, Joshuin brat. Joshua je protagonist ovog nastavka Shadowruna te on odlučuje osvetiti smrt svog brata i pronaći razloga napada. Na putu do toga, naravno, nailazi na brdo prepreka, no to ga (vas) ne sprječava u njegovoj misiji.

 

 

Shadowrun: Return također će biti cyberpunk RPG fantazija, ali ovaj puta imati će i neke elemente taktičke borbe. Priča igre smještena je u 2054. godinu na čijem početku vi saznate da vam je prijatelj imenom Sam ubijen u Seattleu, a vi ste jedini uporni u namjeri da saznate što se točno dogodilo. Po dolasku u Seattle doznate da se ustvari dogodila serija ubojstava, a svim žrtvama su nedostajali organi kad su ih pronašli. Vi pokušate riješiti Samovo ubojstvo, no kako sve više 'kopate' otkrijete da se misterija proteže sve od najnižih slojeva društva do onih najviših – dinastija koje kontroliraju najveće megakorporacije.

Najnoviji nastavak Shadowrun franšize imati će taktički način borbe koji je često uspoređivan s onim u X-Com: Enemy Unknown. Igrač kontrolira glavnog lika, koji se naravno može prilagoditi vašim željama, i tri NPC-a (non-player charactera) koja može unajmiti. Također, moći će kontrolirati šamanove dozvane duhove i leteće robote. Okoliš će se moći koristiti u svoju korist, bilo za skrivanje od neprijatelja, stvaranje taktičke prednosti ili samo najobičnije ubijanje.

 

 

Tokom borbe svaki od likova ima određeni broj akcijskih bodova koji određuju koliko akcija taj lik može odigrati u svakom potezu. Svi započnu s osnovna tri akcijska boda, no njihov broj se može povećati na nekoliko različitih načina. Streljivo je neograničeno, no svaki put kad ispraznite 'clip' oružja morate potrošiti jedan akcijski bod da ga ponovno napunite.

 

U igri je moguće ući u Matrix, globalnu računalnu mrežu kojoj se može pristupiti preko cyberterminala. U njoj igrač može hakirati mrežne sisteme za različite svrhe, a da bi uspio u svojem naumu mora se suočiti s brojim opasnostima. Naravno, težina hakiranja ovisiti će o važnosti objekta koji želite hakirati tako da će ogromne korporacije biti mnogo teže hakirati od nekog no-name hotela.

Jordan Weisman je inspiraciju za razvijanje nove Shadowrun igre pronašao kada je njegova kompanija Smith & Tinker 2007. godine preuzela Shadowrun prava od Microsofta. Weisman nije sudjelovao u Shadowrun FPS-u iz 2007. te je želio napraviti igru koja bi imala više 'autentičan ton'. Zbog ograničenja na licenci nije mogao osigurati sredstva od ostalih izdavača. No, eksplozija Kickstartera promijenila je industriju video igara te se Weisman odlučio na Kickstarter projekt.

 

 

Projekt je otvoren u ožujku 2012. godine,a svoj cilj od 400 tisuća dolara dosegao je za 28 sati. Kada je projekt prešao granicu od milijun dolara, Weisman je snimio video za Kickstarter u kojem izjavljuje da ako se dostigne granica od 1.5 milijuna dolara, ljudi koji su donirali sredstva dobiti će ekskluzivnu misiju koja će povezati SNES i Sega Shadowrun naslove.




Shadowrun: Return razvija Harebrained Schemes studio, a izaći će za PC i Mac te za iPad i Android tablete. Njezin izlazak očekuje se u lipnju 2013. godine.