božo pavičin

Savjetnik ministra obrazovanja otkrio hoće li se nositi maske na nastavi, kako će izgledati dopunska i koja je uloga učitelja u cijepljenju

23.08.2021 u 23:51

Bionic
Reading

'Razmišljamo o tome i raspravljamo da bismo dopustili da se izborna nastava ne odvija kao prošle godine nego da bude uživo', kaže glavni savjetnik ministra obrazovanja Božo Pavičin

'Pretpostavka za to je da se dopusti miješanje grupa', dodao je glavni savjetnik ministra obrazovanja Božo Pavičin gostujući u RTL Danas.

Dodao je kako bi balončići u što većoj mjeri ostali, ali bi bilo dopušteno njihovo probijanje i izlaženje iz njih u najmanjoj mogućoj mjeri koliko je to potrebno za održavanje nastave. Istaknuo je kako je dopunska i dodatna nastava isto jako važna te da bi tu isto tako bilo dozvoljeno miješanje grupa, prvenstveno zbog toga što se radi o jako malom broju đaka u jednoj grupi.

Pavičin kaže preporuke kao i prošle godine ostaju iste da bi bilo dobro da nastava za različite razrede počinje u različito vrijeme, prvenstveno da bi se rastertio javni prijevoz.

'Onda to za sobom povlači različito trajanje trajanje školskih odmora što onda ima za posljedicu da nema velikog grupiranja po školskim hodnicima što smanjuje rizik od prenošenja bolesti.', kaže Pavičin.

Na novinarski upit koliko će trajati školski sat, odgovara:

'Sat traje 45 minuta. Prošle godine je određeni broj osnivača zatražio smanjenje školskog sata s 45 na 40 minuta zbog objektivnih razloga, recimo imamo Zagreb koji je to tražio zbog potresom oštećenih škola koje su onda morala djeca preseliti u druge škole i jednostavno je bilo moguće, u tom vremenu, održati nastavu za sve đake pa se sat morao skratiti. Vidjet ćemo. Zasad nismo zaprimili nijedan zahtjev osnivača za skraćenje školskog sata'.

  • +9
Cijepljenje građana u Karlovcu Izvor: Pixsell / Autor: Kristina Štedul Fabac

Ponovio je da još nitko nije tražio skraćenje školskog sata.

Kada je u pitanju cijepljenje i koja će biti uloga učitelja, Pavičin kaže kako se radi o cijepljenju, kao što je bilo i prošle godine, završnih razreda medinskih škola.

'Nema tu velike uloge učitelja jer oni nisu educirani da bi govorili o cjepivu. Postoje ljudi koji su za to educirani, prvenstveno mislim na liječnike školske medicine koji to konstantno rade i za druga cjepiva, tako će biti i ovaj put. Radi se o samo o učenicima medicinskih škola što je rečeno i od HZJZ-a. Dakle, ne radi se o svim školama i nema potrebe da dižemo neke velike fame oko toga.', objasnio je.

Rekao je kako ne može govoriti o procjenama cijepljenih do kraja prvog polugodišta.

'Zasad je jako mali odaziv cijepljenih. Odazvali su se samo oni učenici koji su bili kronični bolesnici i velikog rizika od covida i cijepljen je određeni broj učenika završnih razreda medicinskih škola. Na koji će to način ići dalje, zaista ne znam. Ne očekujemo stvarno veliki broj.', ističe Pavičin.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HZJZ

Na novinarski upit što će biti s nošenjem maski, odgovara:

'Isto kao i prošle godine. Imamo jednu školsku godinu iza sebe i prošla je jako dobro. Imali smo veliki postotak nastave u učionicama. Nešto je bilo s maskama, a nešto bez maski. I prošle godine je bila mogućnost da djeca u određenim, iako je bila porpisana obaveza od 5. do 8. razreda i u srednjoj školi da se nose maske, lokalni stožeri su mogli izuzeti obavezu nošenja maski ako epidemiološka situacija povoljna. ako je razmak bio više od jedan i pol metar, odnosno dva u srednjim školama, isto tako se nisu morale nositi maske. I ta mjera je na stolu i o tome raspravljamo, ali kažem, sve u svoje vrijeme. Vidjet ćemo i do kraja tjedna ćemo znati sve detalje.'

Na pitanje što ako, primjerice, roditelj kaže da njegovo dijete neće u školu s maskom, Pavičin odgovara:

'Gledajte, roditelj može reći što god hoće, to je tako bilo i prošle godine. Jednostavno postoje pravila škole. Možete reći da nećete u shopping centar nositi masku ili negdje gdje je propisano, postoje mjere i za to. Budući da se radi o maloljetnim osobama koje ide u osnovne škole, postoje službe koje onda kontroliraju zbog čega roditelji ne rade ili rade dobro svojoj djeci.'