'GRAĐANI ŽELE ŠETNICU'

Rat oko Zapadne obale: Baldasar će i osobno tjerati jahte!

01.08.2013 u 14:06

Bionic
Reading

Vezivanja brodova na splitskoj Zapadnoj obali, superskupoj šetnici na koju je iz gradskog proračuna već potrošeno 80 milijuna kuna, neće biti. Splitski gradonačelnik Ivo Baldasar jasno je najavio da to neće dopustiti čak ni po cijenu svoje fotelje

'Neću dozvoliti privezivanje! Ili ću dati ostavku ili ću sam ići odvezivati brodove! Split nije ni Cannes, ni Monaco, ni Saint Tropez niti će se u to pretvoriti. Prošla gradska vlast naručila je šetnicu koja bi bila direktni produžetak Rive, a ne mjesto na kojemu će stajati brodovi i gdje će građani i turisti gledati u tuđe dnevne boravke. Ljudi žele šetnicu', jasan je Baldasar. Smatra da bi to direktno škodilo razvoju turizma u gradu.

Zapadna obala i inače, po svim dokumentima, ne bi smjela biti ni marina ni privezište: u Generalnom urbanističkom planu grada stoji da je funkcija šetnice zaštićena, da se ne dopušta vezivanje plovila i da građani moraju imati izravan vizualni kontakt s morem. Prošli gradonačelnik Željko Kerum, međutim, imao je druge planove, pa je ondje posadio nekoliko desetaka 'bitvi' (stupića za vezivanje) i dozvolio brodovima da ondje ilegalno pristaju. Dapače, on je sa svojim brodom bio jedan od prvih ilegalaca na Zapadnoj obali

Bitve se u dokumentima službeno vode kao 'ukrasni elementi', pa će ih Baldasarova vlast na sutrašnjoj sjednici Gradskog vijeća i službeno staviti pod svoju kontrolu i dati ovlasti komunalnim redarima da jednostavno odrješuju brodove koje ondje zateknu. I ovih mjeseci lučki inspektori pisali su globe, pa to nije imalo previše učinka jer se jahtaši pojavljuju jedan za drugim. Moguće je da će sporne 'ukrasne bitve' na koncu jednostavno biti uklonjene.

'Nigdje na svijetu se ne može dogoditi da građani ili turisti izričito ignoriraju zabranu koja je jasno istaknuta, pa to neće proći ni u Splitu', kazao je splitski gradonačelnik.

Situacija oko Zapadne obale pomalo je shizofrena, jednako kao i hrvatski propisi: kopnom upravlja Grad Split, koji je za to dobio koncesiju, a morem Županija. U igri su još i dvije lučke uprave, pa Lučka kapetanija... Uglavnom, oko jednostavnog pitanja treba li dozvoliti pristup brodova ili ne potrebno je provesti niz dogovora, sastanaka, odluka, zaključaka, koncesija... Splitsko-dalmatinska županija - u kojoj je Kerum zajedno s HDZ-om još uvijek na vlasti - namjeravala je kroz svoj Prostorni plan udovoljiti želji bivšeg gradonačelnika, no čini se da će na koncu odustati i pokoriti se Baldasarovim zahtjevima.

'Neki su počeli filozofirati, ali ja im jasno kažem: ne želimo ondje nikakvu luku nautičkog turizma, ni marinu ni privezište - osim u jako iznimnim situacijama', zaključio je gradonačelnik Splita, odgovorivši na tvrdnje poduzetnika Juroslava Buljubašića da se grad ovime odriče golemih prihoda. Gradske službe, naime, izračunale su da bi prihodi od Zapadne obale ionako iznosili manje od milijun kuna godišnje, a prije toga u nju bi trebalo milijune za uređenje infrastrukture. Kerum je postavio 'bitve' i mislio da je time sve riješeno.