KRIVI ZA VEĆINU NESREĆA

Policija objasnila zašto vozači stariji od 65 moraju na zdravstveni pregled

28.01.2015 u 21:08

Bionic
Reading

Iako vozači stariji od 65 godina ne sudjeluju toliko u prometu po broju prijeđenih kilometara, od svih nesreća u kojima se zateknu krivi su za više od njih dvije trećine, pa je ta negativna statistika jedan od razloga zbog čega su za sve nakon 65. godine života uvedeni obvezni zdravstveni pregledi za produljenje vozačke dozvole, istaknuli su predstavnici policije u srijedu na saborskom Odboru za promet

Članovi Odbora zatražili su informaciju od MUP-a o razlozima za donošenje takve odluke, s obzirom da ona sa sobom donosi i trošak od 300 kuna, koji je za većinu umirovljenika prevelik i predstavlja svojevrsni socijalni udar.

Prema podacima MUP-a, u Hrvatskoj je 220.000 vozača starijih od 65 godina, a lani su sudjelovali u 4000 prometnih nesreća, među kojima su 70 posto sami izazvali.

Iako vozači stariji od 65 godina čine 30-40 posto sudionika u prometu, iz godine u godinu raste broj prometnih nesreća čiji su oni glavni krivci pa se zato išlo s izmjenom tog članka zakona, pojasnio je Vladimir Trpković iz Ravnateljstva policije.

Granica od 65 godina pritom je samo administrativna granica jer sve važeće vozačke dozvole i dalje vrijede do njihova isteka, a tek potom su stariji od 65 godina obvezni obaviti liječniki pregled. Ukoliko im se na pregledu ne utvrdi nikakvo ograničenje, njihove se vozačke dozvole tada produžuju na narednih deset godina., rekao je Trpković.

'Statistike su jedno, no zašto bi netko sa 65 godina bio manje sposoban za vožnju automobila a može raditi do 67. godine života', upitao je Luka Denona (SDP) koji drži da u takvoj odluci nema logike. Smatra da je važna i socijalna dimenzija jer je 300 kuna za liječnički pregled previše, s obzirom na mirovine većine umirovljenika.

Iz MUP-a odgovaraju kako je za stjecanje vozačke dozvole potrebno zadovoljiti određene kriterije bez obzira na dob, a visina naknade za liječnički pregled je u nadležnosti zdravstvenog sustava.

S obzirom da Europska direktiva koja uređuje to područje dopušta ograničenja već nakon 50 godina starosti, istaknuto je i kako druge europske zemlje imaju i stroža dobna ograničenja, poput Mađarske gdje su određena ograničenja za izdavanje vozačke dozvole uvedena već nakon 40. godine ili Luksemburg gdje su uvedena nakon 60. godine.