Buzz

PETA je sazrela, Bogu hvala

  • Autor: Sandra Babić
  • Zadnja izmjena 21.02.2013 11:36
  • Objavljeno 20.02.2013 u 19:08
PETA

PETA

Izvor: Screenshot / Autor: YouTube

I dok Balkan potresaju skandali o konjetini serviranoj umjesto govedine zbog čega svejedi preispituju svoje prehrambene navike, negdje tamo na drugom kraju svijeta, na marketinškom nebu zasjala je još jedna veganska reklama

'Zvjezdana' jer je u njoj holivudski superstar Joaquin Phoenix sjajno odigrao ulogu utopljenika, sve kako bi dočarao kroz kakvu muku prolaze ribe na suhom te koliko je to bolna, dugotrajna i mučna smrt.

PETA, vodeća svjetska organizacija koja se bavi promocijom veganskog stila života i zaštitom životinja, i ovaj je put uspjela dobro uzdrmati narod, ali za razliku od većine prošlih kampanji, to je učinila jasno i odmjereno (okej, koliko prikaz smrti to može biti). Ako je suditi po tom posljednjem ostvarenju, PETA je konačno ušla u svoju zrelu fazu koja udara ravno u glavu, lišena infantilnog kreveljenja i seksualnih aluzija; iz buntovnog tinejdžera prometnula se u vegana sa jasnim stavom.

Ma koliko god bilo točno da je upravo takav marketing (krv, seks, gadosti i nage žene) pretvorio PETA-u u najpoznatiji svjetski brend u neprofitnoj kategoriji, činjenica je da su u većini svojih kreativnih ostvarenja uspjeli fulati poantu i umjesto na cilj pažnju usmjerili na potpuno nebitne stvari.

Poanta reklama koje štite nečija prava, ovaj put prava životinja, nije u tome da šokiraju do te mjere da gledateljima stvori muku u želucu, da imaju potrebu okrenuti glavu od prizora; da ih ne učine da se stide zbog svog životnog stila i nađu uvrijeđenim zbog asocijacija (PETA vrlo često voli žene pretvarati u meso) već da taknu u srž njihovih bića, učine da suosjećaju i preispitaju svoje stavove i vrijednosti.

Istina, šok tu pomaže, privlači medije, ali isto tako vrlo lako se može dogoditi da javnost ne priča o ciljevima već o realizaciji što je u PETA-inom slučaju bilo poprilično često. Ovdje ne ubrajam print i outdoor kampanje s nagim selebritijima po kojima su i postali poznati već reklame u kojima vrijeđa, diskriminira i zbija besmislene šale.

U nastavku pogledajte neke od njihovih kontroverznih kampanja koje dokazuju potonju tezu, ali i one koje su uspjele dostaviti koherentnu i jasnu poruku poput one s početka priče. Držimo palčeve da PETA dokaže da je odrasla. Go vegan!

Zbog ove reklame PETA je dobila košaricu s televizije ABC. Naime, ideja organizacije je bila da ju emitiraju tijekom prijenosa dodjele Oscara (Phoenix je jedan od nominiranih glumaca), ali su televizijski čelnici zaključili da nije primjerena. Šteta, jer bi imala efekta.

Veggie love/Boyfriend went vegan

PETA bi se trebala okaniti seksualnih aluzija. U najboljem slučaju, nemaju nikakvog smisla, a vrlo često se tu radi o diskriminaciji žena par excellance. Zapravo je nevjerojatno s kolikom lakoćom dociraju svejedima zbog 'krivih' vrijednosti, a istodobno tako revno rade na tome da populaciju s vaginom svedu na komad mesa.

Grace

Još jedna reklama kojoj su zabranili emitiranje, zaista ostavlja gorak okus u ustima. Po mom sudu, riječ je o jednom od njihovih boljih ostvarenja, jer čovjeku dođe da se zapita što bi naša djeca rekla da znaju kako ti maleni, slatki, jarići, janjci ili pilići zapravo dolaze na stol.

If the world was ruled by animals

Kineska grana PETA-e potrudila se na vrlo zanimljiv i potresan način prenijeti sliku svijeta kojim bi vladale životinje, kitile se našim dugim vlasima i ušesima, a djecu zatvarale u mračne, smrdljive kaveze. Činjenica da je spot animiran ne znači da je manje mračan ili eksplicitan.


Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi