NAKON 12 GODINA ČEKANJA

NASA konačno objavila slijetanje na Saturnov mjesec

• Autor: V. Ma.
  • Zadnja izmjena 20.01.2017 15:36
  • Objavljeno 20.01.2017 u 15:36
Huygensovo slijetanje na Titan

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA

Američka svemirska agencija NASA objavila je ovih dana snimku koja pokazuje kako izgleda slijetanje letjelice Huygens na Saturnov najveći mjesec Titan

Slijetanje sonde Europske svemirske agencije (ESA) snimljeno je još prije 12 godina, no tek je sada objavljen u javnosti.

Huygens je, naime, putovao na Titan kao suputnik sonde Cassini kako bi zajedno proučavali Saturn i njegove prirodne satelite. Lansirani su krajem devedesetih, s tim da je Huygens, nazvan po nizozemskom astronomu, matematičaru i fizičaru Christianu Huygensu, sletio na Titan 2005., a kraj misije planiran za rujan ove godine.

Saturnov mjesec Titan je njegov najveći satelit, i jedan je od najzanimljivijih u Sunčevom sustavu. Sa svojim jezerima i oblacima tekućeg ugljikovodika, on je jedino mjesto u Sunčevom sustavu, pored Zemlje, gdje postoje padaline koje mogu dovesti do erozije njegove površine.

Sliejtanje Huygensa na Titan

Izvor: Društvene mreže / Autor: NASA

Huygens i Cassini pokazali su kako Titan u mnogočemu imitira Zemlju, a njihovo putovanje i slijetanje veliki su pomaci u istraživanju budući se radi o prvom mekom prizemljenje na mjesecu nekog drugog planeta.

Inače, misija sondi bliži se kraju nakon gotovo 20 godina budući da sondama ponestaje goriva.