audio zapis

NASA-ina svemirska letjelica Juno snimila zvuk Jupiterova satelita

20.12.2021 u 09:36

Američka svemirska agencija NASA već je ranije objavila zvukove s Marsa, a nedavno je njezina svemirska letjelica Juno snimila zvukove koji dopiru s Jupiterova najvećeg satelita Ganimeda

Pokraj Ganimeda je sonda Juno prošla 7. lipnja 2021., a NASA je sada objavila audiosnimku u trajanju od 50 sekundi.

Ganimed je najveći satelit u našem Sunčevom sustavu.

Sonda Juno opremljena je instrumentom nazvanim Waves (valovi), kojim snima električne i magnetske radiovalove, a oni potječu iz Jupiterove magnetosfere.

Znanstvenici su uspjeli prikupiti podatke te su potom promijenili njihovu frekvenciju da bi ih pretvorili u zvuk koji se može čuti.

Glavni istraživač Juna, Scott Bolton iz Instituta Southwest Research u San Antoniju je kazao da se "ako se pozorno sluša, otprilike na sredini snimke može čuti nagla promjena u višu frekvenciju, što znači ulazak u drugo područje Ganimedove magnetosfere.”

Konačni rezultat je zvuk koji podsjeća na puhanje vjetra i robotske zvukove.

Znanstvenici kažu da se to ne može smatrati pokazateljem postojanja života na satelitu ili blizu njega, no prethodna su istraživanja pokazala da bi na Jupiteru vjerojatno moglo biti života.

Otkrivanje tajni koje stoje iza Jupiterova djelovanja moglo bi baciti novo svjetlo na evoluciju drugih planeta i na formiranje samoga Sunčevog sustava, rekao je Scott Bolton, glavni istraživač misije Juno.

"Pokušavamo shvatiti odakle smo došli, kako smo došli ovdje", rekao je Bolton za Washington Post. “A Jupiter je velik i značajan dio te priče.”

Juno je također otkrilo da planet 'gađaju' sitne, ali snažne čestice s Marsa. Jupiterova gravitacija djeluje poput svojevrsne stražarnice koja gura mikrometeorite iz njegove orbite, a znanstvenici pretpostavljaju da je na sličan način možda izbacila i druge drevne planete iz Sunčeva sustava.