u potrazi za tragovima života

Znanstvenici zapanjeni: Rover Perseverance otkrio je neočekivan podatak o Marsu

16.12.2021 u 10:46

Rover Perseverance na Mars je stigao tek prije 10 mjeseci, a već dostavlja iznenađujuća otkrića.

Prema posljednjim podacima koje je prikupio, korito po kojemu se rover vozio otkako je pristigao na Mars sastoji se od tekuće lave, što je, prema znanstvenicima na misiji, 'potpuno neočekivano'.

Prethodno se naime smatralo da je tlo sedimentarno, piše CNN.

Stijene koje je Perseverance dosad sakupio također sugeriraju kako su bile u doticaju s vodom, a neke od njih sadržavale su i organske molekule.

ekskluzivno

[FOTO] Prizori koji ostavljaju bez daha: Pogledajte najbolje fotografije svemira snimljene u 2021. godini

Ova otkrića znanstvenicima bi mogla pomoći u kreiranju redoslijeda događaja na krateru Jezero, ključnih za razumijevanje Marsa.

Godinama su znanstvenici razbijali glavu je li kamenje na tom području sedimentarno ili ima vulkansko porijeklo.

'Počeli smo očajavati nad činjenicom da nikada nećemo doznati odgovor', kaže Ken Farey, znanstvenik s California Institute of Teschnologyja koji radi na projektu.

Sve se to promijenilo kad je rover upotijrebio bušilicu kako bi skupio uzorke.

'Kristali u uzorcima bili su dokaz koji nam je trebao', kaće znanstvenik.

Perserverance je naime u pustolovinu krenuo naoružan velikim brojem sofisticiranih instrumenata koji mogu analizirati uzorke, otkrivajući njihov sastav i mineraln kompoziciju.

Dosad je prikupio četiri uzorka, a planira ih uzeti još 37.