ZADOVOLJAN 'ANDRIJOM'

Ministar Malenica otkrio koliko e-propusnica je zapravo izdano, najavio i e-vjenčanja

15.04.2020 u 09:45

Bionic
Reading

Ministar uprave Ivan Malenica rekao je u emisiji Hrvatskog radija 'A sada Vlada' da je već prvoga dana na sustavu 'Andrija' bilo oko 30.000 korisnika te ih se preko 75 posto izjasnilo da su time zadovoljni. Rekao je i da je trenutačno dostupno oko 740.000 e-propusnica

'Putem ove aplikacije građani mogu provjeriti imaju li simptome koronavirusa, a i sve ostalo u vezi s tom epidemijom, dodaje. Aplikacija 'Andrija' ne dojavljuje podatke, odnosno komunikacija putem te aplikacije ne znači zamjenu za kontakt s potrebnim epidemiologom', objasnio je ministar Malenica emisiji Hrvatskog radija 'A sada Vlada' dodajući kako je riječ o međuresornom projektu kojim se želi rasteretiti epidemiološke službe jer one imaju oko 50.000 poziva dnevno.

Navodi kako su tim sustavom razrađena sva pitanja i odgovori te naglašava da se na taj način nastoji procijeniti stanje određene osobe te potom preporučuje da se osoba javi osobnom liječniku i na Hitnu pomoć. Tako se, dodaje, želi rasteretiti sve službe koje su uključene u sprečavanje širenja koronavirusa.

'Sustav 'Andrija' epidemiolozima daje određene podatke o statusu i broju potencijalno zaraženih osoba, ali on zapravo samo upućuje na kontakt nadležnih službi', ističe te dodaje kako je u sustavu 'e-građani' oko 945.000 korisnika, a u posljednja tri tjedna to je porast od oko 95.000.

Naglašava kako je takav porast rezultat situacije koja je trenutačno u Hrvatskoj te da su sada građani 'iz prve ruke' vidjeli koje su koristi od ovoga sustava.

'Imamo 72 usluge. Nedavno su dodane i još tri, a to su 'e-propusnice', 'e-blokada' i 'otočna iskaznica'. S kontinuiranim razvoje e-usluga nastojat ćemo građane privlačiti da koriste taj sustav', istakno je te najavio uvođenje i drugih usluga poput 'e-vjenčanja' napomenuvši da će se tako moći on-line prijaviti vjenčanje, odabrati matičara, mjesto i vrijeme samoga događaja.

Rekao je da je trenutačno oko 740.000 e-propusnica. 'E-propusnica' je vrlo kompleksna usluga koja je nastojala povezati oko 300 državnih tijela. Uspjeli smo povezati registre porezne uprave, MUP-a, HZJZ-a i HZMO-a. To znači da poslodavac može izdati propusnicu samo za zaposlenika koji je prijavljen poreznoj upravi. To su neke koristi koje imamo od centra dijeljenih usluga'.

Smisao teritorijalnog preustroja je, kako navodi, da se građanima koji žive na određenom području omoguće brze i jednostavne dostupne kvalitetne usluge. 'To bi trebao biti smisao toga, ali uz što manji trošak. Situacija oko koronavirusa pokazuje da je ipak moguća suradnja jedinica lokalne samouprave', objašnjava.

'Jedinice na turističkom području izgubit će 'dobar dio prihoda' i morat će se prilagoditi. Državna uprava trenutačno radi u ponom kapacitetu', odgovor je na pitanje hoće li financijski moći opstati manje jedinice lokalne samouprave.

Dalje navodi kako će unatoč digitalizaciji postojati 'službenik i šalter' za sve one koji se ne mogu priključiti digitalizaciji. 'Nijedna država nije postigla apsolutnu digitalizaciju javne uprave'

'Godišnje oko pet tisuća službenika ide u mirovinu. Tako da s obzirom na to, a i na zabranu zapošljavanja, računamo na prirodni odljev zaposlenih u javnoj upravi', navodi te dodaje kako su plaće vrlo kompleksno pitanje.

Podsjetimo, 'Andrija', prvi digitalni asistent u borbi protiv koronavirusa na WhatsAppu u Hrvatskoj, predstavljen je u utorak u Banskim dvorima. Time se nastoji pomoći hrvatskim epidemiolozima i cijelom zdravstvenom sustavu u kontroli epidemije COVID-19.