digitalni asistent

Doznali smo kako je nastao Andrija i što ga sve o koronavirusu možete pitati

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 14.04.2020 14:16
  • Objavljeno 14.04.2020 u 13:54
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: tportal

Predstavljen u utorak, robot za razgovor Andrija, nazvan po legendarnom liječniku utemeljitelju osnovnih načela javnog zdravstva Andriji Štamparu, trebao bi na WhatsAppu uz pomoć umjetne inteligencije rasteretiti liječnike i pomoći pri dijagnosticiranju bolesti COVID-19

Kao što smo već pisali, nastao je prvi hrvatski digitalni asistent namijenjen borbi protiv širenje pandemije koronavirusa.

Robot za razgovore (chat bot) koji se temelji na sučelju WhatsApp Business i globalnoj komunikacijskoj platformi hrvatske IT tvrtke Infobip dobio je naziv Andrija po legendarnom hrvatskom liječniku, doktoru Andriji Štamparu, kojeg se smatra jednim od utemeljitelja osnovnih načela javnog zdravstva i socijalne medicine.

  • +13
  • +10

Andrija, prvi digitalni asistent u borbi protiv koronavirusa na WhatsAppu u Hrvatskoj

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec

Andrija korisnicima pametnih telefona pomaže u procjeni vlastitog zdravstvenog stanja, oslanjajući se na umjetnu inteligenciju i algoritam razvijen u tvrtci Mindsmiths te prateći chatbot sustav nastao zajedničkim radom tvrtki Mindsmiths, Infobip, Neos i Oracle Hrvatska.

Od izrade prototipa algoritma do gotovog proizvoda prošlo je manje od mjesec dana, što je uključivalo i dvije runde testiranja, temeljem kojih su algoritam i chatbot sustav dodatno ispeglani i nadograđeni. Spomenute tvrtke su Andriju ustupile hrvatskoj Vladi besplatno.

'Nitko nije mogao predvidjeti toliki interes brojnih država i veliki broj interakcija u dosadašnjim primjerima, pa smo u početku imali izazova da cijeli proces bude na optimalnim postavkama. Puno smo surađivali s WhatsAppovim inženjerima kako bismo čim prije postigli optimizaciju.

Gino Simić (Infobip)

Gino Simić (Infobip)

Izvor: Infobip / Autor: Infobip

Jako smo zadovoljni kvalitetom suradnje i brzinom reakcije naših timova i partnera, ali i ogromnim interesom brojnih država što samo potvrđuje potrebu za ovakvim digitalnim kanalom za dijeljenje pravovremenih i krucijalnih informacija o koronavirusu', rekao je tportalu Gino Simić, menadžer za uspjeh proizvoda u Infobipu i voditelj projekta suradnje s WhatsAppom te ministarstvima zdravstva diljem svijeta.

Zašto je pri izradi korištena platforma WhatsApp Business? 'WhatsApp je najraširenija aplikacija za razgovor u svijetu, s više od dvije milijarde aktivnih korisnika.

Snaga WhatsAppa je postojanje enkripcijske zaštite od pošiljatelja do primatelja, što osigurava potpunu sigurnost i zaštitu korisničkih podataka. Također, nema neželjenih poruka (spam) već korisnici sami iniciraju razgovor i zatim dobivaju tražene informacije, u ovom slučaju o COVID-19.

Infobip i WhatsApp su dugogodišnji strateški partneri na globalnoj razini. Na samom početku pandemije COVID-19 WhatsApp nam je prišao i dogovorili smo zajedničku inicijativu kojoj je cilj vladama diljem svijeta pomoći i omogućiti transparentnu komunikaciju vezanu uz koronavirus, a sve kako bi se spriječilo širenje krivih i netočnih informacija.

  • +15
  • +12

Vlada predstavila Andriju, digitalnog asistenta u borbi protiv koronavirusa

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Lukunić

Infobip je od tada u suradnji s WhatsAppom pomogao ministarstvima zdravstva u preko 15 država diljem svijeta, a u planu su implementacije i u brojnim drugim zemljama, pojasnio je Simić.

Pojavi li se sumnja kako bi simptomi mogli upućivati na COVID-19, Andrija će postavljati ista pitanja kao i epidemiolozi te tako asistirati u donošenju odluke treba li zatražiti liječničku pomoć. 

Time bi trebao doprinjeti rasterećenju zdravstvenog sustava jer može obraditi desetke tisuća upita dnevno, dok se ljudi mogu nositi s tek njih pedesetak, istaknuto je tijekom predstavljanja projekta u Vladi.

Osim procjene stanja pojedinačnog pacijenta Andrija također nudi mogućnost dojave stanja u kućanstvu, pregled važnih informacija i telefonskih brojeva, a možete i ocijeniti njegov rad te ga preporučiti prijateljima.

Kako je riječ o sustavu koji počiva na umjetnoj inteligenciji ne treba očekivati kako će odmah od prvih dana funkcionirati optimalno jer će trebati proći neko vrijeme prije no što nauči dovoljno kako bi mogao biti odgovarajuće precizan s odgovorima.

tportal

Izvor: WhatsApp / Autor: Miroslav Wranka

S Andrijom možete komunicirati na WhatsAppu slanjem ključne riječi Pozdrav na broj +385 99 775 3049 koji je potrebno najprije spremiti u imenik. Također, servis se može aktivirati i klikom na ovu poveznicu, koju možete pronaći i na njegovoj službenoj web stranici andrija.ai.

Sudeći prema iskustvima iz drugih država najveći interes javnosti je odmah prilikom lansiranja usluge. Realno je za očekivati da otprilike 100 tisuća ljudi odluči isprobati usluge unutar prvih nekoliko dana, prognozirao je Simić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!