NERED NA PLAŽAMA

Malo im je jedno mjesto pa rezerviraju dva - na suncu i u hladu

  • Autor: Vedran Brkulj
  • Zadnja izmjena 14.08.2015 12:41
  • Objavljeno 14.08.2015 u 12:41

Postavljene oznake upozorenja o ostavljanju ručnika na plaži preko noći

Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL

U španjolskom mjestu Turrox u blizini Malage nedavno je donesena odluka o kažnjavanju turista koji čuvaju mjesto na plaži ostavljajući ručnike, globom od 30 eura. Na plažama u Hrvatskoj 'rezervira' se već godinama, a da je voda došla do grla, svjedoči primjer iz općine Tisno koja je prije desetak dana donijela odluku o uklanjanju 'rezervacija' s plaže

Za uklanjanje ručnika, 'luftića' i inih rekvizita, zaduženi su komunalni redari, a da postoje rezultati pohvalio se medijima načelnik Ivan Klarin. Sličan problem mučio je i Vodičane u naseljima Srima i Lovetovo, u kojima su posegnuli za istim mjerama, ali i za postavljanjem ploča s natpisima koji upozoravaju da će sve ostavljeno biti uklonjeno. O kažnjavanju turista globama još uvijek ne razmišljaju.

I dok u Vodicama i Tisnom bitku vode tek posljednjih nekoliko sezona, problem 'rezervacija' u mjestima na Makarskoj rivijeri, a napose u Makarskoj, prisutan je više od desetljeća. Najduže i najljepše šljunčane plaže od Savudrije do Prevlake toliko su zakrčene da se nerijetko može prisustvovati scenama u kojima se obračunavaju oni s 'rezervacijom' i oni koji su na plažu došli kasnije i 'rezervaciju' uklonili.

S 3,49 četvornih metara po kupaču, makarska glavna plaža, prema analizi konzultantske kuće Horwath & Horwath iz 2009. godine, spada u red prenapučenih i daleko od svjetskih standarda koji propisuju u prosjeku 8 četvornih metara po kupaču

Razlozi bitke za mjesto na plaži djelomično leže i u gradnji turističkih kapaciteta. U omraženom socijalizmu ona se planirala tako da bi se izmjerila plaža, utvrdilo vršno opterećenje, a onda se podizali kapaciteti sukladno tom broju, da bi u konačnici svi imali potreban broj 'kvadrata' na plaži, bez da ih unaprijed moraju rezervirati; posljednjih dvadeset godina gradi se kroz potjeru za profitom i stoga se danas borimo s posljedicama, a ne uzrocima.

Tonči Lalić, direktor Turističke zajednice Makarske, priznaje da se suočavaju s velikim problemom čiji su korijeni dijelom u gradnji nastaloj nakon devedesetih godina, kada je većina mjesta na obali na turizam počela gledati kao na mitsko biće koje će donijeti spas, u kojem su prostorni planovi postali sredstvo za privođenje zemljišta namjeni, a ne instrument za ostvarenje optimalnog mjesta za život i užitak.

'Sigurno je da i u tome leži dio problema. Mi na današnji dan imamo 14.510 prijavljenih gostiju, a još ih je sigurno 10.000 neprijavljeno. Toliku količinu ljudi, kojima treba pridodati i lokalno stanovništvo, plaže teško podnose i onda nastaje nered', kazao je za tportalLalić.

Napominje da Makarska već dugo ima odluku o uklanjanju stvari koje se ostavljaju na plaži i koje u večernjim satima uklanjaju komunalni redari, ali napominje i da se pojavio novi fenomen.

'Lokalni iznajmljivači soba i apartmana počeli su svojim gostima sada u ranu zoru donositi ručnike, deke i ostale plažne rekvizite. I ne rezervira se više po jedno mjesto, nego se uz ono na suncu, rezervira i mjesto u hladovini, ispod borova. Uz kupače, tu su i iznajmljivači ležaljki koji ih poslože u prvi red do mora prije negoli ih netko iznajmi. Ružna je to slika kada je na plaži ujutro sto kupača, a zauzeto je 500 - 600 mjesta', istaknuo je Lalić

Smatra da će grad morati ovaj problem početi rješavati postavljanjem odgovarajućih višejezičnih natpisa o kućnom redu ili ako to ne upali, predlaže radikalnije rješenje.

'Moguće je da je rješenje ograđivanje plaža i puštanje samo gostiju koji su prijavljeni. Možda zvuči radikalno i teško provedivo, ali trebalo bi razmišljati o promjenama jer bi nam se nered mogao obiti o glavu. Bojim se da je pisanje kazni teško provedivo i da se ne može uvijek među tolikim ljudima utvrditi oko 10 -11 sati tko je što ostavio i zauzeo mjesto na plaži', zaključio je Lalić.

392369 ,388738 ,314822 ,345783

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!